چهارشنبه 23 مهر 1382

ابراهيم يزدي: صدوراجازه از سوي ايران براي بازديد از تمامي مراكز هسته‌‏اي خارج ازچارچوبNPT نيست، ايلنا

تهران-خبرگزاري كار ايران
دكتر ابراهيم يزدي گفت:صدوراجازه از سوي ايران براي بازديد از تمام تأسيسات هسته‌‏اي خود،بنابر آنچه محمدالبرادعي نيز گفته است، چيزي فراتر از تعهدات ايران در چارچوب NPT نيست.
وي در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاري كار ايران، ايلنا، گفت: اينكه بعضي از اعضاي امضاء كننده NPT فعاليت‌‏هاي هسته‌‏اي خود را با تأخير چند ماهه به آژانس اطلاع دهند، امر بي سابقه اي نيست، بنابر اين اقدام ايران در اين زمينه مسأله‌‏اي نيست كه براي آژانس اساسي تلقي شود.
يزدي با بيان اينكه ايران قبول كرده است كه فعاليت بعضي تأسيسات خود نظير نطنز و اراك يا بعضي فعاليت‌‏هاي غني سازي اورانيوم را به آژانس اطلاع نداده است، گفت: ظاهراً هم اكنون ايران قبول كرده است كه به بازرسان آژانس اجازه بازديد از مراكز هسته‌‏اي خود را بدهد و اين حركت مثبتي در راستاي منافع ملي و تثبيت موقعيت ايران در جهان است.
وي با تأكيد بر اينكه بهتر بود ايران قبل از آنكه چنان قطعنامه‌‏اي در شوراي حكام تصويب شود به تعهدات خود عمل كند، گفت:‌‏ مسئولان ايران اعلام كرده‌‏اند كه با برخي مطالبات قطعنامه نظير امضاي پروتكل الحاقي و اجازه بازديد از تمام مراكز هسته‌‏اي ايران مشكلي ندارند .
وي اضافه كرد: اگر اين موافقت ها قبل از پايان ضرب الاجل تحقق يابد و جامه عمل بپوشد، فشارهاي آمريكا و همدستانش عليه ايران خنثي خواهد شد و پرونده ايران به شوراي امنيت نخواهد رفت.
يزدي افزود: در شرايط كنوني جهان، تصويب قطعنامه عليه ايران در شوراي امنيت به هيچ وجه به نفع ايران نيست و ايران بايد از وقوع چنين مسأله‌‏اي جدا"جلوگيري كند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در همين زمينه:

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/330

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'ابراهيم يزدي: صدوراجازه از سوي ايران براي بازديد از تمامي مراكز هسته‌‏اي خارج ازچارچوبNPT نيست، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016