شنبه 6 دي 1382

ما مي مانيم! بيانيه جمعی از روزنامه نگاران حوزه اقتصاد براي کمک به زلزله زدگان و آسيب ديدگان بم

ما مي مانيم

در برابر دست تقدير چاره اي جز تسليم و کرنش نمي يابيم اما در تقدير پربار اين يگانه اشرف مخلوقات, شجاعت , استقامت , ايستادگي ,ودليري و ايثار از صفاتي است که هر از چند گاهي و در شرايطي ويژه فرصت ظهور و بروز مي يابد و جالب آنکه جامعه بشري نيز در چنين فرصت هايي است که به تعبير مولانا روزگار وصل خويش را باز مي جويد و در اصل آفرينش انسان تدبير و غور مي کند و نيک مي انديشد و با چشمان بصيرت مي نگرد و فرياد بر مي آورد که :شگفتا ! اين است انسان !
در برابر طوفان حوادث چونان تندر مي ايستيم و طوفانش را هرچقدر ويرانگر و رمنده باشد ,ايستاده به نظاره مي نشينيم : بگذار بگذرد ,ما مي مانيم .در برابر حوادث اگر چه گاهی نوعي از نفر وبشر جان مي دهد اما روان و وجدان نه , واينچنين است که بشر پايدار و مانا و برقرار مي ماند .
بار ديگر دست تقدير و طوفان حوادث علتي شد براي فقدان و اثري از خاک بر پيکر هموطنمان بر جاي گذارد و اين يگانه تقدير راست گفتار شگفتا که در چه سرزمين کهني از ايران سرا رقم خورد : "بم" ,سرزميني که در جاي جاي اين کهن بوم و بر جايگاه ويژه اي دارد .روزگاري قربانگاه لطفعلي خان زند بود آنجا که در محاصره نفرات قجر گرفتار مي آيد و پس از مقاومتي سرسختانه به بند کشيده مي شود و يا پيشتر از آن زمانيکه از فر و شکوه ارگي برخوردار بوده و يا در روزگار ما شهره به ميوه هاي خوبش و اينک اما بم رابا آهي بلند بايد تلفظ کرد. چه هموطنان در اين سرزمين به زير خاک فروغلتيده اند .بايد که دستها را رو به آسمان ,رو به سويش به نشانه شکرانه برآريم .در سرتاسر اين کهن مرز و بوم ,هرجا که باشيم ,بايد که يگانه دستي شويم براي کنار کشيدن خاک :نور بايد بدمد بر پيکر ايراني . هموطن ! به ياريت مي شتابيم و نمي گذاريم اينچنين افتان و خيزان تنها اشک در چشمانت جاري و ساري باشد و اين همه از شور و يگانگي و وحدت است که در اين مرز و بوم سالها است به وقت حادثه جاري و ساري مي شود.
براي کمک به زلزله زدگان و آسيب ديدگان بم ازهرگونه تلاش فروگذاري نکنيم و با ارسال کمک هاي نقدي و غير نقدي و کمک هاي امدادي ,هر چند کم و اندک و ناچيز به ياري آسيب ديدگان بشتابيم .در روزهاي آتي شاهد حجم بزرگي از ايثار در ايران زمين خواهيم بود ...به نظاره نشسته ايم و آه از نهاد بر نخي آريم ...چنين است غيرت ايراني ....ما مي مانيم .

جمعی از روزنامه نگاران حوزه اقتصاد

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/2616

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'ما مي مانيم! بيانيه جمعی از روزنامه نگاران حوزه اقتصاد براي کمک به زلزله زدگان و آسيب ديدگان بم' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016