جمعه 18 مهر 1382

ديدگاه‌هاي مريم بهروزي، سيدآبادي، آذروش و يحيوي، ايسنا

دبيركل جامعه‌ي زينب(س) با اظهار خرسندي از موفقيت شيرين عبادي در كسب جايزه‌ي صلح نوبل اظهار داشت: اميدواريم زنان ايراني بتوانند با استفاده از توانايي‌هايشان موفقيت‌هاي بيشتري را در عرصه‌هاي علمي، سياسي، اقتصادي و اجتماعي كسب كنند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

مريم بهروزي در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اين مطلب افزود: به هر حال از اين‌كه هر زن ايراني بتواند در عرصه‌هاي بين‌المللي به موفقيتي برسد، خوشحالم و اميدوارم همواره وجه برجسته و شايسته‌ي زنان ايراني در عرصه‌هاي جهاني بدرخشد.

سيدآبادي گفت: در انتخاب دريافت‌كنندگان جايزه‌ي صلح نوبل بيشتر به افرادي كه از آن بهره‌برداري سياسي خواهند داشت توجه مي‌شود.
سيدآبادي عضو كميسيون قضايي و حقوقي مجلس شوراي اسلامي در گفت و گو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) در خصوص اهداي جايزه‌ي صلح نوبل به شيرين عبادي اظهار داشت: در اهداي جايزه‌ي صلح نوبل به افرادي كه در جهان امروز واقعا تاثيرات به‌سزايي در صلح و آرامش دارند و منصفانه و واقع‌بينانه حركت مي‌كنند و تاثير مي‌گذارند از طريق مجامع بين‌المللي توجهي نمي‌شود و هميشه اين گزينه‌ها به سمت افرادي مي‌رود كه به نظر مي‌رسد بهنحوي نسبت به بزرگنمايي و شرايطي حركت مي‌كنند تا حداقل از اين طريق بهره‌برداري‌هاي سياسي داشته باشند.
وي افزود: در دنياي كنوني و شرايط اخير در صورتي كه قضاوت منصفانه داشته باشيم رييس‌جمهور ايران تنها كسي بود كه شعار گفت و گوي تمدنها را مطرح كرد و در سازمان ملل هم مورد تاييد قرار گرفت و سال 2002 به عنوان سال گفت و گوي تمدنها نامگذاري شد.
اين عضو كميسيون قضايي و حقوقي ادامه داد: در صورتي كه مي‌خواستند جايزه‌ي صلح نوبل را منصفانه و به‌حق به شخصيتي اهدا كنند كه سنگ بناي تنش‌زدايي و ايجاد صلح و ثبات در تمام دنيا را پي‌گير بود، نظام جمهوري اسلامي و در راس آن رييس‌جمهور ايران بود.
وي يادآور شد: با خصومتهاي كه در قدرتهاي جهاني و نفوذي كه در سازمانهاي بين‌المللي وجود دارد، به اين مسايل توجهي نمي‌شود.

آذروش گفت: افتخار مي‌كنيم كه يك ايراني برنده‌ي جايزه‌ي صلح نوبل است.
ولي‌الله آذروش - نماينده‌ي مردم اردبيل - درباره‌ي دستيابي خانم شيرين عبادي به جايزه‌ي صلح نوبل به خبرنگار ايسنا افزود: افتخار مي‌كنيم از اين كه يك ايراني برنده جايزه‌ي صلح نوبل شده است. و اين كه ايشان توانسته است بر اساس شاخص‌ها و آيتم‌هايي كه آنان دارند به اين افتخار دست پيدا كند.
وي با بيان اين كه اين افتخار از آن مجموعه‌ي كشورمان است، گفت: انتخاب يك خانم نشان مي‌دهد كه زنان در جامعه‌ي ما فعال هستند. و در مسايل سياسي و صلح‌جويانه فعاليت مي‌كنند و اين انتخاب نشانگر ارزش‌گذاري به مقام زن در كشور ما است. و از سوي ديگر معلوم مي‌شود كه زنان مي‌توانند نقش‌هاي مهم‌تري در جامعه به عهده بگيرند.

قائم مقام جامعه اسلامي مهندسين ضمن آنكه روح سياسي را بر قضيه اعطاي جايزه نوبل به شيرين عبادي موثر دانست، گفت: اينگونه حركات براي ما غريب نيست.
محسن يحيوي در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اين مطلب اظهار داشت: در موضوع اعطاي اينگونه جوايز قبل از توجه به توانمندي‌ها، سياست حاكم است. از اين رو طبيعي است كشورهاي غربي و به ويژه آمريكا بر اساس روندشان در مخالفت با حركت انقلاب و پرورندان گروه‌هاي با نام اصلاح طلب تلاش مي‌كنند تا با حمايت از آنها، با نظام جمهوري اسلامي مقابله كنند.
وي با اشاره به فعاليت‌هاي شيرين عبادي - كه به ادعاي او در سخنان و مقالاتش بر حذف و ناديده گرفتن بسياري از ارزش‌هاي اسلامي و قرآني به عنوان يك روشنفكر تكيه داشت - افزود: به اعتقاد من اهداي جايزه صلح نوبل به عبادي يك نوع مخالفت و دهان كجي به نظام جمهوري اسلامي محسوب مي‌شود.
قائم مقام جامعه اسلامي مهندسين با اشاره به اقدام رييس جمهور در طرح موضوع گفت و گوي تمدن‌ها كه در نهايت با عنوان طراح ايده‌ي گفت و گوي تمدن‌ها در سطح جهاني مطرح شد، اظهار داشت: عدم اعطاي اين جايزه به خاتمي، با اين كه اين طرح در زمان خودش مورد استقبال همه مراكز سياسي و كشورهاي غربي و حتي آمريكا قرار گرفت و اعطاي آن به شيرين عبادي نشان داد كه اعطاي اين جايزه بر اساس اصل شايستگي و يا حداقل آن چيزي كه ما آنرا شايستگي مي‌دانيم صورت نگرفته است.

گفتگو | بازديد 172 | نظر 5 | دنبالک 0 | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالاي صفحه 
دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/120

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'ديدگاه‌هاي مريم بهروزي، سيدآبادي، آذروش و يحيوي، ايسنا' لينک داده اند.
نظرات
[azam - October 11, 2003 12:03 PM]

baray baziha zarbolmasale " hasood hargez nayasood" kefayat mikonad va baray darsade bishtari tanha mitavan pishnahad kard be modate chand mah ba matahte azimeshan dar hoze por ab beneshinand!,shayad moshkele sokhtegi va darde nashi az an rafe shavad!
kefayat mikonad ke

[aria - October 11, 2003 07:50 AM]

albatte booye sookhtegi az bini nist , maloome ke az jaaye digari hast ke aadam hattaa az computer ham mitoone in boo ro ehsaas kone

[Koroosh - October 11, 2003 03:31 AM]

dar in lahze vaghean zabaanam az bayaane har goone ebaarate tahsin konande dar ertebaat baa shirin joone azizam ke maayeye eftekhaare har mard va zane iranist aajez hast. dorood bar zane irani. koorosh

[حسین - October 11, 2003 02:25 AM]

"یا رب این نو دولتان را بر خر خودشان نشان"

راستی چرا این کبک صفتان ذوب در ولایت اینچنین دگم و "صم بکم" شده اند؟ این نابینایی آنان خبر از اضمحلال زودرسشان ندارد؟

[زاده ي پايان روز - October 10, 2003 11:29 PM]

از آنجا كه بوي سوختگي شديدي از ناحيه بيني مدافعان ولايت به مشام مي رسد پيشنهاد مي شود از سال آينده در كنار صلح نوبل ، زرشك نوبل نيز ايجاد شود تا بلكه با پارتي بازي بتوانيم بابت رو به قهقهرا بردن هرروزه ي مملكت آنرا طي مراسم بي شكوهي(!) به خاتمي و يا آقا اهدا نماييم.

Copyright: gooya.com 2016