پنجشنبه 17 مهر 1382

علت شكاف طبقاتي! س . باستان

( از مجموعه مقالات طنز در طنز )
(.... رييس دادگستري استان خراسان اعلام كرد كه دستگاه قضايي طي سال گذشته با بيش از 7 ميليون و 12 هزار جرم در سطح كشور مواجه بوده است. علي‌اكبر يساقي در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) ميزان رشد جرائم در كشور را بالا عنوان كرد و اظهار داشت: در حالي‌كه رشد جرايم در كشورهايي مانند سوئد، سوئيس و انگلستان منفي است، اين رقم در ايران غيرقابل قبول است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي علت اصلي اكثر اين جرايم را توزيع ناعادلانه‌ي ثروت دانست و خاطرنشان كرد: وقتي در جامعه‌ 87 درصد ثروت در اختيار 13 درصد جامعه باشد و 87 درصد مردم تنها 13 درصد ثروت را در اختيار داشته باشند، اين رشد جرايم زيادتر نيز خواهد شد. رييس دادگستري استان خراسان علت اين شكاف طبقاتي را ناپختگي در تدبير امور عنوان كرد و ادامه داد: براي كاهش اين فاصله بايد همه دست به دست هم دهيم تا مشكلات برطرف شود...!).


قسم حضرت عباس را بايد قبول كرد يا دم خروس را ؟ همانطور كه نه تنها ملت ايران بخوبي ميدانند و با پوست و گوشت لمس كرده اند . كم كم مردم دنيا هم حاليشان شدكه ما قرار بود جامعه اي بسازيم كه عدالت در آن مثل مرغ سركنده جلوي رويمان پرپر بزند و ما در انظار دنيا بخود بباليم و افاده كنيم و اعلام داريم : اي مردم دنيا چه نشستيد ، مساوات و عدالت در ايران برقرار شد و اگر طالبيد ، تشريف بفرمائيد مملكت عدالت پناه ما و مفت و مجاني ببريد ، حراجش كرديم! در كشور هاي به اصطلاح سرمايه داري لجام گسيخته و لجام ناگسيخته هم يك چنين وضعي كه رئيس دادگستري خراسان بدان اشاره فرموده اند، وجود ندارد! حالا از خود سئوال ميكنيم : اين هشتاد و هفت در صد ثروت در دست چه كساني و از كجا آمده است!؟ چرا اين جماعت سيزده درصد ثروتمند ، روا ندارندحالي به فقرا بدهند و گوشه چشمي به اين مردم بدبخت و بيچاره ، نشان دهند!؟

در هر حال طبق گفته آقاي يساقي سيزده در صد از مردم غيور و انقلابي كشور ما ، هشتادو هفت درصد ثروت مملكت را در انحصار خويش دارند ( اطلاع ندارم رجال سياسي كشور و آقازاده هايشان قاطي اين سيزده در صد هستند يا خير!) و حاضر هم نيستند از ثروت خويش دست شويند. لذا خلاف و ثروت به موازات هم ، رشد ميليوني (در سال) داشته است و در نهايت ايشان توصيه مي كنند كه بايد همگي دست در دست هم دهيم تا مملكت خويش كنيم آباد! حرفي نيست ، اين گوي و اين ميدان ! ايشان اما روشن نمي فرمايند كه بايد از كجا شروع كرد! خفت چه كساني را بايد گرفت كه ثروت را در صندوقخانه هاي خويش مخفي كردند و با اين حرف ها و ناله ها ، تاواني پس نمي دهند. در ثاني مگر كشور كمونيستي شده است !؟

تا آنجا كه به عقل ناقص اينجانب مربوط ميشود .. قبل از انقلاب دارا ها ، دارائي خويش را ارز كردند و در رفتند! فقرا هم كه هميشه فقير بودندو به حساب نمي آمدند! از قديم به ما ياد داده بودند كه هرجا ثروت و ثروتمند زياد باشد ، فقر و جرائم هم زياد است! اما طبق گفته استاندار خراسان ( نمونه) سوئيس كه همه ميگويند كشور ثروتمندي است و هرچي پول قاچاق ، دزدي ، رشوه و حق السكوت و .... تو بانك هايش به وفور يافت ميشود ! چرا فقرايش از كشور ما كمتر است!؟ بالاخره جوابي به آن بايد داد! در كشور هاي سوئيس و انگلستان و سوئد هم حتما آقازاده گير مي آيد . پس چرا از كشور ما فقير كمتر و بهمين نسبت خلاف كمتر است!؟

تصور ميكنم آن چيزهائي كه ما در جواني خوانديم ، بهتر است گفته شود به خورد مغزهاي ما دادند! يا بايد دوباره خواني شود( تصور ميكنم كسي ديگرمغزش را دوباره خراب اين ادبيات نخواهد كرد) و يا ترجمه و تفسير جديد! اين نامسلمان هاي توده اي كه در دوران انقلاب، مسلمان متعهد شدند و با گذشته خويش انتقامي سخت گرفتند ؛ يك قصه هائي را در مورد فقر و استعمار و استثمار ، كاپيتاليسم ، كمونيست وليبراليسم و بقيه ايسمها به خورد جامعه داده بودند كه نه تنها خودشان چيزي از اين قصه ها سر در نيآوردند و نفهميدند ، ما عوام را هم اين خير نديده ها گمراه كردند! حالا خيلي بامزه است كه اين شيخ ها و اعوان و انثارشان ( براي اطلاع بيشتر رجوع شود به دائره المعارف كيهان و شركاء) تازه يادشان افتاده كه شعار هائي هم به نام امپرياليست و سوسياليسم وليبراليسم و بقيه بچه گول زن ها وجود دارد!

سال گذشته ما با هفت ميليون و دوازده هزار جرم در سطح كشور مواجه بوديم! خوب اگر اين رقم را ضرب در بيست و چهار بكنيم تقريبا دادگاه هاي كشور ما با صدو شصت و هشت ميليون و دويست و هشتاد و هشت هزار جرم در عرض اين مدت ( از اول انقلاب تا امروز) روبرو بودند كه اين خود افتخار بزرگي براي كشور انقلابي ما است! بالاخره حالا كه در ورزش و علم و ادب و اكتشافات و اختراعات ، هنري از خود نشان نداديم ! در رشته جرم و جنايت داراي مقام شامخص و رفيعي هستيم! جدا بايد يك ماشالله بخودمان بگوئيم تا خدا نكرده نظر نخوريم!

تعجبم من بيشتر از اين است كه چرا جناب دادستان خراسان ( در رابطه با خلاف ) كشور ما را با كشور هاي اروپائي مقايسه كرده است!؟ مورد مهم ديگري كه مغز اينجانب را با خواندن اين گزارش ، كار گرفته است ! اين است كه چرا استان خراسان ـ همانطور كه ميدانيم ـ با وجود امپراطوري آستان قدس رضوي و ثروت هنگفتي كه از طريق ورود سالانه ميليون ها زائر به اين ولايت ميشود ، تقريبا بعد از تهران مقام والائي در جرم و جنايت دارد!؟ بنا بر تز جناب دادستان سهم استان خراسان در اين جرائم را ده درصد گزارش دادند!

معمولا رسم بر اين است آناني كه جانماز بيشتر آب ميكشند! ريگ بيشتري به نعلين دارند! همانطور كه ملت ايران ميدانند دو شهر مذهبي قم و مشهد با داشتن ثروت بيشترو بي حساب ، اوضاع ( جرائم ) اگر بد تر از شهرهاي ديگر نباشد ، بهتر نيست ! با اين وجود چوب تكفير دست آقايان صاحب عزا دراين دو شهر بلندتر و زبان آنان درازتر و رويشان ، والله چه عرض كنم! حالا نمي دانم با اين گزارش جناب دادستان خراسان ، چه جوابي از آقاي واعظ طبسي دريافت خواهد كرد! بايد به انتظار نشست.

يادم وقتي با كارنامه خراب برميگشتيم خانه! جواب را اينطور آماده ميكرديم كه معلم سر دشمني با ما داشته ! و يا اينكه اصغر و اكبر و تقي وضعشان خراب تر از ما بوده! بالاخره ميخواستيم طوري از بازخواست پدر و مادر در رويم ، خودمان را دلمشغول اين كلك ها و نمايشات ميكرديم تا كسي چيزي بما نگويد! يادم بنا به توصيه دوستي آنقدر چاي خشك خوردم تا به طپش قلب افتادم كه حواس پدر و مادر بدبخت را از قضيه كارنامه خراب ، منحرف كنم كه كردم! خوب اين داستان ها فرهنگي است و بايد طوري با آن سر كرد! شما تصور بفرمائيد اينجانب ميرفتم قاطي سياستمداران و يك پست ميگرفتم! از بد روزگار و حادثه ؛كارنامه درستي هم نشان خلق الناس نمي دادم! خوب بالاخره يك توجيه اي بايد براي كارنامه خراب درست ميكردم!

حكايت سياستمداران و آقايان مملكت ما هم ، همان داستاني است كه برايتان شرح دادم! مملكت را كردند ملك غصبي و مردم را برده ، هر بلائي كه سرشان در بيآورند ، از سوراخ آستين حديت و تفسير و توجيه ائي بيرون ميكشند و خورد خلق الله ميدهند! آمارو ارقام آن را هم ميگذارند جلوي روي ما و با كمال شجاعت ميگويند: ما گفتيم كه خلاف بد است ، چرا خلاف مي كنيد ، اي نامسلمان ها ! چرا از مردم سوئيس و سوئد و انگليس ، چيز ياد نمي گيريد! با تشكر از حوصله شما

در همين زمينه:

دنبالک:
http://akhbar.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/79

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'علت شكاف طبقاتي! س . باستان' لينک داده اند.
نظرات
[منوچهر شفائی - October 10, 2003 07:22 PM]

سلام و خسته نباشید
من از خوانندگان همیشگی کار های شما هستم و اگثر کارهای شما را هم از طریق نشریه آزادگی و سایت آزادگی چاپ و نشر نموده ام .
و از خوانندگان ما هم علاقه مند هستند که آدرس ایمیل شما را داشته باشند .
در صورت امکان از آزادگی بازدید کنید و ایمیلتان را برایمان بفرستید .
از سایت گویا و تغییرات جدیدش هم قدر دانی می کنیم که این امکان را برایمان ایجاد کرده تا حرفهایمان را منتقل کنیم

Copyright: gooya.com 2016