دوشنبه 3 آذر 1382

متن كامل نطق جنجالي احمد شيرزاد در مجلس، ايلنا

تهران-خبرگزاري كار ايران
نطق پيش از دستور احمد شيرزاد نماينده اصفهان و عضو فراكسيون جبهه دوم خرداد مجلس، فضاي صحن علني مجلس را براي دقايقي به تشنج كشاند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

به گزارش خبرنگار پارلماني خبرگزاري كار ايران ،ايلنا ، متن كامل نطق قبل از دستور احمد شيرزاد بدين شرح است:
« مدعي بوديم رهبر معنوي جهان هستيم‌‏, تمام توده هاي محروم چشم اميد به ما دوخته اند, ‌‏از مظلومان جهان حمايت مي كنيم, ‌‏سردمدار اخلاق و انسانيت در جوامع خشونت زده امروز هستيم, ‌‏به جاي سلاحهاي مرگبار ضد انساني بر ايمان و ايثارگري جوانانمان تكيه داريم, مي‌‏گفتيم رژيمي هستيم كه قدرتمان ريشه در قلوب مردم دارد ,‌‏به جاي داغ و درفش از نفوذ كلام معنوي بهره مي بريم ,‌‏در حكومت ما فاصله اي ميان رهبران و مردم نيست و همبستگي مردم با حاكميت ضامن شكست تمام توطئه‌‏هاست، مي‌‏گفتيم راه نويني براي بشريت به ارمغان آورده‌‏ايم. اما امروز از ما چهره رژيمي ساخته اند خشن, ‌‏سركوبگر و بريده از مردم, ‌‏متكي بر قدرت نظامي و ابراز سركوب ‌‌‏, رژيمي كه هيچ سخن انتقادآميزي را برنمي‌‏تابد و روز به روز مرزهاي خطوط قرمز آن گسترش مي يابد.
حكومتي كه در خفا رفتاري متفاوت با ادعاهايش دارد و به فكر تهيه سلاحهاي مرگبار و ابزار تهديد كننده بشريت است, ‌‏در اين رژيم چنين تصويري كشيده شده است كه ‌‏منطق گفت وگو با جهان را نمي داند و تنها زبان تهديد را مي شناسد,‌ ‏با خشن‌‏ترين گروههاي تروريستي در ارتباط است, ‌‏رد پاي او در بسياري از حوادث تروريستي گوشه و كنار وجود دارد و دين براي او ابزار سركوب است.
از ما رژيمي ساخته اند كه دروغ مي گويد و به تعهدات خود در مقابل جامعه جهاني پايبند نيست. چند روز پيش تيتر درشت برخي روزنامه هاي اروپا اين بود :" جمهوري اسلامي 19 سال به جهانيان دروغ گفت". مي‌‏توان تمام اين تبليغات را به رسانه‌‏هاي صهيونيستي نسبت داد. مي‌‏توان مثل هميشه آنها را توطئه هاي استكبار جهاني دانست و داد از مظلوميت جمهوري اسلامي زد.
مي‌‏توان كماكان خود را محور خوبي‌‏هاي جهان پنداشت و تمام اتهامات را به دشمني دشمن منسوب كرد. اما يك نكته بسيار ساده اين ميان وجود دارد، آنها سرنخ ها, ‌‏دم خروس‌‏ها و مدارك و مستنداتي از ما دارند كه آنها را در ادعاهايشان محقق جلوه مي‌‏دهد. اين مدارك و مستندات نوعا در داخل منعكس نمي شود.
مردم ما به درستي و دقت نمي دانند كه رسانه هاي جهان چه اتهامات و تقصيرهايي را متوجه جمهوري اسلامي مي كند و بابت اين اتهامات چه شواهدي براي اثبات ادعاها وجود دارد. اما هر چه هست در ماههاي اخير آن دشمنان قسم خورده انقلاب و آن رسانه هاي استكباري و صهيونيستي به نحو بي سابقه اي توانسته اند افكار عمومي مردم جهان را نسبت به ادعاهاي هميشگي شان متقاعد كنند. آنها امروز حق به جانب تر از هميشه ظاهر شده اند. اين واقعيت تلخي است اما واقعيت است. كاري كرده ايم كه آمريكايي ها سرفرازتر از هميشه بگويند ببينيد‌, آنچه ما درباره رژيم جمهوري اسلامي مي گفتيم صحت داشت.
دشمن كارش دشمني است، وقتي رابطه خود را با رژيمي كه از همه نوع ابزار سياسي ,‌‏نظامي‌‏,تكنيكي , فرهنگي و تبليغي برخوردار است از نوع دشمني تعريف و تنظيم مي كنيم بايد بدانيم كه در اين تخاصم حلوا خير نمي كنند. ورود در اين دعوا كياست و درايت هم مي خواهد, تنها سرهاي پر باد كفايت نمي كند.
در معادله اي كه براساس دشمني با استكبار و صهيونيسم تنظيم مي شود بايد انتظار هر نوع تبليغات سوئي از دشمن داشت. مهم اين است كه در اين سوي قضيه ما تا چه حد خوراك تبليغاتي و شواهد و مستندات براي او فراهم مي كنيم . امروز كساني سخاوتمندانه دست اندركار تهيه مستندات تبليغات استكباري هستند. آن زمان كه مستانه به صحنه آمدند و همگان را متهم به توطئه كردند, دانشجويان ,‌‏روشنفكران و روزنامه نگاران را به زندان افكندند, زهرا كاظمي را در زندان كشتند ,‌‏بر هفته ها و ماهها محروميت زندانيان در سلول هاي انفرادي حكم راندند ,‌ ‏بايد چنين روزي را پيش بيني مي كردند كه به دست خود مستندات نمايش رژيمي سركوبگر ,‌‏ناقض حقوق بشر ,‌‏مخالف آزادي بيان و غير دموكراتيك را به رسانه هاي استكباري و صهيونيستي پيشكش كرده اند.
آن زماني كه ساده لوحانه سر خود را به زير برف كردند, ‌‏پروژه هاي بلندپروازانه ‌‏بي هدف طراحي كردند ,‌‏نامعقول ترين و نامتعارف ترين شيوه ها را براي دستيابي به فناوري هسته اي برگزيدند ‌‏و فكر نكردند كه آنچه مي كنند روزي در معرض ديد و بررسي متخصصان جهان قرار مي گيرد, ‌‏آن روز كه سايت عظيم 50 هزار متري زيرزميني طراحي كردند تا در چند متر مربع از يك گوشه آن چند دستگاه سانتريفوژ نصب كنند، فكر نكردند كه اگر از اين چاه فناوري استراتژيك درنيايد، نان تبليغات استكباري درخواهد آمد.
آري در زمان بايد روزي را مي ديدند كه عليه ما تيتر شود كه جمهوري اسلامي 19 سال به دنيا دروغ گفته است. آيا با فرض هر موفقيتي اين ضربه عظيم معنوي و تبليغاتي قابل توجيه است؟ »
گزارش خبرنگار پارلماني ايلنا حاكيست در اين هنگام سخنان شيرزاد با اعتراض رئيس مجلس و تعدادي از نمايندگان روبرو شد كه به دليل به تشنج كشيده شدن فضاي مجلس، شيرزاد نتوانست ادامه نطق خود را قرائت كند.
پس از آرام شدن جو مجلس ادامه نطق شيرزاد توسط رئيس مجلس از تريبون قرائت شد كه بدين شرح است:
« به عنوان يك انقلابي پنجاه و هفتي به صراحت اعلام مي كنم برخي از آنچه امروز بر اين سرزمين مي رود هيچ نسبتي با انقلابي كه امام راحل (ره) راهبري كرده ندارد. انقلاب ما با هدف برپايي جمهوري اسلامي از معبر و در امتداد استقلال و آزادي توانست توده هاي مردم را به گرد شمع امام(ره) جمع آورد. هنوز هم انقلاب ما انقلاب استقلال و آزادي است و جمهوري اسلامي را در همان راستا مي فهمم. »

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/1621

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'متن كامل نطق جنجالي احمد شيرزاد در مجلس، ايلنا' لينک داده اند.

نطق پيش از دستور
نطق پيش از دستور : والا اين حقير ديدم هر كي از راه رسيد درباره اين سخنان جناب شيرزاد تفسير و تحليل كرد ، گفتيم ما ايشون و بي نصيب نگذاريم! شير...
HamedYou
November 25, 2003 01:45 PM

Copyright: gooya.com 2016