جمعه 19 دي 1382

آخرين اخبار سايت امروز

اولين حکم قوه قضائيه ايران عليه سايت های اينترنتی

قوه قضائيه جمهوری اسلامی برای نخستين بار مستقيما حکم به مسدود کردن يک سايت اينترنتی در داخل ايران داده است.
طبق گزارش ها، دادستانی تهران به وزارت ارتباطات و فن آوری که ناظر بر فعاليت عرضه کنندگان خدمات اينترنتی در ايران است، حکم داده تا بر سايت "امروز" که متعلق به اصلاح طلبان است، فيلترگذاری کند.
گفته می شود اين سايت از روز سه شنبه در ايران قابل دريافت نيست، اگرچه کاربران اينترنت در خارج همچنان به اين سايت دسترسی دارند.
اين سايت عمدتا مطالبی در انتقاد از نهادهای وابسته به محافظه کاران مانند قوه قضائيه و شورای نگهبان منتشر می‌کند اما از قرار معلوم حکم صادر شده توسط دادستانی تهران ارتباطی به مطلب بخصوصی در اين سايت ندارد و کل عملکرد آن را مد نظر قرار داده است.
هيچ اطلاعاتی در مورد اتهام های احتمالی عليه سايت مذکور منتشر نشده و احضاريه ای نيز برای گردانندگان سايت اينترنتی امروز ارسال نشده است.
دادستان تهران که حکم فيلترگذاری بر سايت امروز را داده، سعيد مرتضوی، قاضی سابق دادگاه مطبوعات است که در طول چند سال اخير حکم تعطيلی بيش از 90 روزنامه و نشريه عمدتا اصلاح طلب را صادر کرده است.
در ايران هنوز قانون مشخصی برای اينترنت و نحوه کار سايت های اينترنتی وضع نشده و به همين خاطر صدور حکم در مورد سايت امروز، انتقاد اصلاح طلبان را به دنبال داشته است.
البته چند ماه قبل کميته ای سه نفره توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی با حضور نمايندگان وزارتخانه های اطلاعات و ارشاد و راديو تلويزيون دولتی ايران تشکيل شد تا به وضعيت سايت ها رسيدگی کند. اين کميته فهرستی بلند بالا از هزاران سايت اينترنتی منتشر کرد تا توسط عرضه کنندگان خدمات اينترنتی مسدود شود. از قرار معلوم سايت امروز نيز در ميان اين سايت ها بوده است اما وزارت ارتباطات و فن آوری تا کنون اين سايت را مسدود نکرده بود.
تصميمات کميته سه نفره اگرچه مبنای فيلتر کردن بسياری از سايت های اينترنتی در ماه های اخير بوده اما طبق قانون نمی تواند مبنای صدور احکام در دادگاه ها قرار گيرد. به همين خاطر صدور حکم توسط دادستانی تهران مخالفت اصلاح طلبان را به همراه داشته است.
شخصيت های اصلاح طلب حکم دادستانی تهران را فاقد وجاهت قانونی توصيف کرده اند.
اصلاح طلبان می گويند اگر قرار است حکمی قضايی صادر شود، مستند آن بايد مصوبات مجلس باشد.
پس از تعطيلی گسترده روزنامه ها، تعداد زيادی از گروه های سياسی و روزنامه نگاران که امکان ديگری برای ارتباط با مخاطبان خود نداشتند، به اينترنت روی آوردند و سايت ها يا وب لاگهايی راه انداختند که با استقبال نسبتا گسترده ای نيز روبرو شده اند.
طبق آمارهای رسمی، حدود هفت ميليون نفر در ايران به اينترنت دسترسی دارند و شمار آنها به طور روز افزونی روبه افزايش است.
به نظر می رسد محافظه کاران که اينترنت را عرصه ای خارج از حيطه کنترل و نظارت خود می بينند، سرانجام برنامه ای برای رويارويی با سايت های اينترنتی تدارک ديده اند.


در باره رد صلاحيت زنان داوطلب

نويسنده: فخرالسادات محتشمي پور

مشاركت سياسي بطور عام و مشاركت سياسي زنان به شكل اخص از موضوعاتي است كه طي سال‌هاي پس از پيروزي انقلاب اسلامي و بويژه در دوره اصلاحات مورد توجه قرار گرفته است و به اشكال مختلف در مورد آن بحث و گفتگو مي‌شود. اين مسأله در آستانه انتخابات كه ميزان مشاركت مردم امري قابل اعتناست و همة معادلات سياسي – اجتماعي را تحت‌الشعاع قرار مي‌دهد، بايد بيشتر مورد بحث واقع شود. شايد سياستمداران و تحليل‌گران و مفسرين بعد از پيروزي انقلاب اسلامي اول بار در انتخابات دوم خرداد متوجه اهميت آراء زنان شدند به نحوي كه حضور فراگير و هدفمند زنان را در پاي صندوق‌هاي رأي از عوامل مؤثر در پيروزي سيد محمد خاتمي بر رقيب ارزيابي كردند. البته علت اين مشاركت گسترده همان شعارها و برنامه‌هاي از پيش اعلام شده براي زنان بود. در دور دوم رياست جمهوري نيز آراء زنان به اميد بهره‌مندي هرچه بيشتر از فرصت‌هاي پيش رو براي بهبود وضعيت زنان به نفع آقاي خاتمي به صندوق ريخته شد و اين بار مطالبات روشن‌تر از پيش مطرح شد. البته انتظارات عليرغم همه تهديدها و نيز موانع پيراموني كه مهمترين آن مقاومت متحجران و واپس‌گراها بود، روزبه‌روز بيشتر مي‌شد. در اين ميان دولت اصلاحات از طريق تشكيلات دولتي زنان در رياست جمهوري، وزارت كشور و برخي سازمان‌هاي ديگر تلاش كرد زمينه مشاركت فراگير زنان در عرصه‌هاي مختلف از جمله در حوزه سياسي فراهم آيد. هرچند بودجه‌هاي مصوب هرگز براي تحقق اين امر كافي نبود اما عزم و ارادة زنان در گوشه گوشه اين سرزمين بر آن تعلق گرفته بود كه مطالبات خود را دنبال كنند لذا با اميد به حمايت‌ها و پشتيباني‌ها مسير رشد را در حركت‌هاي اصلاحي پيش گرفتند. حضور قابل توجه زنان در اولين دوره شوراهاي اسلامي شهر و روستا و به دنبال آن افزايش دو برابري سهمه زنان در دومين دوره شوراها، افزايش قابل اعتناي داوطلبين نمايندگي مجلس شوراي اسلامي و مواردي از اين دست، نشانگر اين عزم استوار است. اما متأسفانه همه اين تلاش‌ها توسط مردم و دست‌اندركاران به ايجاد تعادل ميان تعداد نمايندگان زن و مرد در مجلس نيانجاميده است. هرچقدر امروزه انديشمندان بر اين اعتقادند كه داشتن «نگرش جنسيتي» از خود جنسيت، در توجه به مسائل زنان و پي‌گيري مطالبات آنان مؤثرتر و نتيجه بخش‌تر است، لكن بي‌توجهي احزاب و گروه‌هاي سياسي به ضرورت حضور نمايندگان زن در مجلس نيز توجيه ندارد. بهرحال امروزه زنان مي‌خواهند از حق خود براي كانديداتوري مجلس استفاده كنند. اين خواست از يك طرف براي جامعه زنان كه از دوره پيروزي انقلاب مشروطه تاكنون مترصت فرصت براي ابراز تمايلات و تمنيات خود بوده‌اند قابل احترام و در عين حال اميدآفرين است و از طرف ديگر براي دولت اصلاحات كه خود مروج و زمينه‌ساز رسيدن به اين نقطه بوده بسيار ارجمند و غرورانگيز است. با وجود اين مي‌دانيم كه صرف اعلام آمادگي براي كانديداتوري كافي نيست بلكه اين آغاز راه صعب و پرهزينه مشاركت سياسي است و زنان كه عليرغم همه مشكلات و موانع خانوادگي و اجتماعي (بويژه در شهرهاي كوچك و محيط‌هاي بسته فرهنگي) پا به عرصه سياسي مي‌گذارند، چشم ياري و همراهي دارند نه سنگ‌اندازي و مانع‌تراشي‌هاي بيشتر. بنابراين آقايان توجه داشته باشند هرگونه رد صلاحيت بي‌مورد و غيرقانوني مي‌تواندن ضربه هولناك و جبران ناپذيري بر حركت تكاملي جامعه براي رسيدن به اعتدال باشد. همان حركتي كه آغازگر آن رهبر فقيد انقلاب بود كه عليرغم انديشه‌هاي متحجرانه‌اي كه حضور زنان در مجلس را حرام مي‌دانست، دخالت در مقدرات اساسي مملكت را به زنان تكليف كرد.
هرچند اين هشدار پيش از اين بايد به هيأت‌هاي اجرايي داده مي‌شد اما شايد بتوان اميدوار بود كه هيأت هاي نظارت شوراي نگهبان با توجه به حساسيت‌هاي موجود، وظيفه پاسداري از حقوق همه داوطلبان و رسيدگي به شكايات رد صلاحيت شدگان را بخوبي ايفا كنند و اجازه ندهند زنان بيش از اين براي عمل به تكليف و حضور آگاهانه و فعال در صحنه، هزينه بپردازند و متضرر شوند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اقدامات انفعالي محافظه‌كاران درباره تغییر نام خیابان خالد اسلامبولي

كميته‌اي خلق‌الساعه با عنوان كميته شهيد خالد اسلامبولي در نامه‌اي به رئيس شوراي شهر تهران با اعتراض به تغيير نام خيابان خالد اسلامبولي اعلام كرد كه بناي يادبود خالد اسلامبولي در بهشت‌زهراي تهران امروز پرده‌برداري مي‌شود. يك فرد مطلع به سايت امروز گفت: به نظر مي‌رسد بخش افراطي محافظه‌كاران دچار نوعي سردرگمي شده است و از طرفي تغيير نام خيابان توسط همفكران خودشان انجام شده از طرف ديگر نمي‌توانند عناصر رده پايين خود را مجاب كنند. در نتيجه روي به اقدامات انفعالي از اين قبيل آورده‌اند.
و همچنین روزنامه جمهوري اسلامي مورخ 18 دي در مطلبي به تغيير نام خيابان خالد اسلامبولي اعتراض كرد.
اين روزنامه نوشت: دلمان خوش است كه شوراي شهر تهران الگوي يك مجموعه پايبند به ارزش‌ها است و مثل بعضي‌ها استحاله نشده است. اما چه غافل نشسته‌ايم كه اين ويروس مرگبار نه تنها شوراي مزبور را بلكه عنقريب است كه خودمان را هم آلوده كند.

لاریجانی خواهان انصراف عسگراولادی و بادامچیان شد


جواد لاریجانی در جلسه شورای مرکزی دبیران سیاسی اتحادیه انجمن های اسلامی مستقل دانشگاه های سراسر کشور خواهان انصراف عسگراولادی و بادامچیان شد.
وی گفت باید افراد مشهور و مطرح از کاندیدا شدن خودداری کنند و کنار بروند. لاریجانی در ادامه گفت زمانی که ما در مجلس بودیم مرکز تحقیقات مجلس را درست کردیم تا مواد و اصلاحات لوایح و طرح ها را شرح و توضیح دهیم اما هیچ یک از نمایندگان (مجالس چهارم و پنجم) حاصل تحقیقات این مرکز را مطالعه نکرد.
در همین زمینه حمایت ارگان قوه قضاییه به نقل از حمید رضا ترقی، قائم مقام جمعیت موتلفه گفت که: در صورتی که لیست جبهه پیروان خط امام و رهبری به حدنصاب برسد، عسگراولادی و بادامچیان دو کاندیدای اصلی جمعیت موتلفه به نفع دیگر کاندیداهای این جبهه به کنار می روند... تصمیم به ثبت نام دو عضو اصلی جمعیت موتلفه برای انتخابات یک مشورت و تصمیم گیری جمعی بوده و هیچ پیشنهادی به این دو عضو جمعیت برای انصراف از کاندیداتوری داده نشده است.

بعد از جامعه روحانیت مبارز هیات موتلفه هم از لیست محافظه کاران حذف می شود


اختلاف محافظه کاران در معرفی نامزدهای انتخاباتی افزایش یافته است. اگرچه به نظر می رسد سرانجام لیست واحدی ارائه خواهد شد. یک فرد مطلع در این زمینه به سایت امروز گفت حداقل چهار تیم جداگانه به سرپرستی ناطق نوری، موتلفه، محسن رضایی و حزب اعتدال و توسعه درصددند نامزدهای بیشتری معرفی کنند. وی افزود جامعه روحانیت مبارز تقریبا حذف شده و فشار زیادی بر موتلفه وارد شده تا آقایان بادامچیان و عسگراولادی انصراف دهند تا این امکان برای محافظه کاران فراهم شود تا فهرستی ناشناخته، مانند اعضای شورای شهر تهران به همراه دو سه چهره نسبتا موجه به مردم تهران و نیز شهرهای بزرگ کشور ارائه شود.


وحشت محافظه کاران از افشای هویت مرکز و اعضای ستاد بحران


مصاحبه جدید بهزاد نبوی درباره ستاد ضد اصلاحات که اکثر قریب به اتفاق بحرانهای چند ساله اخیر را طراحی و اجرا کرده است و نیز سخنان سخنگوی دولت محافظه کاران را از افشای مرکز و اعضای این ستاد و نیز حامیان این ستاد در نهاد های گوناگون سخت نگران کرده است.
یک شخص آگاه با بیان مطلب فوق به روزنت امروز گفت به نظر می رسد حتي اگر رئيس جمهور اين ستاد را معرفي نكند،اصلاح طلبان مصمم هستند راسا اين كار را انجام دهند. وي افزود درآن صورت مردم خواهنددانست كه چه مراكز و اشخاصي در سالهاي گذشته چه اقدامات غيرقانوني وغيرانساني انجام داده اند.


قربانی شدن كانديداهاي خوشنام كرمان در راه ورود باهنر به مجلس


به گزارش رسيده هيات نظارت مركزي بر انتخابات درصدد است كانديداهاي خوشنام كرمان را رد صلاحيت كند تا راه را براي راي آوردن باهنر كه از آن شهر نامزدشده است، باز کند طبق اين گزارش راي باهنر در كرمان بالا نيست واحتمال راي نياوردن وي در صورت حضور رقباي اصلاح طلب كم است.


موافقت قلبی محافظه كاران افراطي با اقدام شورای شهر


يك فرد آگاه به تارنماي امروز گفت:رييس شوراي شهر تهران پيش از تغيير نام خيابان خالد اسلامبولي، با يكي از مقامات عاليرتبه مشورت كرده است. وي افزود محافظه كاران افراطي ازاين مساله آگاهند اما ترجيح مي دهند براي حفظ پايگاه خودبه اين اقدام شوراي شهرانتقاد كنند.

شهردار تهران: تغيير نام خيابان خالد اسلامبولي يك تكليف شرعي است


احمدي نژاد،شهردار تهران اعلام كرد كه تغيير نام خيابان خالد اسلامبولي يك تكليف شرعي بوده است . وحتي يك نفر از اعضا بر خلاف تكليف راي نداد.

پيگيري وضعيت نشريه محلي بم از سوي انجمن روزنامه‌نگاران و آيت‌الله طاهري


در پي كشته شدن 5 عضو خانواده «فتح‌الله اسدي» صاحب امتياز و مديرمسؤول نشريه هفته‌نامه «نداي بم» طي تماس تلفني در اولين ساعات روز حادثه زلزله بم، «محمد مداح» رئيس دفتر آيت‌الله طاهري نماينده مردم استان اصفهان در مجلس خبرگان رهبري، اين مصيبت بزرگ را به تمامي مردم استان كرمان خصوصاً به مردم داغدار و بازماندگان از حادثه زلزله شهرستان بم به ويژه به جامعه مطبوعاتي كه ده‌‌ها نفر از اعضا خانواده خود را از دست داده‌اند، تسليت گفت.
رئيس دفتر آيت‌الله طاهري افزود: «مردم نوع‌دوست مسلمان اصفهان از همان اولين ساعات زلزله بم در كرمان خود را در غم مردم استان كرمان و بم شريك دانسته و نهايت خدمت را به زلزله‌زدگان نمودند».
همچنين، دبير انجمن صنفي روزنامه‌نگاران ايران نيز روز سه‌شنبه 16 دي‌ماه طي تماسي با صاحب امتياز و مديرمسؤول هفته‌نامه «نداي بم»، با ابراز تأسف نسبت به صدمات وارده بر وي و نيز تخريب دفتر هفته‌نامه در بم ابراز اميدواري كرد كه اين نشريه، هرچه زودتر انتشار خود را از سر گيرد. گفتني است نشريه مذكور كه به مديرمسؤولي «اسدي» منتشر مي‌شود، در مردادماه گذشته نسبت به زلزله‌هاي پياپي در اطراف بم هشدار داده بود .

بازتاب خبر از رد صلاحيت بهزاد نبوي، رضا خاتمي، حقيقت‌جو و شيرزاد نماينده اصفهان داد


با پايان يافتن تحقيقات هيأت‌هاي نظارت، برخي گزارش‌هاي رسيده از رد صلاحيت گسترده نامزدهاي شركت در انتخابات مجلس هفتم حكايت دارد.
خبرنگار «بازتاب» گزارش داد، صلاحيت اكثريت قريب به اتفاق كانديداهاي نزديك به نهضت آزادي و ملي ـ مذهبي و تعدادي از چهره‌هاي شاخص مشاركت رد شده است.
بنا بر اين گزارش، از ميان نيروهاي ملي ـ مذهبي تنها صلاحيت محمد بسته‌نگار ـ داماد آيت‌الله طالقاني ـ مورد تأييد قرار گرفته است. همچنين بهزاد نبوي، محمدرضا خاتمي، فاطمه حقيقت‌جو ـ نمايندگان دوره كنوني از تهران ـ و احمد شيرزاد ـ نماينده اصفهان ـ رد صلاحيت شده‌اند. گفته مي‌شود، رد صلاحيت شيرزاد و حقيقت‌جو از سوي وزارت اطلاعات صورت گرفته است.
بنا بر اين گزارش، سختگيري‌هاي شوراي نگهبان حتي تعدادي از نامزدهاي نزديك به جناح راست را شامل شده است كه اين امر احتمالا با واكنش جدي برخي از گروه‌هاي محافظه‌كاران نيز همراه خواهد شد.
از عبداللهي ـ نماينده ماهنشان ـ از نمايندگان نزديك به جامعه اسلامي مهندسين هم به عنوان يكي از ردصلاحيت‌شدگان نام برده مي‌شود.وی از جمله افرادی است که از شهرام جزایری مبالغی دریافت و به مصرف شخصی رسانده بود.
قرار است نتايج اين ردصلاحيت‌ها روز شنبه رسما به نامزدها ابلاغ شود.
اگرچه در شرايط كنوني رايزني‌ها براي تجديدنظر هيأت‌هاي نظارت ادامه دارد كه احتمالا به برخي تغييرات در نتايج نهايي صلاحيت داوطلبان نمايندگي مجلس ششم منجر خواهد شد، برخي تحليل‌گران از احتمال تنش‌هاي گسترده ميان گروه‌هاي سياسي، پس از اعلام نتايج بررسي صلاحيت‌ها خبر مي‌دهند.


نامه ایران به مقامات آمريكايي


به گزارش سايت «رويداد»، ايران در نامه‌اي به مقامات آمريكايي شرايط خود براي مذاكره با آن كشور اعلام كرده است.
به گفته اين سايت، اين نامه از طريق اردن براي آمريكا فرستاده شده است. همچنين، سه تن از مقامات عالي كشور شورايي را زير نظر مستقيم مقام رهبري براي بررسي مذاكره با آمريكا تشكيل داده‌اند.

خبري از نشست 500 بسيجي در سفارت آمريكا


نخستين همايش حوزه نمايندگي ولي‌فقيه سه‌شنبه شب 16 دي ماه در چارجوب برنامه انتخاباتي بسيج و سپاه، ايرنا گزارش داد كه در سپاه ناحيه شهيد بهشتي با حضور 500 تن از بسيجيان اين ناحيه در سالن «بصيرت» لانه جاسوسي سابق آمريكا برگزار شده است.
عبدالصاحب امامي مسؤول حوزه نمايندگي ولي‌فقيه در سپاه ناحيه شهيد بهشتي، هدف از برگزاري اين همايش را توجيه بسيجيان در مأموريت‌هاي ابلاغي در حوزه فعاليت‌هاي عقيدتي، سياسي، تأييد صلاحيت و روابط عمومي عنوان كرد.


اعطای جایزه سال توسط انجمن دفاع از آزادي مطبوعات


سخنگوي انجمن دفاع از آزادي مطبوعات اعلام كرد: مطابق مصوبه اخير انجمن جايزه سال انجمن دفاع از آزادي مطبوعات در روز آزادي مطبوعات به افرادي كه در اين زمينه عملكرد موفقي داشته اند اهدا مي شود.ماشاءالله شمس الواعظين افزود: براساس اين مصوبه موضوع تعيين جايزه سال جهت اهدا به شخصيت هاي مدافع آزادي مطبوعات در دستور شوراي مركزي انجمن دفاع از آزادي مطبوعات قرار گرفته است.


ملاقات مهم سران مجمع روحانيون با رهبر


يك منبع آگاه روز چهارشنبه 17 دي ماه از ملاقات «مهدي كروبي» رئيس مجلس به همراه «محمدعلي ابطحي» معاون رئيس‌جمهوري و يكي از افراد وزارت كشور با مقام رهبري خبر داد.
اين منبع به خبرنگار «رويداد» گفت: موضوع اين ديدار، انتقاد از فشارهاي نهادهاي وابسته به رهبري به وزارت كشور و دولت در جريان تأييد صلاحيت اصلاح‌طلبان و نيروهاي اپوزيسيون و نيز مذاكره در مورد چگونگي برخورد هيأت‌هاي نظارت شوراي نگهبان است.
منبع خبري مذكور كه به روحانيون مبارز نزديك است، افزود كه اعضاي اين تشكل به ويژه كروبي از گسترده شدن رد صلاحيت اصلاح‌طلبان ناراضي هستند و معتقدند كه اين وضعيت، روحانيون مبارز را به طور جدي بر سر دوراهي حضور يا عدم‌حضور در انتخابات قرار خواهد داد.
به گفته منبع خبري «رويداد»، كروبي در اين ملاقات از پرونده‌سازي‌هاي انجام شده توسط نهادهاي سپاه، قوه قضائيه و اطلاعات نيروي انتظامي عليه اصلاح‌طلبان انتقاد كرده و نسبت به عدم حضور بخش‌هاي مؤثر جبهه دوم خرداد در انتخابات هشدار داده است.
گفتني است كروبي هفته گذشته نيز طبق خبري كه روزنامه «شرق» درج كرد، در جلسه شوراي هماهنگي گروه‌هاي دوم خرداد گفته بود كه در صورت گسترده بودن رد صلاحيت‌ها اعضاي مجمع روحانيون كه در مسائل اجرايي مسؤوليت دارند، استعفا خواهند داد.


رد صلاحيت‌ها در اصفهان با «همفكري» هيأت نظارت شوراي نگهبان انجام شد!


فرماندار اصفهان در گفت‌وگو با يكي از نشريات محلي اصفهان گفت: براي تعيين صلاحيت هر يك از داوطلبان انتخابات مجلس هفتم در هيأت اجرايي حوزه اصفهان به‌طور متوسط فقط يك ساعت وقت صرف شد.
«قدرت الله نوروزي» افزود: هيأت اجرايي حوزه انتخابيه اصفهان به دليل عدم تشكيل در موعد قانوني، كار بررسي صلاحيت 260 نفر داوطلب انتخاباتي را در مدت چهار روز انجام داد.
وي در عين حال تصريح كرد: «هيأت اجرايي نه تنها با دقت، وسواس و هوشياري همه جانبه؛ صلاحيت‌ها را بررسي كرد، بلكه نظر هيأت نظارت را در موارد مورد اختلاف جويا شد و آنها نيز فعالانه در جلسات شركت كردند».


رد صلاحيت هاي «حيرت آور» معتمدين


ستاد انتخابات كشور «تفاوت آماري و رشد تصاعدي رد صلاحيت معتمدين هيأت هاي اجرايي در انتخابات هفتمين دوره مجلس شوراي اسلامي نسبت به دوره گذشته را حيرت آور» دانست.در حالي كه مجموع معتمدين رد صلاحيت شده در دوره ششم بالغ بر يك هزار و ۸۰۰ نفر در سراسر ايران بود، در دوره اخير ۹ هزار و ۸۲۴ نفر رد صلاحيت شده اند.بر اساس اين گزارش سه هزار و ۷۸ نفر از معتمدين رد صلاحيت شده از رزمندگان دفاع مقدس، ۵۴۲ نفر از آزادگان و جانبازان و ۸۶۷ نفر خانواده شهدا بوده اند.در اين گزارش همچنين آمده است: چهار هزار و ۳۲ نفر از معتمدين معرفي شده كه رد صلاحيت شده اند در گذشته سابقه حضور در هيأت هاي اجرايي داشته و سه هزار و ۴۲۰ نفر نيز از مسئولان و مديران كشور بوده اند.
لازم به ذكر است استان هاي لرستان با ۹۷ / ۶۵، كرمانشاه با ۰۵/۵۵، زنجان با ۹۹/۵۴، ايلام با ۱۶/۵۴، كرمان با ۱۴/۵۴ و اصفهان با ۹۷/۴۷ درصد بيشترين ردصلاحيت شدگان معتمدين هيأت هاي اجرايي را به خود اختصاص داده اند.همچنين استان هاي يزد، قم، آذربايجان شرقي و هرمزگان به ترتيب با ۲۱ ، ۳۴ و ۶۳ نفر كمترين ميزان رد صلاحيت معتمدين در هيأت هاي اجرايي را داشته اند.


هيأت اجرايي نطنز و ماهنشان تغيير کرد


يك مقام مسئول در وزارت كشور از تغيير هيأت هاي اجرايي نطنز و ماهنشان به استناد ماده ۵۳ قانون انتخابات خبر داد.وي با يادآوري نوع عملكرد فرمانداران ماهنشان و نطنز در بررسي صلاحيت ها اظهارداشت: در اين حوزه ها نيز معتمدين بر اساس مسائل محلي عمل كردند، اما فرمانداران حداكثر تلاش شان را براي پرهيز از شكل گيري هر گونه تخلف در اين مرحله به كار بستند، لذا با هيأت هاي اجرايي اين حوزه ها مطابق اصل ۵۳ قانون انتخابات برخورد مي شود.

دو دستگي در كنگره جمعيت مؤتلفه


خطر دودستگي كنگره جمعيت مؤتلفه را كه پنجشنبه 18 آبان‌ماه برگزار مي‌شود را تهديد مي‌كند.
به گزارش سايت «رويداد»، طيف سنتي به همراه رهبري «حبيب‌الله عسگراولادي»، «اسدالله بادامچيان» و «علي‌اكبر پرورش» خواستار استمرار حضور خود در رهبري تشكل هستند اما چهره‌‌هاي جوان‌تر جمعيت، با انتقاد از تضعيف پايگاه اجتماعي مؤتلفه در چند سال اخير اين رخداد را ناشي از تندروي‌هاي رهبران فعلي حزب دانسته و خواهان تغيير كادر رهبري كنوني مؤتلفه مي‌باشند. همزمان، فشارهاي درون جناحي فوق‌العاده‌اي نيز آغاز شده كه هدف آن، نوسازي چهره رهبري مؤتلفه با هدف جلوگيري از دوقطبي شدن فضاي انتخابات مي‌باشد.
گفتني است چند روز قبل، روزنامه «حمايت» ارگان سازمان زندان‌‌ها و از نشريات كم‌تيراژ اما در كنترل عناصر مؤثر جناح راست صريحاً از عسگراولادي خواست تا از عرصه رهبري مؤتلفه كنار رفته و جاي خود را به نيروهاي جوان‌تر دهد.


توصيه تشكيلاتي در جناح راست براي تعليق مذاكره با آمريكا به پس از انتخابات مجلس

اخبار موثق دريافتي از محافل دروني جناح راست حكايت از آن دارد كه بحث و تبادل نظر درباره چگونگي ديپلماسي ايران درقبال آمريكا، ساير مباحث را تحت‌الشعاع قرار داده است.
به گزارش سايت «رويداد»، اغلب شخصيت‌هاي محوري جناح راست نگران تكرار وضعيت پروتكل الحاقي براي ديپلماسي ايران هستند و پيشنهاد «تجديدنظر گام به گام» در سياست خارجي را ارائه داده‌اند اما بخش ديگري از تندروهاي جناح راست، ضمن تأييد خطرات احتمالي اعمال فشار خارجي به كشور هشدار دادند كه هرگونه انعطاف عملي ايران قبل از انتخابات مجلس موجب ريزش آراي بدنه اجتماعي ناچيز جناح راست خواهد شد و انگيزه مشاركت مردم به نفع اصلاح‌طلبان را افزايش خواهد داد، لذا خواهان تعليق انعطاف ديپلماتيك تا دوره زمان بعد از انتخابات مجلس شده‌اند.
از سوي ديگر، برخي نيروهاي راست پيشنهاد ايجاد بحران‌هاي مصنوعي در آستانه انتخابات براي به حاشيه راندن موضوع مذاكره با آمريكا را مطرح كرده‌اند كه سران اين جناح به دليل نگراني از دو قطبي شدن فضا با اين پيشنهاد مخالفت كرده‌اند.

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/3084

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'آخرين اخبار سايت امروز' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016