يكشنبه 30 آذر 1382

اماني: قضيه دانشجويان ضارب "ماهي صفت" را از وزارت كشور و نيروي انتظامي پيگيري مي‌كنيم ، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - اروميه
سرويس مجلس شوراي اسلامي
نماينده‌ي مردم اروميه در خانه ملت با انتقاد از عملكرد برخي رسانه‌ها و هنرمندان از تمسخر قوميت‌ها در كشور، توجه مسوولان بلندپايه‌ي نظام به اين موضوع را خواستار شد.
شهربانو اماني در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، عملكرد برخي رسانه‌ها و هنرمندان در تمسخر قوميت‌ها براي خنداندن و شادكردن مردم را مورد انتقاد شديد قرار داد و اظهار داشت: چارلي چاپلين يكي از طنزپردازان غربي، علي‌رغم موفقيت بسيار بالاي خود، هيچ‌گاه افراد، شخصيت‌ها‌، قوميت‌ها و مليت‌ها را مورد تمسخر قرار نداد و در عين بيان واقعيت‌ها، به خنداندن مردم نيز اشتهار داشت.
وي ادامه داد: اما در كشور ما بدون الهام گرفتن از هنرمنداني نظير چارلي چاپلين و لورل هاردي، به اسم بذله‌گويي و طنز، لهجه‌ها و قوميت‌ها در رسانه‌هاي ما توسط هنرمندان مورد تمسخر قرار مي‌گيرد.
وي با بيان اين‌كه صدا و سيما نبايد بدون توجه به عواقب اين مسائل، نسبت به تمسخر آذري‌زبانان اقدام كند، افزود: 30 ميليون آذري زبان كه در طول تاريخ همواره به وظيفه‌ي خود نسبت به كشور عمل كرده‌اند، چرا بايد توسط رسانه‌اي نظير صدا و سيما كه مسوول حشر و نشر و بسط فرهنگ در كشور است، مورد تمسخر قرار گيرند؟
وي تصريح كرد: بارها اين مساله باعث جريحه‌دار شدن غرور اين قشر عظيم شده است و علي‌رغم تذكرات متعدد، اين رسانه‌ها درس عبرت نگرفته‌اند.
نماينده‌ي مردم اروميه با اشاره به واقعه‌ي اخير سينما فردوسي در برنامه‌ي ماهي صفت، خاطرنشان ساخت: ما هيچ‌گاه برهم زدن تجمعات قانوني را تاييد نمي‌كنيم، اما چند نفر از دانشجويان دانشگاه تهران در شدت عصبانيت به خاطر تمسخرهاي اين شخص با وي برخورد كرده‌اند.
وي تصريح كرد: متاسفانه اين افراد نيز به عنوان اراذل و اوباش معرفي شده‌اند و براي آن‌ها قرار صادر شده است كه ما از طريق نيروي انتظامي و وزارت كشور قضيه را پي‌گيري مي‌نماييم.
اين نماينده‌ي مجلس در ادامه تعدد قوميت‌ها در كشور را به عنوان مزيتي معرفي كرد كه متاسفانه در طول 25 سال بعد از انقلاب از اين مزيت استفاده نشده و چنين مسائلي پيش آمده است.
وي يادآور شد: هنوز جاي سئوال است كه اين افرادي‌ كه به تمسخر قوميت‌ها دست مي‌زنند، آيا هدايت‌شده و با اتكاء به يك حاشيه‌ي امن به اين‌كار مبادرت مي‌نمايند و يا خير؟
وي اضافه كرد: فكر مي‌كنم كج‌سليقگي، بدفهمي و كج‌فهمي باعث اين مسائل مي‌شود و اين‌كه بگوييم جرياني هدايت شده است، موردي مطرود و رد شده است.
اماني در پايان با درخواست از مسوولان براي رسيدگي به اين‌گونه قضايا گفت: مقام معظم رهبري و رييس جمهوري بايد توجه ويژه به اين قضيه كنند و دستور برخورد با رسانه‌هايي را صادر كنند كه چنين تحركاتي را انجام مي‌دهند.
گفتني است چندي پيش در جريان برپايي برنامه‌اي از جانب حميد ماهي‌صفت در سينما فردوسي تهران، عده‌اي از دانشجويان دانشگاه تهران به جرم برهم‌زدن نظم عمومي و ضرب و جرح ماهي صفت دستگير شدند و براي آنها قرار صادر شد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/2410

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'اماني: قضيه دانشجويان ضارب "ماهي صفت" را از وزارت كشور و نيروي انتظامي پيگيري مي‌كنيم ، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016