سه شنبه 13 آبان 1382

راهپيمايي ‌١٣ آبان ‌١٣٨٢: راهپيمايان پرچم آمريكا و اسرائيل را به آتش كشيدند، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس سياسي - خارجي
راهپيمايي دانشجويي 13 آبان ساعت 9:30 صبح امروز از مقابل مسجد دانشگاه تهران آغاز شد.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، پيش از حركت راهپيمايان به سمت لانه جاسوسي نماينده‌ي يكي از تشكل‌هاي دانشجويي به ايراد سخنراني پرداخت و پس از آن راهپيمايان با سردادن شعارهايي از درب شرق دانشگاه، اميني، عضو شوراي مركزي اتحاديه‌ي تشكل‌هاي مستقل با اشاره به سخن امام خميني (ره) مبني بر اين كه 13 آبان انقلاب بسي بزرگتر از انقلاب سال 57 بود، گفت: 13 آبان نشان داد ملت ايران بر سر آرمان‌ها و اصول اساسي انقلاب اسلامي هم چنان پافشاري مي‌كند؛ اين حركت ماهيت واقعي انقلاب اسلامي را در عرصه‌ي داخلي و بين‌المللي نشان داد و به همه فهماند كه بر سر مسايل اساسي و اصولي خود مانند آزادي استقلال و ظلم ستيزي پافشاري كرده و هزينه‌هايش را هر چند سنگين مي‌پردازد.
اميني افزود: 13 آبان 58 با شكستن ابهت پوشالي آمريكا، راه مبارزه و بيداري ملت‌هاي مظلوم جهان را كه تحت سيطره‌ي امپرياليسم و استعمار بوده‌اند، باز كرد.
وي ادامه داد: 13 آبان درون جامعه‌ي ايران اصلاحاتي اساسي و يك نوع پالايش بين كساني كه مدعيان انقلاب بودند، صورت داد و خطي را كه دولت موقت مبني بر سياست سازش و گام به گام دنبال مي‌كرد، شكست و ناكارآمدي آن را نمايان كرد.
اميني اظهار داشت: 13 آبان در واقع تفكيك جبهه‌ي خودي به رهبري امام (ره) و جبهه‌ي غيرخودي‌ها را نشان داد و مشخص كرد كه ايران بر سر اصول و ارزش‌هاي خود حاضر به معامله نيست.
وي افزود: جنبش دانشجويي بايد مسايل اساسي جامعه مثل عدالت، شكاف‌هاي طبقاتي، فساد و تبعيض، فقر را در ابعاد نظري و عملي به صورت گفتماني براساس عدالت در سرلوحه‌ي كار خود قرار دهد و اين روزها كه مصادف است با پيام رهبر معظم انقلاب به جنبش دانشجويي مبني بر تعقيب عدالت، جنبش دانشجويي بايد راه تحقق عدالت را در پيش گرفته و از آنجايي كه اين جنبش مستقل از قدرت و مناسبات ثروت بوده و برخواسته از نسلي فرهيخته است، شايستگي هدايت اين حركت را دارد.
به گزارش ايسنا، هم‌چنين تعدادي از شعارهاي راهپيمايان به قرار ذيل است: ”آمريكا از ما عصباني باش“،
”زنده و جاويد باد ياد شهيدان ما“، ”ملت ايران هيبت شكن آمريكاست“، ”الله اكبر“، ”ملت ما بيدار است، از آمريكا بيزار است“، ”فرياد هر دانشجو، مرگ بر آمريكا“ و ”فرياد مظلومان روي زمين، مرگ بر آمريكا“.
هم چنين بر روي تعدادي از پلاكاردهاي راهپيمايان نوشته شده است: ”مبارزه با استكبار جهاني جزو ذات ايراني‌هاست“، ”روزي كه روز مرگ بر شيطان است، روز 13 آبان است“ و ”ما خون شهدا و حيثيت نظام را معامله نمي‌كنيم“.
گفته مي‌شود قرار است سعيد ابوطالب و سهيل كريمي، دو مستندساز آزادي ايراني‌ كه روز گذشته به ايران بازگشتند در مقابل لانه‌ي جاسوسي به سخنراني پردازند.

راهپيمايان 13 آبان پرچم‌هاي آمريكا و رژيم صهيونيستي را در مسير حركت خود به سمت لانه جاسوسي چندين بار به آتش كشيدند.
به گزارش خبرنگاران خبرگزاري دانشجويان ايران، حركت دانشجويان از مسجد دانشگاه تهران به سمت لانه جاسوسي، در ميان راه با پيوستن تشكل‌هاي ديگر و آحاد مردم، گسترده‌تر شد.
بنابراين گزارش در اين راهپمايي كه مورد توجه تعداد زيادي از شبكه‌هاي خبري داخلي و خارجي قرار داشت، شعارهايي سر داده و نيز پلاكاردهايي حمل مي‌شد كه تعدادي از آنها به شرح ذيل است:
- آمريكا هيچ غلطي نمي‌تواند بكند
- مرگ بر فرهنگ فاسد غرب
ـ شهادت آرزوي مسلمين است
ـ دانشجو مي‌ميرد سازش نمي‌پذيرد
ـ اي رهبر آزاده، آماده‌ايم، آماده
- مرگ بر مذاكره‌كنندگان با آمريكا
- مرگ بر انگليس
ـ آمريكا در چه فكريه، ايران پر از بسيجيه
- فناوري صلح‌آميز هسته‌يي حق ماست
- جمهوري اسلامي، زور قبول نمي‌كند
- ذره‌اي از اهداف انقلاب عدول نمي‌كنيم
- حكومت غاصب صهيونيستي مظهر تروريست دولتي است
- آمريكا عدوالله، اسرائيل عدوالله
- هيچ‌گاه سلاح مبارزه با ظلم و استكبار را بر زمين نمي‌گذاريم
- اگر دشمنان در مقابل دين ما بايستند، در مقابل آنها مي‌ايستيم
- مرگ بر آمريكا و فرزند نامشروعش اسرائيل
- 13 آبان، تجلي استقلال و آزادي ملت مسلمان ايران است
- قدرت استكباري و جهنمي آمريكا ماندني نيست
بنابراين گزارش هم‌اكنون راهپيمايان به مقابل لانه‌ي جاسوسي رسيده‌اند و حجت‌الاسلام و المسلمين علي‌اكبر ناطق نوري در حال سخنراني است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/984

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'راهپيمايي ‌١٣ آبان ‌١٣٨٢: راهپيمايان پرچم آمريكا و اسرائيل را به آتش كشيدند، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016