يكشنبه 20 مهر 1382

گفت‌‏وگو با دكترعماد افروغ درباره جايزه صلح نوبل: شهودي مي گويم كه در اعطاي جايزه تباني شده است، ايلنا

تهران- خبرگزاري كار ايران - در اين آشفته بازار هر كس هر چه بخواهد به ديگري نسبت مي‌‏دهد؛ اما به هر حال من فكر مي‌‏كنم توافقاتي صورت گرفته؛ البته سندي ندارم و اين را تنها به لحاظ شهودي مي‌‏گويم؛ حالا اگر كساني مي‌‏خواهند به خاطر اين دريافت شهودي با من بحث كند، آماده‌‏ام و در آنجا مدارك خود را رو مي‌‏كنم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دكتر عماد افروغ، استاد دانشگاه، در گفت‌‏وگو با خبرنگار فرهنگ و انديشه ايلنا، ضمن بيان اين مطلب افزود: اگر شيرين عبادي 25 روز در زندان نبود و اگر در حال حاضر نبرد نرم افزارانه مردمسالاري ديني با مردمسالاري ليبرال بورژوا به نقطه حساس خود نرسيده بود، بعيد مي‌‏دانم اين جايزه به او تعلق مي‌‏گرفت و احتمال مي‌‏دهم جرياني در پشت پرده رخ داده باشد.
افروغ گفت: اين واقعه، يك داستان سياسي خاصي است، نمي‌‏خواهم موضع‌‏گيري مايوس كننده‌‏اي داشته باشم ولي در پشت پرده‌‏خبرهايي است.
استاد دانشگاه تربيت مدرس اضافه كرد: بخشي از اين پشت پرده در مرزهاي خارج از ايران تعريف مي‌‏شود و بخشي ديگر در داخل كشور البته اين نظر من است و بيش از اين موضع‌‏گيري نمي‌كنم؛ اما به نظر مي‌‏رسد در انتخاب شيرين عبادي به نوعي تباني شده است.
وي تصريح كرد: البته اين حدس براي خودم قوي است و احساس مي‌‏كنم توافقات پشت پرده‌‏اي براي تعديل برخي مواضع سخت‌‏افزارانه ايران و دريافت بعضي امتيازات صورت گرفته است.
افروغ در تبين اين امر گرفت: بسياري تصور مي‌‏كنند جنگ ما جنگ سخت افزارانه با قدرتي به نام امريكا است. در حالي‌‏كه جنگ ما نرم افزارانه است و اگر به صورت مستقيم يا غير مستقيم چنين تباني و توافقي صورت گرفته باشد به نفع ما نيست چون نوعي توفق نرم افزارانه را در پي‌‏خواهد داشت.
وي با بيان اين مطلب كه كاش ما اين امتياز سخت افزارانه را نمي‌‏داديم، اما موضع مستحكم نرم‌‏افزارانه خود را حفظ مي‌‏كرديم، خاطرنشان كرد: البته به دليل نگاه خاص من به اين جايزه نبايد تصور شود كه مدافع حقوق زنان و حقوق بشر نيستم؛ اما جايزه صلح نوبل يك جايزه سياسي است كه خيلي از افراد از اهداء آن به شيرين عبادي تعجب كردند.
افروغ در بخش ديگر سخنان خود با بيان اينكه جايزه صلح نوبل كاملا سياسي است گفت: حتي شيرين عبادي هم در مصاحبه با CNN از اينكه چرا اين جايزه به او تعلق گرفته اظهار شگفتني كرد.
استاد دانشگاه تربيت مدرس با اشاره به گفت‌‏وگوي عبادي با CNN تصريح كرد: تصور مي‌‏كنم اين مصاحبه چندان آثار خوبي ندارد؛ زيرا عبادي در پاسخ به سئوال خبرنگارCNN مبني بر اينكه چرا حجاب ندارد؟ گفت: قانون ما به ما مي‌‏گويد در كشور خودمان حجاب داشته باشيم؛ ولي در كشورهاي خارجي مي‌‏توانيم اين مسأله را رعايت نكنيم.
وي با توجه به اين گفته شيرين عبادي خاطرنشان كرد: نه تنها قانون اسلام و قانون ايران چنين حكمي ندارد؛ بلكه حجاب براي خانم‌‏هاي كه خارج از كشور هستند, عضو هويت بخشي است كه به آن افتخار مي‌‏كنند.
افروغ افزود: بنابراين چنين جمله‌‏اي از سوي زن مسلماني كه جايزه صلح نوبل را دريافت مي‌‏كند مقداري براي بانوان محجبه تكان دهنده است.
نويسنده كتاب رنسانسي ديگر گفت: فكر مي‌‏كنم در مقابله‌‏اي كه به لحاظ نرم‌‏افزاري بين مردمسالاري ديني و مردمسالاري ليبرال وجود دارد و نفس‌‏هاي آخرش را مي‌‏كشد. اهداء اين جايزه به شيرين عبادي به اين دليل است كه كساني مي‌‏خواهند نشان دهند در مركز تولد و رشد مردمسالاري ديني چندان هم به اين مسأله توجه
نمي‌‏شود.
افروغ تصريح كرد: در واقع معناداري اين مسأله به تقابل نرم‌‏افزاري بين مردمسالاري ديني و مردمسالاري ليبرال و سرمايه‌‏داري بر مي‌‏گردد كه مي‌‏خواهد به هر طريق توفق خود را به رخ بكشد.
اين استاد دانشگاه با تأكيد بر اينكه عبادي انتخاب مناسبي براي اين جايزه نبوده، تصريح كرد: بايد اطلاعات بيشتري داشت؛ اگر اينطوركه گفته مي‌‏شود به دليل اعتقاد عبادي نسبت به عدم تضاد و تقابل اسلام و حقوق بشر يا به خاطر دفاع از حقوق كودكان اين جايزه به او اهدا مي‌‏شود، باز هم بايد به گونه ديگري مساله را بررسي كرد.
وي افزود: چه كسي گفته است كه حقوق بشر با اسلام تضاد دارد، هيچ كس چنين ادعايي نكرده، دقيقاً فرياد ما همين است كه تنها اديان مي‌‏توانند مدافع واقعي حقوق بشر باشند. بنابراين كساني كه در بستر تاريخي, فلسفي خاص، خدا را كنار گذاشته‌‏اند و دم از حقوق بشر مي‌‏زنند، نمي‌‏توانند مدافع واقعي حقوق بشر باشند؛ زيرا حقوق بشر بر پايه اعتقاد به خدا قابل دفاع است. حال اگر خدا از بين برود، ذات انسان نيز از بين خواهد رفت. در اين صورت دفاع از حقوق بشر نيز معنا نخواهد داشت.
عماد افروغ در ادامه سخنان خود با بيان اينكه موضع‌‏گيري عجولانه مسئولين فرهنگي تأسف‌‏بار است گفت: سازمان‌‏هاي بين‌‏المللي هيچگاه نسبت به هسته مركزي قدرت بي‌‏تفاوت نبودند. پس بايد در برخورد با سازمان‌‏هاي بين المللي هشيار بود. اين سازمان‌‏ها اهرم‌‏هاي دست قدرتمندان هستند. هر چند نشان نمي‌‏دهند؛ اما در باطن همواره در جهت اهداف قدرت‌‏هاي مركزي عمل مي‌‏كنند.
وي افزود: خيلي ساده در عراق و افغانستان شاهد اين ادعا بوديم. حتي سازمان ملل در جريان افغانستان هيچ نشست فوق‌‏العاده‌‏اي برگزار نكرد؛ بنابراين بايد تمام جوانب امر را در نظر گرفت و عجولانه قضاوت نكرد.
عضو هيأت علمي دانشگاه تربيت مدرس با تاكيد بر حمايت از حقوق زنان گفت: سخنان من نبايد اين تفكر را ايجاد كند كه مخالف حقوق زنان هستم برعكس معتقدم زنان به واسطه فيزيولوژي خاص از حقوق ويژه برخوردار هستند؛ اما با توجه به مساله حجاب كه عبادي آن را مطرح كرد، به هر حال اين هم يك حق است، يعني اگر كسي مي‌‏خواهد در خارج از كشور حجاب داشته باشد اين خود يك حق است. دموكراسي ارزش است و به خواست جمعي افراد باز مي‌‏گردد.
دكتر افروغ تأكيد كرد: درست زماني كه اعلام شد شيرين عبادي جايزه صلح نوبل را دريافت كرده و با چهره غير محجبه‌‏اي با CNN مصاحبه كرد دو دانش‌‏آموز از دبيرستان‌‏هاي فرانسه به دليل حفظ حجاب اسلامي اخراج شدند و اين دقيقاً خلاف تعريف دموكراسي است.
افروغ تصريح كرد: بنابراين بايد ديد چه توجيهي براي اهداي جايزه صلح به عبادي وجود دارد اگر اهداي جايزه به دليل دفاع از حقوق كودكان باشد قابل تحسين است، حتي اگر به خاطر دفاع از حقوق زنان باشد، بدون در نظر گرفتن اين وجه بازهم قابل تحسين است؛ اما بايد توجه كرد كه دفاع از حقوق زنان در چه بستر معرفتي و فلسفي صورت مي گيرد. اگر اين مساله در بستر معرفتي و فلسفي بورژوازي و ليبرال دموكراسي است نه تنها متوجه حقوق زن نيست بلكه در جهت تضيع آن است.
وي در پايان با بيان اينكه متاسفانه در ايران كنوني هر چيزي كه بوي خارج و پيمان‌‏هاي بين المللي دهد، همه سعي
مي‌‏كنند با ولع به آن بپيوندند گفت: اين نهايت وادادگي است و مدتي است كه اين برخوردهاي سطحي و انفعالي را در جامعه داريم. ما در مقابل جهاني شدن, كنفرانسيون رفع تبعيض از زنان و انرژي اتمي نيز مواضع مشابه اتخاذ مي‌‏كنيم، گويا اين كشور هيچ چيز از خودش ندارد.

[لينک اصل مطلب]

گفتگو | بازديد 3517 | نظر 46 | دنبالک 0 | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالاي صفحه 
دنبالک:
http://akhbar.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/204

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'گفت‌‏وگو با دكترعماد افروغ درباره جايزه صلح نوبل: شهودي مي گويم كه در اعطاي جايزه تباني شده است، ايلنا' لينک داده اند.
نظرات
[azadeh - November 5, 2003 03:25 AM]

inghadr taassob ..inghadr kootahfekri ...baesse taassofe

[اما بعد - October 25, 2003 11:35 AM]

دوستان خواننده مطالب افروغ بسيار پسنديده اظهار نظر كرده اند.

[رامتین شایسته - October 14, 2003 10:36 AM]

در اين آشفته بازار هر كس هر چه بخواهد به ديگري نسبت مي‌‏دهد؛ اما به هر حال من فكر مي‌‏كنم توافقاتي بین آقای افروغ و سایر حیوانات صورت گرفته؛ البته سندي ندارم و اين را تنها به لحاظ شهودي مي‌‏گويم؛ حالا اگر كساني مي‌‏خواهند به خاطر اين دريافت شهودي با من بحث كند، جای هیچ بحثی نمی بینم چراکه همه ازبوی متعفن ایشان گریزانند.

[aria - October 14, 2003 07:36 AM]

kesi ke be ma naride bood, kalaghe koon daride bood

[Emad - October 13, 2003 07:35 PM]

ميبينم كه مدعيان. بدجوري باطن خود را نمايانده اند و حسابي عصبانيند اما اينها صحت صحبتهاي استاد را نقض نميكند دكتر حسابي كه من ميشناسم ممنون شماست
استاد ممنون

[ali - October 13, 2003 07:27 PM]

بيچاره ماری کوری که نفهمید احتمالا از روی تبانی به وی جايزه داده اند. طفلکی مادر ترزا که عمری در خدمت منافع استکبار به محرومان خدمت کرد تا جايزه نوبل بگيرد. حيوونکی دانشجوهای ايرانی که اساتيدشان به جای تحقيق دچار شهود می شوند و خداوند به روح دکتر حسابی صبر عنايت کند که اکنون چه کسانی نام استادی يدک می کشند

[hamed - October 13, 2003 05:02 PM]

aghaye be estelah doktor afroghe bisavad akhe chera az hasoodi dari mittaraki
man ke shomaro mishnasam toy daneshgahemoon dars dadi va osafe bi savadit hanooz shohreye khaso ame
bisavad chera in jori barkhord mikoni
kojaye donya shohoodi ye masaleye siasio fahmidan ke to kashf kardi

[رضا - October 13, 2003 04:15 PM]

ضمن تبريك به ملت صلح دوست ايران و انزجار از لجن پراكنى هاى عماد افروغ.

عرض ميكنم ، گرچه زباله ها قادرند لحظاتى در جريان آبهاى جارى در پهنه جويبارهاى طبيعى مانع ايجاد كنند ، اما آب از حركت باز نمي ايستد و راه خود را ادامه مىدهد تا زندگى بخش گياهان تشنه لب باشد.
جناب افروغ با كمال تآسف بايد از حوزه ادب خارج شوم و بگويم ، به آن دانشگاهى كه شما استادش بوده ايد يا هستيد فقط بايد "تف كرد" ، و به حال دانشجويانى كه با هزاران اميد و آرزو در كلاسهاى درس شما حاضر ميشوند غصه خورد و اشك ريخت .

[Maryam - October 13, 2003 03:59 PM]

man nemidunam chera ye bande khoda ii ke jayeze mibare, aghayoon nemitoonan masaa-el e shakhsishoon ro bezaran kenar va khosh-hal bashan, ke vaghan az nazar e man jaaie eftekhaar dare, ke yek zan e irani nobel e solh ro borde, hala savaaye inke nazareshoon raje be shakhsiat o shoghl o herfe o akhlaaghi-yaat e un adam chie. fekr mikonam masale ine ke bazy yaa ye meghdaar ye jaiishoon sookhte va tebgh e mamool fekr mikonan hagh e khodeshoon boode , vase hamin am fatehe ye nationalism o vahdat e melli o hame ye in joor chizaa ro khundan rafte

[امید - October 13, 2003 02:05 PM]

ظاهرا نرم افزار جناب استاد اشکال پیدا کرده است که چنین اراجیفی بیرون می دهد. شاید هم عیب از نقص سخت افزاری ایشان است.

[حجت - October 13, 2003 12:24 PM]

ملـتی پـس از سـالها سـختی جشـن میگیرد کـه یکی از فرزندانش افتخار کسـب کـرده. آنـوقـت یک اخـراجی برای خـود شـیرینی این افتخار را زیر سئوال میبرد، بدون داشـتن کوچکترین دلیل. دوسـتانی کـه آنرا دموکراسی میدانند بهـتر اسـت توجـه کنند که در مقابل شانتاژ اسـتدلالی نیسـت.
رؤسـای قوم اسـلامی دلیل ندارند و دلیل نمی آورنـد. مصباح یـزدی کـه آنهمه دلار را در یک چـمدان جا داد دلیلی نداشـت. خـزئلی در نماز جمعه پیش برای اتهاماتی که به آزادی خواهان زد دلیلی نداشت.
در ممالک دارای مـردم سالاری امثال این اسـتاد را به دادگاه میبرند و از او میخواهند ثابت کند که این جایزه بی مورد بوده و تبانی شـده ولی در ایران اشـغالی این امر ممکن نیست.
آری دوسـتان، این جاست که فریاد در می آید.
شـما که انتظار آرامش و متانت در نوشـته ها را دارید بدلیل بالا بودن سـطح دانش خود چنین میخواهید و من نیز با شما هم عقیده ام ولی در قوم اشغال گر انسانهای با شعور بسـیار کم هسـتند و آنها هم که هسـتنـد حـرف نمی توانند زد.
شـما در کجـا میتوانید از فلاحیان بپرسـید چـرا محسـن پسـرش آدم کشـت و آزاد اسـت؟
شـما در کـدام دادگاه میتوانید از رفسـنجـانی سئوال کنیـد کـه چـرا گنجی را در زندان نگ»هداشـته؟
این مثنوی هـفتاد من کاغـذ اسـت....
بگـذریم و بگذاریم در این روزنـه بسـیار کـوچـک این فریاد ها زده شـود.

[aria - October 13, 2003 11:44 AM]

AGHA KEYVAN, hamoontor ke khodet gofti ba fekr javabe fekr ro midan vali ma fekri nadidim ke ba fekr javabesho bedim

[آرمان - October 13, 2003 11:43 AM]

آقای عزیز باید به شما بگویم که تماتم کسانی که جایزه نوبل می گیرند در هر رشته ای و قتی خبر را می شنوند شگفت زده می شوند و این به معنی نالایق بودن آن ها نیست. شاید اگر به حضرتعالی یا خامنه ای یا رفسنجانی جایزه می دادند شما ها شگفت زده نمی شدید!!

[آرمان - October 13, 2003 11:43 AM]

آقای عزیز باید به شما بگویم که تماتم کسانی که جایزه نوبل می گیرند در هر رشته ای و قتی خبر را می شنوند شگفت زده می شوند و این به معنی نالایق بودن آن ها نیست. شاید اگر به حضرتعالی یا خامنه ای یا رفسنجانی جایزه می دادند شما ها شگفت زده نمی شدید!!

[رضا - October 13, 2003 11:17 AM]

در بيابان گر به شوق كعبه خواهى زد قدم.
سرزنشها چون كند خار مغيلان غم مخور.

عرض تبريك به ملت صلح دوست ايران ،خصوصا" خانم شيرين عبادى .

[lol - October 13, 2003 10:55 AM]

faghat mitunam be khandam.
be ruzegar , va be inke cheghadr sadeh lohim .
hamegimun.
hame ba ham.
sadeh loh .
lol

[مهدی - October 13, 2003 10:55 AM]

جواب ابلهان خاموشی است

[كيوان - October 13, 2003 09:23 AM]

دوستان عزيز
آقاي افروغ يك سري حرف هايي زده اند كه نادرست بودنشان به زعم من و شما مشخص است. ولي واقعا واكنش هايي كه آدم در اين چند سطر بالا مي بيند ماية شرمساري است. تنها بايد با فكر به مصاف فكر رفت. وگر نه مزخرف گفتن و حرف بي منطق زدن و فحش دادن از همه بر مي آيد.
بياييد احترام به آرايي كه غلط مي دانيم را ياد بگيريم.

[فضولک - October 13, 2003 09:12 AM]

عضو هيأت علمي دانشگاه تربيت مدرس گفت: اما با توجه به مساله حجاب كه عبادي آن را مطرح كرد، به هر حال اين هم يك حق است، يعني اگر كسي مي‌‏خواهد در خارج از كشور حجاب داشته باشد اين خود يك حق است. دموكراسي ارزش است و به خواست جمعي افراد باز مي‌‏گردد.
جناب دکتر؟؟!! اينکه کسي نخواهد حجاب داشته باشد چه؟ اين حق نيست؟2 نفر در فرانسه بخاطر داشتن حجاب اخراج شدند دادتان درآمده،چس چرا وقتي ميليونها نفر را درايران مجبور به داشتن حجاب کرديد بر خلاف دمکراسي نبود؟ اين حساب نيست؟

[ايرج - October 13, 2003 09:08 AM]

بابا اين بدبخت كه حرف خاصي نزده است. گفته به دلم برات شده جايزه نوبل را به دلايل سياسي به خانم عبادي داده اند (شهودي يعني ادراك بلاواسطه. يعني برات شدن به دل. نه اينكه شاهد داشته باشد.) بعدشم گفته كار خوبي نميكنند كه دخترهاي محجبه را از دانشگاههاي فرانسه بيرون مي كنند. همين. ما كه طاقت يك همچين سخنان نرمي را نداريم پس چطور مي خواهيم آزادي بيان و احترام به حقوق و نظرات فردي همديگر را ياد بگيريم؟ همين است كه مبتلاي قرونيم به شكنجه و چوب و فلك. چون طاقت حرف را نداريم ولي طاقت شكنجه و هتك حرمت را داريم.

[فضولک - October 13, 2003 09:06 AM]

استاد دانشگاه تربيت مدرس با اشاره به گفت‌‏وگوي عبادي با CNN تصريح كرد: تصور مي‌‏كنم اين مصاحبه چندان آثار خوبي ندارد؛ زيرا عبادي در پاسخ به سئوال خبرنگارCNN مبني بر اينكه چرا حجاب ندارد؟ گفت: قانون ما به ما مي‌‏گويد در كشور خودمان حجاب داشته باشيم؛ ولي در كشورهاي خارجي مي‌‏توانيم اين مسأله را رعايت نكنيم.
دم خروس همينجا پيداست.مراجع بين المللي جايزه ميدهندو تقدیر میکنند، اين جناب مثلا دکتر يکجايش ميسوزد که چرا خانم عبادی روسری نداشته است.

[قلم به دست مزدور - October 13, 2003 08:36 AM]

الاغ!
من که می دانم تو کی و چگونه دکترا گرفته ای... نادان بی سواد! فکر میکنی مردم نمی دانند باصطلاح اساتید دانشگاه تربیت مدرس چه کسانی هستند؟ به تو دکترا داده اند و انجا استخدامت کرده اند که در مواقع نیاز به اسم ما قشر دانشگاهی حرف بزنی و الا اگر آدم درست و حسابی بودی میرفتی در یک دانشگاه معتبر استخدامت می کردند.

[ویزیتور - October 13, 2003 08:30 AM]

اقای فلانی .......معلوم است کجایت میسوزد. این صفت رذیله حسد وبخل است که توراوادار میکند این اراجیف را بگوئی . بدران طویله ایکه بتو مدرک دکتری داد باید رید نه یک بار بلکه صد بار.
ازاستادمدافع حکومت جاهلان بیش ازاین انتظاری نیست .
جایزه نوبل به دکتر عبادی یک افتخار ملی است وصدننگ وفضاحت وشرمساری برای حکومتگران طالبانی و حامیان بی شعورشان مثل وجود بی مقداری چون تو......

[آريا - October 13, 2003 08:14 AM]

در جواب اين مدرك دار حضيض :
حافظ ارجمند سالها پيش فرموده :

گر بدي گفت حسودي ورفيقي رنجيد
گو تو خوش باش كه ما گوش به احمق نكنيم

[khortab - October 13, 2003 07:45 AM]

بدبختی ما رو ببینید که چه نوابغی استاد دانشگاه هایمان هستند

[مجید رضا ضيائی - October 13, 2003 07:24 AM]

هر که نقش خويشتن بیند درآب
برزگر باران و گازر آفتاب/
******************
پِش چشمت داشتی آيينه کبود
زان سبب دتيا کبودت مينمود
*********************
جناب استاد افروغ

نه چنين نیست که افاضه فرموديد ! کمی بيشتر بينديشيد واين آيينه کبود را که خمينی بناحق بر جلوی چشمان شما گذاشته است برداريد و اين قدر نقش خويش را در اين آب نبينيد .
کدام مردم سالاری دينی برادر!؟
کشتار 67 را می گويی يا شکنجه پور زند را ؟
زندانی کردن ملی مذهبی های 80 ساله را به جرم براندازی مسلحانه می گويی يا شياف پتاسيم سعيدی سيرجانی را ؟
29 تکه کردن پروانه فروهر را ميگويی يا پليس کشی پسر فلاحيان را؟
چرا اين پيروان مردمسالارِی دِينی در همه اين جنايات و صدها وهزاران جنايت ديگر بر ضد مردم سکوت کردند؟
مردم سالاری يک معنا بيش ندارد و صفت دينی و غير آن را نز بر نمی تابد . اگرچه باورمندان مردم سالاری (دموکراسی) ميتوانند دين دار باشند یا نباشند.
شهود شما نيز سرچشمه ای جز جاه طلبی و حسد ورشک ندارد که _ به تعبير ّبيهقی _ اين خبث جبلت در شما موءکد نيز شده است .و گمان نيز نمی کنم که درمانی نِيز داشته باشد.(جز در درون خودتان).
به هر حال این را به عنوان قدر متيقن بدانيد که
گر مسلمانی اين است که "اینها " دارند
وای اگر از پس امروز بود فردايِِی

مجيد ضيائی

[aria - October 13, 2003 07:21 AM]

man faghat oomadam ye lahze bebinam ke aya kase jadidi be in baba ride ya na, zaheran hame felan khaban, pas man farda sar mizanam albatte age ta oon moghe magasaa anaaye rooye in baba ro nakhorde bashan

[Soley - October 13, 2003 06:22 AM]

Ostade mohtaram rooye gooze khodeshoon kale malagh zade-and va ehtemalan ghesmat narm afzarishoon az ghesmate tahtanie sakht-afazreshoon be biroon taravosh farmoode ast

[aria - October 13, 2003 05:28 AM]

eyvallaa TIM , khosham oomad, nim saate ke daram az neveshteye to roode bor misham

[Tim - October 13, 2003 04:38 AM]

Vaghean goosaleyi mesleh to ra misheh goft ostad????? Ey khak bar saret va heyfeh kalameyeh OSTAD keh beh to nemibarazeh. Ageh doktor GILAN POUR va doktor BAZARGANI dar daneshgaheh Tehran doktorand to faghat yek amaleyi. Albateh amaleh sharifeh va kasi behesh khordeh nemigireh chon migan dars nakhoondeh vali to keh edea dari dars khoondi chera beh andazeyeh gav ham saret nemisheh???? vay bar javoonayeh dar beh dar va badbakhteh ma keh to beheshoon dars midi, vay vay vay.......

[سيد عليرضا مرتضوي - October 13, 2003 04:20 AM]

دوستان گرامي!
از يك استاد اخراجي چه توقعي داريد.
استادي كه مورد حمايت روزنامه‌ي كيهان است.
استاد اخراجي دانشگاه تربيت مدرس بدون اينكه بخواهد عليه ج.ا.ايران تبليغ مي‌كند.
با ميليون‌ها دلار پول و سال‌ها برنامه‌ريزي و... هم نمي‌توان اينگونه به جمهوري اسلامي گند زد.
بايد از مصاحبه كننده سپاسگذار باشيم.
به اميد مصاحبه‌هايي از اين دست.

[عليرضا - October 13, 2003 04:02 AM]

آقاي دكتر افروغ؛ استاد اخراجي دانشگاه تربيت مدرس!
بنده همواره انسان‌هايي را كه با شجاعت تمام ابراز عقيده كرده‌اند، دوست داشته‌ام.
حماقت معطوف به شجاعت شما را نيز گرامي مي‌دارم.
همچنين بايد به آقاي دكتر سمنانين رئيس دانشگاه تربيت مدرس براي اخراج شما از دانشگاه تبريك بگويم.

[Reza - October 13, 2003 03:57 AM]

ظاهرا آقای دکتر سخت افزار-نرم افزارشان معیوب است. بگو آقای دکتر . ما که می دانیم کجایت می سوزد.

[عليرضا - October 13, 2003 03:16 AM]

والله به خدا اين يکي ديگه نوبره! جناب دکتر، گويا بدجوري مشاعرش به هم ريخته که توي يک پاراگراف چنان تناقضي مي گه. دقت کنيد: « البته سندي ندارم و اين را تنها به لحاظ شهودي مي‌‏گويم؛ حالا اگر كساني مي‌‏خواهند به خاطر اين دريافت شهودي با من بحث كند، آماده‌‏ام و در آنجا مدارك خود را رو مي‌‏كنم» تو رو خدا سندهاي نداشته رو يواش تر رو کنيد آقاي دکتر!

خوب، حق هم مي دم بهش تا حدي. آدم وقتي نظريه پرداز ولايت مطلقه باشه (يک جا فرموده اند: «ولايت فقيه يک رنسانس جديد است»!!)، دين شناس، جامعه شناس و سياستمدار باشه، در مورد توسعه، جهاني شدن، سازمان سيا، «آزادي و دموکراسي» و «حقوق شهروندي» هم صاحب نظر باشه -به طور خلاصه، يک نابغه ي واقعي- و کسي غير از کيهان و پرتو کشف اش نکنه، بايد هم به اين روز بيفته.

فکر کنم اخيرا هم حسِ «خود بيل گيتس بيني» بهش دست داده باشه، چون شديدا حرف از نرم افزار و سخت افزار مي زنه. و همين روزهاس که بشه رييس اينترنت و Google بيچاره رو هم حتي فيلتر کنه: سايت هاي اينترنتي يا مخالف قرآن اند که باطل اند، يا موافق قرآن که زيادي اند.

[aria - October 13, 2003 02:45 AM]

baba khahesh mikonam enghadr be in martike narinin, hala ye ghohi khord, motmaennam alan ke ba in nakoneshha robero shode taze dare gohi ro ke khorde mazze mazze mikone

[محمد احمدی - October 13, 2003 02:25 AM]

آقای دکتر بی فروغ

خیلی خوب معلوم است که کجایتان میسوزد!!!!.البته شما تنها نیستید دیگر آقایان هم مسلکتان مثل خامنه ای و رفسنجانی و ..... هم با اینکه سالهاست مثل شما صحبت از حقوق زن در اسلام میکنند و حکم اعدام برای خانم افسانه نوروزی(بجرم دفاع از خود در برابر تجاوز) صادر میکنند هم از نظر سخت افزاری همان جایشان میسوزد.واز نظر نرم افزاری هم ویروس مفید حقوق بشر ودمکراسی خواهی مردم مشاعرشان را بهم ریخته.

[h.m - October 13, 2003 01:17 AM]

درود
در مسير تاريخ ايران زمين فرياد هاي زنان ما در گلو مانده است
دنيا دانست كه زن ايراني چه ميخواهد وميخواسته
من دست مهربان اين بانو را بر خلاف شرع هم مي بوسم وبدا به شمايان كه قاضي بودن زنان را رد ميكنيد وبه زن بها نميدهيد

[اميرحسين - October 13, 2003 01:14 AM]

جناب استاد به خيال خودش راست ميگويد. او از شهود حرف ميزند. شهودش هم در درون ذهنش است. ذهنش هم ميگويد كه حتما تباني صورت گرفته است. چرا؟ زيرا كه به كسي نداده‌اند كه اين جناب استاد دلش ميخواسته جايزه بگيرد بخاطر خدمت به اسلام ناب انقلابي و مردمسالاري ديني تعريف شده در حوزه.
البته اگر شيرين عبادي زندان نرفته بود، اگر براي آزادي و دموكراسي و حقوق زنان و حقوق كودكان مبارزه نكرده بود، اگر فعال نبود، اگر متفكر نبود، اگر روشنفكر وارسته و غيروابسته نبود، واگر ليبرال مسلمان نبود البته كه جايزه نميگرفت. استاد غلط نميگويد.
موشع گيريشان هم نه تنها مايوس كننده نيست بلكه براي بسياري اميدوار كننده است و شايسته است كه براي اين كشف شهودي كه كرده است جايزه بگيرد.
ظاهرا جديدترين كشف استاد محترم آنست كه كساني كه جايزه ي نوبل ميدهند خدا را كنار گذاشته اند و به حقوق بشر چسپيده اند. اين هم يك كشف شهودي است.
شايد به آن دليل كه شيرين عبادي روسري را از سرش برداشته بود در فرانسه دودانش آموز مسلمان محجبه را از مدرسه اخراج كردند؟؟
نرم افزار و سخت افزار، سخت افزار و نرم افزار، نرم افزار و سخت افيار، سخت افزار و نرم افزار
اينها را صدبار بنويسيد تا يادتان نبود

[حجت - October 13, 2003 01:00 AM]

راسـتی تو کـه ایـن حـرف ها را میزنی و صـد البتـه خیال میکنی کـه به خاطر آن باند مافیائی خامنه ای و رفسنجانی آینـده تو را تأمین میکنند و مثلاً خـود را اسـتاد دانشکاه میدانی عقلت نمیرسـد که این جنایت کاران ماندنی نیسـتند.
بعلاوه اگـر بیرون کـردن دخـتران با حجاب در فرانسـه را خلاف آزادی میدانی، کتک زدن دختران را به جرم شما احمق ها بد حجاب هسـتند را چـه میگوئی.
بانوی بـزرگ دکتر شـیرین عـبادی مایـه مباهات ایران اسـت و تو و اربابان تو مایـه ننگ.
دکتر عبادی محترم از نفی شـدن چـون توئی بـزرکـتر میشـود. ت. کجـا و او کجا. میگـوینـد
خـر چـه دانـد قیمـت نقـل و نبات.

[ALi - October 13, 2003 12:41 AM]

It's really a pity that you're called PROFESSOR
Everybody knows if it was not obligatory 90 percent of Iranian Women won't wear scarf
The problem as Ebrahim Nabavi said is Burning of one of the parts of your body which is sure not your nose
!!!!!!!!!!!!

[yek bar va baraye hamishe - October 12, 2003 11:36 PM]

Aghaye mohtaram yahoo va sazmane modiriat e oon mage jomhoorie eslamiand ke mesle heivoon ba adam barkhord konand. in nameha alakiand faghat mikhan ke shoma oona ro forward konid va ye ede poshte in masale az tooziie in name dar network e shoma sood mibarand. hala tozihesh ke che joori sood mibarand toolanist.

[aria - October 12, 2003 11:33 PM]

aghaye Pr. Dr. SAKHTAFZAR NARMAFZAR, vaghean too oon teze doktoraaye to bayad kesafat kard, aslan tasavvor nemikardam ke booye sookhtegi az daneshgaah ham biroon biaad, man ke PC khodamo khamoosh kardam chon daram az booye gand khafe misham, albatte shaayad ham in booye hamoon kesafatie ke man too tezet kardam

[reza - October 12, 2003 11:20 PM]

aya kassy matlabe zir rotaeid mikone(be sorat offline message dar yahoo messenger be man reside
)


Bar asase gharadadi ke Yahoo! ba ITC (Iran
Telecommunication Company) mon'aghed nemoode, be jahate jelogiri az ravande roo be roshde IDhaye harzeye Irani va hazinehaye tahmiliye hengofte aan be sherkate Yahoo! , az 25 Sep 2003 be modate 1 mah (30 rooz) sherkate Yahoo! IDhaye IRANI ra ke dar teyye in moddat: 1- in peygham ra daryaft nakonand 2- LINKe paiine in peygham ra baz nakarde va motale'e nakonand 3- hadde-aghal yek bar in peygham ra eynan baraye haddeghal 18 nafar forward nakarde bashand Suspend nemoode va pas az yek hafte aan ra Disable mikonad. estefadeye mojaddad az IDe Disable shode mashroot be pardakhte hazineye salaneye $39.99 khahad bood. http://www.ccwmagazine.com/News/Public/CCW/TCI3

[Nasim - October 12, 2003 11:18 PM]

So, Is it a part of your election campaign? Are you trying to win the heart of "Hezbollahi Ommat" by creating your own political dictionary, such as making up hardware versus software opposition? COME ON.Yes, it is true, the majority of Iranian women have no faith in Hejab and the rest of the Islamic rhetorics, and Shirin Ebadi is a good example. Like it or not, this is a fact.

[aaa - October 12, 2003 10:55 PM]

اظهارات مزدك تاييد مي شود ضمنا از دوستان تقاضا مي شود با حروف فارسي بنويسند

[Mazdack - October 12, 2003 10:31 PM]

Ostad hife on korsi daneshgahi ke be ablehi choon to taalogh gerefte.Albate ostad hezbolahi az in behtar namitavanad fekr konad.Man baraye shiri na bekhatreh mosalmaniash balke bekhatreh ensanbodanash ehteram migozaram.Akhe toe ahmagh namifahmi ke osolan vaghti gofti khoda yani ghorbani kardan ensan,Shomaha ke az jenayate gomhoori islami defa mikonid chegoneh khodat ra ensan midani.Hif az on bitolmali ke kharje ashghalaei mesle shomaha mishavad.

Copyright: gooya.com 2016