شنبه 26 مهر 1382

شيرين عبادي: همگي از هر گروه و دسته‌اي بايد به فكر ساختن ايرانمان باشيم، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس فقه و حقوق - حقوق سياسي
عبادي بر لزوم اتحاد و اتفاق گروه‌هاي مختلف براي ساختن كشورمان تاكيد كرد.
شيرين عبادي در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) اظهار داشت: من اميدوارم كه هرچه زودتر زندانيان سياسي آزاد شوند؛ همگي بايد متحد و متفق و دست در دست يكديگر از هر گروه و دسته و طرز تفكري كه هستيم، به فكر ساختن كشور و ايرانمان باشيم.
وي در ادامه گفت: در اين زمينه وكلاي ملي مذهبي كه عضو كانون مدافعان حقوق بشر هستند، اعلام‌نظر كردند و اميدوارم كه به نظر آنان توجه شود. اعضاي كانون در اين زمينه به كرات اعلام موضع كرده و حرف‌هاي من در اين زمينه همان مواضع كانون مدافعان است.
عبادي بر روشن شدن وضعيت پرونده‌ي ملي مذهبي‌ها تاكيد كرد.
وي با اشاره به مشكلات اجرايي براي احقاق حقوق كودكان در ايران، خاطرنشان كرد: يكي از كمبودهاي اجرايي، در زمينه‌ي حقوق كودك، كمبود محل نگهداري براي كودكان بي‌سرپرست و كودكان فراري از خانواده است؛ ما نياز به اماكني داريم كه كودكان فراري و بي‌سرپرست به شيوه‌اي شبيه خانواده و به دور از انضباطهاي شديد اداري نگهداري شوند.
عبادي همچنين با اظهار اميدواري نسبت به بهبود وضعيت حقوقي زنان در ايران، گفت: اميدوارم بيمه در كشور ما هم براي زنان بيوه و سرپرست خانوار و نيز براي بيكاران و در نهايت براي كليه‌ي اقشار جامعه فراگير شود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/430

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'شيرين عبادي: همگي از هر گروه و دسته‌اي بايد به فكر ساختن ايرانمان باشيم، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016