شنبه 13 دي 1382

سرقت 65 هزار تخته چادر توسط اشرار در جاده زاهدان، بم، ايلنا

تهران-خبرگزاري كار ايران
مسئول ستاد معين جمعت‌‏هلال‌‏احمر استان خراسان در منطقه زلزله‌‏زده بم كه مسئوليت امدادرساني به مردم حادثه ديده منطقه ارگ قديم را برعهده‌‏دارد از شروع مرحله جديد امدادرساني به مردم خبرداد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

مجيد مذهبي، درگفت‌‏و‌‏گو با خبرنگار ايلنا اعلام كرد: هلال احمر در منطقه بم 95 هزار تخته چادر توزيع كرد كه متاسفانه بسياري از آنها به دست غارتگراني كه از مناطق مختلف به منطقه آمدند افتاده است و آنها حدود 30 هزار چادر به دست حادثه ديدگان رسيده است.
در مرحله سوم امدادرساني كه پس از دو مرحله خروج اجساد و مجروحين صورت مي‌‏گيرد امدادگران هلال احمر با مراجعه به محل چادرهاي استقرار يافته در منطقه آمار از خانواده هاي حادثه ديده به منظور امداد رساني كامل تر فراهم مي كند.
مذهبي خاطر نشان كرد: تريلي حامل چادر ها را در جاده زاهدان-بم به سرقت برده اند كه پس از اعلام هلال احمر به پليس آنها موفق به يافتن تنها 3 دستگاه تريلي شدند.
مذهبي با اشاره به ضرورت آمارگيري از خانواده هاي مستقر در منطقه به منظور امداد رساني سريع تر تاكيد كرد: از صبح امروز امدادگران هلال احمر به آمارگيري از خانواده ها اقدام كرده اند تا ميزان خسارات وارد شده به خانواده ها از قبيل فوت شدگان و مجروحان, آدرس محل اسكان و امكانات مورد نياز حادثه ديدگان ارزيابي شود.
رئيس ستاد معين هلال احمر خراسان شرط آمار گيري دقيق از خانواده هاي حادثه ديده را حضور و سكونت اين افراد در محل قبلي زندگي خود دانست و گفت: در چند روز اخير امكانات زندگي از قبيل پتو, مواد غذايي به خانواده ها توزيع شده ليكن افرادي كه از منطقه ارگ بم به دلايل مختلف رفته بودند از روز گذشته در حال عزيمت به محل زندگي خود هستند كه در آنها نيز در آمارگيري ثبت مي شوند تا دفترچه هايي براي آنها صادر و تحت پوشش امداد رساني دقيق قرار گيرند.
وي گفت: حدس ما براين است كه حدود 2 هزار خانوار در منطقه ارگ قديم بم كه پر جمعيت ترين منطقه شهر بوده است در آمار گيري ثبت شده است.
مذهبي افزود: امدادگران هلال احمر از صبح امروز موظف به سركشي به تك تك چادرهاي حادثه ديدگان و كمك رساني به آنها شده اند. بنابراين اطلاعات آماري و همكاري مردم با ماموران آمارگيري هلال احمر باعث تسريع در امداد رساني محترمانه به نيازمندان خواهد شد.
مسئول ستاد معين هلال احمر خراسان همچنين در خصوص اعتراض و نارضايتي مردم از روند امداد رساني ماموران هلال احمر, گفت: با گذشت يك هفته از حادثه و شروع مرحله سوم امداد رساني , هلال احمر موظف شده است تا سه ماه آينده به حادثه ديدگان كمك كند و نيازهايشان را تامين كند, كه در اين راستا توزيع نيازهاي اضطراري به هر صورت ممكن چه غلط چه درست و يا چه به صورت غارت شده صورت گرفته است.
وي در خصوص عدم توزيع كمك ها به مردم و نگهداري آنها در انبارهاي هلال احمر و مراكز ديگر, افزود: وزارت كشور به كرمان دستور داده است كه هيچ كمكي به بم ارسال نشود چون در حال حاضر علاوه بر انبارهاي كرمان, انبارهاي بم نيز مملو از كالاي كمكي است.
وي افزود: در حال حاضر مشغول تجهيز انبارها براي ماه هاي آينده هستيم.
وي خاطر نشان كرد: ديگر كمك ها وارد منطقه نخواهد شد، تا زماني كه آمار آسيب ديدگان واقعي منطقه براي توزيع نيازهاي زيستي مشخص شود.
وي كه از زلزله نائين, رودبار, بجنورد و بم مسئوليت ستاد هلال احمر استاني را بر عهده داشته است ,گفت: مدت 3 ماه براي ساماندهي زلزله زدگان بسيار كم است و گمان مي رود اين روند 8 ماه به طول انجامد.
مذهبي همچنين از غارت اجناس هلال احمر در منطقه ارگ قديم به هنگام نخستين حضور مقامات كشور در منطقه از سوي اشرار و غارتگران خبر داد.
افرادي هستند كه عمدتا به غارت محموله هاي ارسال پرداخته اند. ليكن با اين وجود قبول داريم كه كمك ها به مناطق دور افتاده روستاها نرسيده است.

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/2880

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'سرقت 65 هزار تخته چادر توسط اشرار در جاده زاهدان، بم، ايلنا' لينک داده اند.

سرقت 65 هزار تخته چادر توسط اشرار در جاده زاهدان
ا»»» با اين پول هايي که ملت و دنيا داده است مي توان ده دوازده تا شهر بم جديد ساخت ، کم کم ممکن است خيلي چيزهاي ديگر به اسم اشرار دزديده شود و ب...
Linkestoon | لينکستون | Shadi-e Shaerane
January 3, 2004 03:39 AM

Copyright: gooya.com 2016