سه شنبه 16 دي 1382

نام خيابان «خالداسلامبولي» تهران به «انتفاضه» تغيير يافت، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس اجتماعي - شهري
نام خيابان خالداسلامبولي به «انتفاضه» تغيير كرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

به گزارش خبرنگار «شهري» خبرگزاري دانشجويان ايران در سي و نهمين جلسه شوراي اسلامي شهر تهران كه به صورت علني و با حضور مستمع برگزار شد، با وصول درخواست وزارت امور خارجه جهت تغيير نام خيابان خالداسلامبولي به شهيد محمد الدوره يا هرنامي كه شوراي شهر مصلحت بداند ، نام اين خيابان به انتفاضه تغيير يافت.
گفتني است تغيير نام اين خيابان در دور اول فعاليت شوراي اسلامي به تصويب رسيده بود اما از آن جا كه درخواستي از سوي وزارت امور خارجه مبني بر تغيير نام اين خيابان نيامده بود، نامگذاري خيابان خالداسلامبولي به انتفاضه مسكوت ماند كه با ارائه اين درخواست از سوي وزارت امورخارجه و تصويب آن در شوراي اسلامي شهر تهران اين مصوبه شوراي قبل اجرايي مي‌شود.
اين در حالي است که پيش از اين مصر از ايران تقاضا كرده بود براي برقراري روابط ديپلماتيك كامل با مصر كه ايران در سال 1980 قطع كرد، نام خيابان خالد اسلامبولي را تغيير دهد.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، راديو آمريكا در گزارشي در اين خصوص نوشت، وزارت امور خارجه ايران از شوراي شهر تهران خواسته است اسم خياباني را كه به نام خالدالامبولي است، عوض كند. جمهوري اسلامي روابط خود را با مصر پس از اينكه سادات قرارداد صلح كمپ ديويد را با اسرائيل (رژيم‌صهيونيستي) امضا كرد و به شاه مخلوع ايران پناهندگي داد، قطع كرد. پس از اينكه سادات در سال 1981 ترور شد، مقامهاي ايراني براي بزرگداشت قاتل او، خالد اسلامبولي، يكي از خيابان‌هاي تهران را بنام او نامگذاري كردند.
اين گزارش مي‌افزايد: اما روابط بين تهران و قاهره در سالهاي اخير گسترش يافته است. ماه گذشته، محمد خاتمي، رئيس جمهور ايران، و حسني مبارك، رئيس جمهور مصر، در حاشيه كنفرانسي در ژنو با يكديگر ديدار كردند.

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/2958

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'نام خيابان «خالداسلامبولي» تهران به «انتفاضه» تغيير يافت، ايسنا' لينک داده اند.

جامهاي زهر يکي بعد از ديگري.
ديروز امضا پروتكل الحاقي معاهده ...
امير کيا
January 6, 2004 03:36 PM

Copyright: gooya.com 2016