چهارشنبه 30 مهر 1382

احسان نراقي: توافق درباره پروتكل‌‏الحاقي نيازي به اين‌‏همه هياهو نداشت، ايلنا

تهران- خبرگزاري كار ايران
احساس نراقي گفت: توافق در مورد پروتكل‌‏الحاقي احتياجي به اين همه هياهو نداشت زيرا تا به حال بيش از 80 كشور اين پروتكل را امضا كرده‌‏اند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي در گفت‌‏وگو با خبرنگار سرويس ديپلماتيك خبرگزاري كار ايران، ايلنا، گفت: امروز از اتم و انرژي هسته اي بالاتر انتخابات آينده است زيرا اگر وضع مانند انتخابات شوراها باشد باعث تأسف خواهدبود.
نراقي با بيان اينكه مخفي كاري دولت همواره مشكل ساز شده است ،گفت: دولت بايد عملكرد خود را در قضيه فعاليت هاي ‌‏هسته‌‏اي به مردم گزارش كند.
وي با بيان اينكه هيچ‌‏كس دلايل عدم مشاركت مردم در انتخابات گذشته را تحليل نكرده است، گفت: به نظر مي‌‏رسد از بي تفاوتي مردم در انتخابات گذشته درس كافي گرفته نشده است.
وي تصريح كرد: چرا بايد راديوهاي خارجي در آستانه انتخابات صحبت از بازداشتهاي بدون دليل گسترده كنند ؟ماتنها 32 زنداني سياسي داريم در حاليكه اثر جهاني آن به اندازه 30 هزار نفر بوده است؟ چرا دستگاه قضايي ما به اين مسايل توجه نمي‌‏كند؟
نراقي ادامه داد: شوراي نگهبان آنگونه عمل كرده است كه اين تصور به وجود آمده است كه هم در داخل و هم در خارج به گزينشي عمل كردن متهم شود و همين عامل مهمي در عدم شركت مردم در انتخابات است.
وي گفت: با مختصر توجهي از طرف شوراي نگهبان و دستگاه قضايي و فعاليت مسوولان و به خصوص نمايندگان مي توان مردم را علاقمند به مشاركت كرد. اين كارشناس مسايل سياسي خواستار فعاليت بيشتر مجلس در اين چند ماه باقي مانده شد و گفت: بي اثر بودن و بي اعتباري مجلس يكي از دلايل بي تفاوتي مردم است.
نراقي ادامه داد: در غير اين صورت تعداد شركت كنندگان در انتخابات زير 10 ميليون خواهد بود و اين اثر بسيار بدي در جهان براي ايران خواهد داشت.
وي گفت: سرنوشت همه نظام به اين انتخابات بستگي دارد و اگر بي تفاوتي ادامه يابد همه اركان جمهوري اسلامي درخطر است و نظام باقي مانده اعتبار جهاني خود را ازدست مي دهد.
وي تأكيد كرد : هيچگاه قبول كردن پروتكل به تنهايي باعث محبوبيت و مقبوليت ايران در جهان نخواهد شد ،دستگاه قضايي بايد به مسايلي نظير حقوق بشر توجه بيشتري نشان دهد.
نراقي با انتقاد از آنها كه استقبال خوبي از شيرين عبادي نكردند، گفت: ما عادت به فرصت سوزي داريم و حتي سرمايه هاي خدادادي خود به راحتي از دست مي دهيم. ما بايد از برنده شدن جايزه صلح نوبل بيشترين استفاده را مي كرديم ،در حالي كه نبود يك ديد جهاني و قهر بودن با دنيا اين فرصت را هم از ما گرفت.
نراقي تصريح كرد: مجلس بي اعتبار نه به دولت اعتبار مي دهدو نه به مردم. اطمينان مجلس بي اعتبار يك ضايعه ملي و بين المللي است.

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/571

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'احسان نراقي: توافق درباره پروتكل‌‏الحاقي نيازي به اين‌‏همه هياهو نداشت، ايلنا' لينک داده اند.

پروتکل و دفع افسد به فاسد
1. با امضا شدن پروتکل،مهم ترین سوالی که پیش روی ماست این است:«حال واکنش ما «ایرانیان» چه باید باشد؟» 2. بیایید کمی دقت کنیم:در این 24 ساعت...
[Daghdagheh]
October 23, 2003 01:39 AM

Copyright: gooya.com 2016