سه شنبه 23 دي 1382

علوي‌‏تبار: تمايل بر تغييرات بنيادين در شعارها، لازمه جبهه اصلاحات

علوي‌‏تبار:
حركتي‌‏كه ملت‌‏و نمايندگان شروع‌‏كرده‌‏اند، يقيناً به پيروزي خواهد رسيد


تهران-خبرگزاري كار ايران
علوي‌‏تبار "تمايل بر تغييرات بنيادين در شعارها" و "ايجاد يك رهبري دسته جمعي اعلام شده در دسترسي" را از الزامات پيش روي جبهه‌‏ اصلاحات عنوان كرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري كار ايران، ايلنا، وي كه در نشست جبهه مشاركت ايران اسلامي در همبستگي به نمايندگان متحصن سخن مي‌‏گفت، خطاي نظام‌‏ها را به دو دسته اتفاقي و ساختاري تقسيم كرد و گفت: خطاهاي اتفاقي به افراد بازمي‌‏گردد اما در خطاهاي ساختاري با تغيير افراد مشكل حل نمي‌‏شود.
وي رد صلاحيت گسترده داوطلبين نمايندگي مجلس هفتم را جزو مشكلات ساختاري نظام برشمرد و گفت: در ساختار نظام جمهوري‌‏اسلامي دو مشكل وجود دارد كه يكي نامحدود و غيرمسؤول بودن قدرت و ديگري حق ويژه براي برخي افراد است.
علوي‌‏تبار به اصلاح‌‏طلباني كه راهكار "همراهي به اميد آينده" را برگزيده‌‏اند، اشاره‌‏كرد و گفت: بخشي از كساني كه ذيل اصلاح‌‏طلبان قرارمي‌‏گيرند، هم مي‌‏خواهند از اعتبار دائماً در ارتباط‌‏شان با محافظه‌‏كاران مماشات كنند تا شايد جايي در قدرت داشته باشند اما تجربيات گذشته نشان داده است كه اين سياست محكوم به شكست است.
وي با بيان اينكه فقط قدرت مي‌‏تواند قدرت را مهاركند، گفت: نزديك شدن، تأييد و زدن حرف‌‏هايي كه مورد قبول محافظه‌‏كاران است، جز مخدوش‌‏كردن مرزها و ايجادمشكل معرفتي براي مردم نيست.
وي افزود: كساني كه مي‌‏خواهند در عرصه سياسي بمانند بايد تفاوت‌‏هاي خود را با محافظه‌‏كاران مشخص كنند و در اين مورد پافشاري كنند.
وي تصريح كرد: آينده سياسي از آن اصولگراياني است كه از مواضع خود دفاع مي‌‏كنند و در عين حالي‌‏كه خشك سر نيستند و اين مسأله با سازش‌‏كاري متفاوت است.
وي با بيان اينكه ما نياز به تعميق اصلاحات داريم، گفت: اصلاحات بايد از نظر هدفي كه دنبال مي‌‏كند و نگاهي كه به مسائل دارد، تعميق شود و اصلاح طلبان بايد تمايل به تغيير بنيادي را در شعارهاي خود قرار دهند.
علوي‌‏تبار گفت: مسؤوليت اين وقايع برعهده كساني است كه قدرت چنين تصميم‌‏گيري‌‏هايي را دارد. افراد شوراي نگهبان طرف ما نيستند.
وي با بيان اينكه تنها در اين صورت است كه مي‌‏توان به سمت كانون قدرت رفت، گفت: اين وقايع نشان داد كه ما احتياج به يك رهبري دسته‌‏جمعي اعلام شده و در دسترس داريم. فرصت كنوني را مغتنم شماريم و هسته كوچك را به عنوان هسته هدايت جبهه وسيع دموكراسي‌‏خواهي در ايران ايجادكنيم.
وي افزود: اميدوار بايد بود حركتي كه امروز ملت ما و نمايندگان شروع‌‏كرده‌‏اند، يقيناً به پيروزي خواهد رسيد. آينده از آن همه كساني است كه در ايران به دنبال دموكراسي هستند و صادقانه آن را دنبال مي‌‏كنند و حاضرند براي آن هزينه بپردازند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/3292

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'علوي‌‏تبار: تمايل بر تغييرات بنيادين در شعارها، لازمه جبهه اصلاحات' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016