جمعه 18 مهر 1382

ابراهيم يزدي: در انتخابات مجلس هفتم محافظه كاران پيروز خواهند شد، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - قم
سرويس سياسي
به اعتقاد ابراهيم يزدي نه تنها ايران بلكه كل جهان در يك دوره پر تلاطم به سر مي‌برند و اين كه دنياي اسلام با چه مشكلاتي روبروست و به كدام سمت و سو مي‌رود و چه آينده‌اي در انتظار مسلمانان است و مسلمانان براي حل معضلاتي كه در برابرشان وجود دارد چه كارهايي بايد بكنند از مسائلي است كه امروز در دنياي اسلام مطرح است.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، دكتر ابراهيم يزدي طي سخناني در جلسه هفتگي اعضاي جبهه مشاركت استان قم با اشاره به اين كه جنبش‌هاي اسلامي در دنيا تاريخچه طولاني دارند، ابراز عقيده كرد: اثري كه انقلاب ما در جهان اسلام گذاشت سياسي كردن همه سازمان‌ها و جنبش‌هاي اسلامي است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي با تاكيد بر اين كه ثبات سياسي، پيش‌نياز برنامه‌ها و روابط اقتصادي راهبردي است، خاطرنشان كرد: در حال حاضر پس از هر واقعه‌اي كه در آن ثبات سياسي در ايران به هم مي‌خورد، شاهديم كه موجي از سرمايه‌ها فرار كرده و از كشور بيرون مي‌روند.
وي با ابراز اين ادعا كه ملت ايران براي آزادي، جمهوريت و استقلال قيام كرده است، گفت: هنوز بعضي مي‌گويند ما در اسلام دموكراسي، مردم‌سالاري و راي مردم نداريم؛ اين مشكل ذهني، جنگ قدرت نيست.
يزدي با اعتقاد بر اين‌ كه امروز جرياني كه معقتدند براي به برون رفت از انسدادها، بايد دين را به طور كلي كنار گذاشت در حال شكل‌گيري است، اظهار داشت: امروز انقلاب اسلامي ايران زنان را از جايگاه تاريخي خود بيرون آورده و زنان ما جايگاه منزل‌نشيني خود را ترك كرده‌ و سياسي شدن را فهميده‌اند و بخش عمده‌اي از نيروي اصلاح طلبان هستند كه نمي‌توان اين را ناديده گرفت.
وي مدعي شد: در حال حاضر به نقطه‌اي رسيده‌ايم كه به آن انسداد مي‌گويند، قدرت برتري در جامعه وجود ندارد و تعدد قدرت‌ها بوجود آمده است. مناسبات به گونه‌اي است كه از ميان تنازعات گروه‌ها يك قدرت نمي‌تواند به عنوان قدرت برتر بوجود آيد و بقاي هر يك از نيروها به بقاي نيروي ديگر وابسته است.
وي در ادامه گفت: اصلاح طلبان عليرغم اين كه دولت و مجلس شوراي اسلامي را در دست‌دارند نتوانستند محافظه‌كاران را مهار كننده كه اين يكي از ويژگي‌هاي انسداد است و با اين وضعيت به سمت فروپاشي پيش مي‌رويم و تماميت ارضي كشورمان در خطر است و نيروهاي گريز از مركز رشد پيدا مي‌كنند و قوميت‌هايي كه در كشور ما زندگي مي‌كنند ساز جدايي سرخواهند داد، اما به آن نقطه نمي‌رسيم.
ابراهيم يزدي با اشاره به انتخابات مجلس هفتم تصريح كرد: در انتخابات مجلس هفتم محافظه‌كاران پيروز خواهند شد و مردم تمايلي براي شركت در انتخابات ندارند براي اين كه تجربه مجلس ششم در برابر ماست كه در مجلس ششم اكثريت افراد اصلاح طلبان بودند ولي نهادهاي انتصابي در مقابل نهادهاي انتخابي جبهه‌گيري كردند و مجلس در راس امور قرار نگرفت و در اين ميان جناح محافظه كار چون يك تعداد راي معيني دارد نمايندگانش انتخاب مي‌شوند.
وي در پاسخ به اين سوالي درباره نوع برقراري ارتباط محافظه‌كاران با آمريكايي‌ها در صورت پيروزي در انتخابات، گفت: معتقديم شرايط و مناسبات به گونه‌اي است كه محافظه كاران نمي‌توانند با قدرت‌هاي خارجي كنار بيايند.
يزدي گفت: دستور آينده جنبش اصلاح طلبي همگرايي است و براي رسيدن به اين مقطع بايد موقعيت تاريخي خود را تشخيص دهيم.
ابراهيم يزدي در پاسخ به سوالي در زمينه عملكرد دولت خاتمي اظهار داشت: آقاي خاتمي در تعهدات خودش موفق نبوده است و شايد نتوانسته رابطه لازم خود را با 22 ميليون راي طرفدارش برقرار كند و اين در حالي است كه جنبش اصلاح طلبي، ربطي به آقاي خاتمي ندارد بلكه وي محصول اين جنبش است و در عين حال كه به وي خوش بين هستيم ولي ايشان ارزش خود را به عنوان رييس جمهور كه منتخب 22 ميليون نفر است، درك نمي‌كند.
وي خاطرنشان كرد:‌ دانشگاه‌ها مي‌توانند محل مناسبي براي شكل‌گيري انديشه‌هاي سياسي سازنده‌ باشند و جنبش دانشجويان بايد به نقش تاريخي خود توجه كند و البته مي‌دانم عملكرد زشت برخي، جوانان و به خصوص دانشجويان را از دين دلسرد كرد، اما دانشجويان ما مي‌توانند بستر مناسبي را براي پاسخ‌گويي به بسياري از مسائل كليدي آماده كنند.
وي در پايان با تاكيد بر اين‌كه ديپلماسي خارجي ادامه سياست ملي است، مدعي شد: ما تعريفي از منافع ملي خودمان نداريم لذا سياست خارجي منسجمي هم نداريم.

در همين زمينه:

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/106

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'ابراهيم يزدي: در انتخابات مجلس هفتم محافظه كاران پيروز خواهند شد، ايسنا' لينک داده اند.
نظرات
[م. ك - February 8, 2004 12:29 AM]

جناب آقاي ابراهيم يزدي
با سلام
دوست دارم بدانم شما كه اين همه سنگ دموكراسي و مردم سالاري و حمايت از ملت را به سينه مي زنيد واقعا تا كنون چه خدمت مفيدي به اين ملت كرده‌ايد؟

[م. ك - February 8, 2004 12:29 AM]

جناب آقاي ابراهيم يزدي
با سلام
دوست دارم بدانم شما كه اين همه سنگ دموكراسي و مردم سالاري و حمايت از ملت را به سينه مي زنيد واقعا تا كنون چه خدمت مفيدي به اين ملت كرده‌ايد؟

[م. ك - February 8, 2004 12:21 AM]

جناب آقاي ابراهيم يزدي
با سلام
دوست دارم بدانم شما كه اين همه سنگ دموكراسي و مردم سالاري و حمايت از ملت را به سينه مي زنيد واقعا تا كنون چه خدمت مفيدي به اين ملت كرده‌ايد؟

[Ali - October 10, 2003 03:05 PM]

Mr. Yazdi Why Conservatives in E.U countries or Japan !!!or USA,Canada can be Back but Onluy in Iran,After Reformers Revolution or Nothing !!?? who give you that Idea. Thank you Ali Canada

Copyright: gooya.com 2016