يكشنبه 11 آبان 1382

احسان نراقي در گفت‌‏وگو با ايلنا: بايد زودتر از اينها با آژانس همكاري مي‌‏كرديم

تهران- خبرگزاري كار ايران
عامل همه بحران‌‏هاي ايجاد شده در مسائل هسته‌‏اي، دستگاه سياست‌‏خارجي ماست.
احسان نراقي در گفت‌‏وگو با خبرنگار سرويس ديپلماتيك خبرگزاري كار ايران، ايلنا، گفت: اگر مسؤولان كشور اندكي زودتر مي‌‏جنبيدند، ما اين همه دردسر نداشتيم. ما بايد زودتر از اينها با آژانس بين‌‏المللي انرژي اتمي همكاري مي‌‏كرديم.
وي افزود: اقدامات مسؤولان ما نبايد باعث بحران و فشار عليه كشورمان شود. آنها بايد يك تصميم صحيح و عاقلانه بگيرند.
احسان نراقي با اشاره به ابراز رضايت البرادعي از گزارش ارسالي ايران به آژانس گفت: به دنبال اين سخنان همكاري‌‏هاي خوب ايران و آژانس شروع شده است.
نراقي در خصوص موضع گيري‌‏هاي آمريكا بر ضد جمهوري اسلامي ايران گفت: همكاري ايران و آژانس مي‌‏تواند جوسازي‌‏ها و شانتاژهاي اسرائيل و آمريكا را متوقف كند. ما بايد اول به پروتكل بپيونديم و بعد به آمريكا و اسرائيل فشار بياوريم كه به پروتكل بپيوندند.
نراقي در پاسخ به اين سؤال كه آيا محاكمه نيروهاي القاعده در ايران خدشه‌‏اي به امنيت‌‏ملي و حقوقي ايران نمي‌‏زند، خاطر نشان كرد: ما بايد در امور بين‌‏المللي با سازمان‌‏ملل‌‏متحد كمال همكاري را داشته باشيم. ما بايد نيروهاي القاعده را به سازمان‌‏ملل تحويل دهيم و در قبال اين اقدام، از آنها امتياز مثبت بگيريم.
وي گفت: در مسأله اعضاي دستگيرشده القاعده نيز بايد همان‌‏طوري كه در مسائل هسته‌‏اي با آژانس كنار آمديم، با سازمان‌‏ملل كنار بياييم تا بتوانيم از تشديد فشارهاي بين‌‏المللي عليه كشورمان جلوگيري كنيم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/912

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'احسان نراقي در گفت‌‏وگو با ايلنا: بايد زودتر از اينها با آژانس همكاري مي‌‏كرديم' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016