يكشنبه 28 دي 1382

حسين شريعتمداري: نهضت ملي شدن نفت را فداييان اسلام و نواب شكل دادند، ايلنا

تهران-خبرگزاري كار ايران
مدير مسئول روزنامه كيهان تاكيد كرد: افرادي كه امروز حاكميت اسلامي را نمي پذيرند به طور قطع اگر در زمان حكومت حضرت علي (ع) هم بودند با بهانه جويي آن حكومت را نيز نمي پذيرفتند.
حسين شريعتمداري شنبه شب در حسينيه انصار حزب الله كه به مناسبت بزرگداشت شهداي فدائيان اسلام سخن مي گفت, افزود: برخي افراد براي حل مسائل داخلي كشور اتحاديه اروپا را به ميان مي كشند و به روزه سياسي نيز دست مي زنند.
وي با اشاره به تفاوت بنيادين بين انقلاب اسلامي و ساير انقلاب ها از جمله اكتبر 1917 شورروي گفت: در اين انقلاب ها , ايدئولوژي همراه با آن بود در حاليكه در انقلاب اسلامي, ايدئولوژي مقدم بر آن بوده و انقلاب براساس آن صورت گرفت.
وي با اشاره به ايثارگري هاي شهداي فدائيان اسلام اظهار داشت: شهيد نواب صفوي اگر چه در ميان رجال زمان خود غريب بود اما در توده مردم داراي جايگاه ويژه اي بود.
اين فعال مطبوعاتي تصريح كرد: نهضت مشروطه را مسلمانان به راه انداختند علما پاي آن ايستادند, ملت پاكباخته خون دادند اما پس از مدتي آسياب چرخيد و رضا خان و پسرش از آن بهره بردند.
وي ادامه داد: نهضت ملي شدن نفت را فدائيان اسلام و نواب راه انداختند ولي ديگران همچنان نان آن را خورده و پز مي دهند.
مدير مسوول روزنامه كيهان گفت: تفاوتي كه آن روز ها با امروز دارد اينكه در آن هنگام اسلام بر كرسي حاكميت ننشسته بود , قانون متشكل همانند نظام اسلامي نبود كه حركت ها را جهت دهي كرده و نيروهاي پراكنده را واحد كند.
وي اظهار داشت: مهمترين فعاليت شهيد نواب كشاندن مبارزه به بستر اصلي بود و درآن هنگام فردي نبود كه داعيه داشته باشد اما در لواي پرچم انگليس و روسيه نباشد.
در حاليكه شهيد نواب و يارانش به جايي متصل نبودند و در غربت فرهنگي شهادت شهيد شدند.
شريعتمدار گفت: شهيد نواب بر خلاف جريانات آن روز اساس رژيم طاغوت را نامشروع و براندازي آن را ضروري مي دانست.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/3567

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'حسين شريعتمداري: نهضت ملي شدن نفت را فداييان اسلام و نواب شكل دادند، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016