دوشنبه 15 دي 1382

توضيحات سانسور نشدهء وزير بازرگاني در باره وضعيت باطبي و گنجي، طنز نوشته اي از ف.م.سخن

خبرگزاري دانشجويان ايران – تهران
سرويس سياسي

محمد شريعتمداري، طي نمابري متن کامل ِ توضيحات خود را در بارهء وضعيت باطبي و گنجي براي خبرگزاري ها ارسال کرد. وزير بازرگاني دولت خاتمي در بخشي از اين نمابر نوشته است:

با کمال تاسف، خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، قسمت هاي مهمي از توضيحات اينجانب را حذف نموده که بدين وسيله متن کامل ِ آن، در اختيار خبرگزاري ها قرار مي گيرد.

وي در آغاز توضيحات خود اظهار داشته است:
اندرزپذير عزيز و نازنين ِ ما، جناب آقاي باطبي، در جلسه حضوري به اينجانب اظهار داشتند، "متاسفانه در ايامي که صرفا به لحاظ ارتباط با خانوادهء محترمشان در مرخصي از زندان به سر مي برده اند، با جمعي که طبق اطلاع از خارج از کشور هدايت شده و مشغول اقدامات ضدانقلابي بودند، بدون اطلاع و ناآگاهانه ارتباط بر قرار کرده بوده است".

اين را خود آقاي باطبي حين نوش جان کردن شيريني دانمارکي و نسکافهء فرانسوي – که "حاجي آقا" سفارش داده بودند - در لابي اندرزگاه اوين به من فرمودند. من در همين گفتگوي حضوري از چند لکه کبود روي صورت و خون خشک شده در گوشهء بيني ايشان سوال کردم که خداي نکرده در نظام مقدس جمهوري اسلامي کسي به ايشان خودسرانه تعرض نکرده باشد که ايشان با لبخندي فوق العاده مليح و دلنواز فنجان قهوه شان را بر روي ميز قرار دادند و فرمودند که بعد از جاگينگ و هنگام بادي بيلدينگ در سالن بدن سازي اندرزگاه – که در زمان شاه خائن از آن براي شکنجهء زندانيان استفاده مي شد - ، در اثر کم توجهي و برخورد با شيء سخت، سانحهء مختصري برايشان رخ داده که بلافاصله ماموران امداد با آمبولانس به محل اعزام شده و حتي جناب قاضي مرتضوي شخصا در محل حضور يافته و زخم هاي ايشان را پانسمان کرده اند. حتي گفتند که قاضي عادل فرموده اند که اگر لازم باشد شما را براي درمان، به کلينيک تخصصي مي فرستيم که ظاهرا جناب آقاي باطبي مخالفت کرده و گفته اند چيزي نيست و فقط يک زخم کوچک است.

به هر طريق "به دليل اشراف اطلاعاتي نيروي انتظامي بر عملکرد باند مذکور"، جناب آقاي باطبي "به همراه عده اي از عناصر آن باند و بدون اطلاع از سوابق قبلي اش توسط نيروي انتظامي دستگير و به محض مطلع شدن از زنداني بودن ايشان مجددا در اختيار زندان مربوطه قرار گرفتند" که به اعتقاد اينجانب خطاي محض بود و به خاطر چنين سهل انگاري ئي فرمانده نيروي انتظامي بايد از مقام خود خلع شود که انشاءالله رئيس جمهور خاتمي بعد از پايان انتخابات دورهء هفتم مجلس و آرام شدن اوضاع، اين امر را از مقام معظم رهبري درخواست خواهند کرد.

"آقاي احمد باطبي در اين جلسه با گله از برخوردهاي انجام شده با وي در شروع دستگيري اش در سال 78 و اعتراض به حکم صادره تقاضا داشت تا به نحو مقتضي و از طريق قانوني امکان آزادي اش فراهم گردد تا بتواند از توان وجودي اش در خدمت به کشور و سازندگي آن استفادهء لازم به عمل آورد" که ما حقيقتا از اين پيشنهاد ايشان و افتخاري که به جمهوري اسلامي براي سازندگي مي دهند به وجد آمديم و طي تلفن به دفترمان از رئيس دفترمان پرسيديم پست معاونتي يا چيزي در اين سطح اگر خالي است نام ايشان را بنويسند يا اگر نيست معاوني را از کار برکنار کنند تا بعد از پايان کاغذبازي هاي خسته کننده اداري و اتمام دورهء اندرزپذيري، در وزارت خانهء محقرمان پذيراي قدوم مبارک شان باشيم.

در مورد مسائل ساده نيز دستور رسيدگي فوري داديم. مثلا ايشان کمي از "کوپ" موهاي شان اظهار نارضايتي مي کردند که بلافاصله دستور داديم به جاي ماشين از قيچي براي اصلاح ايشان استفاده شود.

وزير بازرگاني در باره وضعيت آقاي گنجي توضيح داده است:
ما متاسفانه اين زندان اوين را از شاه خائن به ارث برده ايم و معلوم است که استانداردهاي اسلامي مربوط به اندرزگاه ها در آن رعايت نشده است و لذا با نهايت شرمندگي "هيئت چهار نفرهء هماهنگي قواي مجريه و قضائيه در صدد ايجاد شرايط مناسب براي رفع مشکلات ناشي از زنداني بودن افرادي نظير آقاي گنجي است". به هر حال "محل زندان اوين به لحاظ آب و هوائي و آثار احتمالي آلودگي هوا بر تنفس، اتفاقا از بهترين مکان هاي تهران است". هم اکنون که اينجانب اين توضيحات را مي نويسم از شدت خجالت صورتم سرخ شده است. اگر اين جنگ تحميلي نبود، اگر توطئه هاي مداوم استکبار جهاني نبود، خزانهء ما وضعيت بهتري داشت و ما مي توانستيم به جاي نقطهء خوش آب و هواي اوين که احتمالا با فيزيک جناب آقاي گنجي سازگار نيست ايشان را در شهرستان "بشاگرد" سکونت دهيم که متاسفانه بنا به دلايلي قادر به چنين کاري نيستيم. معهذا "بيماري آقاي گنجي تحت نظر پزشکان حاذق در دست بررسي است و حتي قبل از مرخصي اخير نيز با اعزام ايشان به درمانگاه بيمارستان و انجام امور پاراکلينيکي در حال رسيدگي بوده است".

به دنبال برنامه ريزي هاي هيئت چهار نفره مقرر شد تا تدريجا زمينه هاي حضور افرادي مانند جناب آقاي گنجي "در بين خانوادهء محترمشان و جامعه فراهم شود" و با باز شدن دست و پاي اندرزدهندگان که اکنون در گير پذيرائي از ايشان هستند "امکان بررسي و نظارت مسئولان قضائي در ايام مرخصي نيز بيش از پيش فراهم گردد، بلکه طبق روال قانوني و با موافقت رياست قوهء قضائيه بتوان براي آزادي مشروط آنها اقدام مساعدي به عمل آيد". در حال حاضر نيز سعي ما بر آن است که ايشان بتوانند از مرخصي موقت براي انجام کارهاي شخصي و حضور در مجالس عروسي و عزا استفاده کنند و در صورت تمايل، به منظور ِ رفع خستگي ناشي از انجام کارهاي شخصي و فرار از دست انبوه ميهمانان و استفاده از محيط آرام جهت مطالعه، مجددا به اندرزگاه بازگردند.

محمد شريعتمداري در ادامهء توضيحات خود گفته است:
"بر اساس بررسي هاي اوليه، پزشکان بيماري تنفسي آقاي گنجي را نوعي آلرژي که موجبات تظاهرات آسميک را فراهم ساخته تشخيص دادند ولي نتيجهء نهائي بررسي ها بعد از انجام آزمايش ها در کلينيک تخصصي آلرژي معلوم و انشاءالله مرتفع خواهد شد. همچنين انحراف بيني که از گذشته با آقاي گنجي بوده است مسالهء جداگانه اي است که باز در دست بررسي پزشکان متخصص است و اگر نيازي به جراحي داشته و يا در تشديد تظاهرات آسميک موثر باشد تحت درمان مربوطه قرار خواهند داد". ما حتي پيشنهاد کرديم که اگر ايشان تمايل داشته باشند مي توانيم در کنار عمل انحراف بيني، عمل تغيير فرم بيني و حتي ليفتينگ پوست صورت شان را توسط متخصصاني مانند "آقاي 25" انجام دهيم که ايشان خود از اين مسئله به لحاظ خصلت اخلاقي مهاجمشان سر باز زدند. لازم به ياد آوري است که انحراف بيني ايشان ابدا ربطي به سر و ته کردن ايشان براي پوشاندن لباس زندان براي حضور در دادگاه اول ندارد و "احتمالا مربوط به ايام حضورشان در جبهه هاي حق عليه باطل" است.

وزير بازرگاني در خاتمه افزوده است:
من از خبرنگاران روزنامه ها مي خواهم تا جاي ممکن اين سخنان مرا خشن تر کنند چون در صورتي که ضدانقلاب ِ داخلي و خارجي بدانند که ما با چنين شيوه هائي در اندرزگاه هايمان رفتار مي کنيم ممکن است ترسشان بريزد و دست به اعمال ناشايست و خطرناکي بزنند که براي جامعه مضر است.

به اينجانب اطلاع داده شده است که به لحاظ درز خبر مربوط به رافت اسلامي ما و بعد از انتشار عکس هاي نخستين بازديد ما از داخل سوئيت هاي اندرزگاه اوين که در آنها دکوراسيون فوق العاده زيبا با پرده هاي تزئيني الوان و رنگارنگ و قالي هاي خوش نقش اعلابافت ديده مي شد، و نيز در چند روز اخير به دنبال انتشار خبر مربوط به انجام عمل بيني جناب آقاي گنجي، تعداد زيادي از خواهران و برادران، اقدام به نوشتن مقاله و مانيفست و دادن شعارهاي نامطلوب کرده اند که در جامعهء اسلامي ما وقوع چنين حوادثي شايسته نيست و بايد جلوي ورود افراد ناصالح به اندرزگاه ها به هر طريق ممکن گرفته شود.

کد خبر: 70075-654

[وب لاگ ف.م.سخن]

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/2949

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'توضيحات سانسور نشدهء وزير بازرگاني در باره وضعيت باطبي و گنجي، طنز نوشته اي از ف.م.سخن' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016