پنجشنبه 2 بهمن 1382

سوگندنامه نمايندگان متحصن، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس مجلس شوراي اسلامي
در دوازدهمين روز تحصن جمعي از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي، نمايندگان متحصن سوگندنامه‌اي قرائت كردند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در اين سوگندنامه آمده است:« ما نمايندگان ملت در مجلس شوراي اسلامي به نام خداوند قادر متعال سوگند ياد مي كنيم با تكيه بر شرف انساني خويش پاسدار حريم اسلام و نگاهبان دستاوردهاي انقلاب اسلامي و مباني جمهوري اسلامي ايران باشيم و عهد مي‌بنديم براي دفاع از قانون اساسي و آزادي مردم و تامين مصالح و منافع آنها از راهي كه برگزيده‌ايم گامي به عقب ننهيم.»
متن كامل اين سوگندنامه به شرح زير است:
بسم‌الله الرحمن الرحيم
ما نمايندگان ملت در مجلس شوراي اسلامي به نام خداوند قادر متعال سوگند ياد مي كنيم با تكيه بر شرف انساني خويش پاسدار حريم اسلام و نگاهبان دستاوردهاي انقلاب اسلامي و مباني جمهوري اسلامي ايران باشيم و عهد مي‌بنديم براي دفاع زا قانون اساسي و ازادي مردم و تامين مصالح و منافع آنها از راهي كه برگزيده‌ايم گامي به عقب ننهيم.
ما نمايندگان ملت با هم پيمان مي‌بنديم و متعهد مي‌شويم براي احقاق حقوق قانوني مردم در برابر بي‌قانوني، فشار، تهديد و تطميع پايداري كنيم و از هدف بلند خود كه همانا تضمين برگزاري انتخابات آزاد، عادلانه و قانوني مجلس شوراي اسلامي است، جوانمردانه و صادقانه پاسداري كنيم و اجازه ندهيم حق گزينش بي‌واسطه ملت مخدوش شود.
ما نمايندگان ملت همراه هم سوگند ياد مي‌كنيم و متعهد مي‌شويم منافع زودگذر فردي را بر منافع بلند ملت بزرگ ايران مقدم نداريم و در راه اعتلاي كشور و حفظ حقوق ملت، سختي‌ها و مصائب را به جان خريداري كنيم و با صبوري و استقامت در راه خدمت به ملت، مددكاري و پشتيباني يكديگر باشيم.
ما نمايندگان ملت همصدا قسم ياد مي‌كنيم و متعهد مي‌شويم اگر حقوق قانوني داوطلبان نمايندگان مجلس شوراي اسلامي تامين نگردد و قانون ناديده انگاشته شود از داوطلبي نمايندگي در انتخاباتي كه مردم حق گزينش آزاد و بي‌واسطه نمايندگان خود را نداشته باشند احتراز كنيم.
ما نمايندگان ملت با يكديگر عهد مي‌بنديم و متعهد مي‌شويم اگر حقوق قانوني مردم در انتخابات زير پا نهاده شود و انتصابات جايگزين انتخابات شود،‌ در مجلس ششم نخواهيم ماند.
ما نمايندگان ملت با هم ميثاق مي‌بنديم و متعهد مي‌شويم اگر صلاحيت همه‌ي ما براي شركت در انتخابات تاييد شود اما حقوق قانوني مل استيفا نگردد گامي از مواضع اصولي و قانوني خود عدول نكنيم و تا احقاق حقوق پايمال شده ملت بايستيم.
و ما با خداي سبحان و با ملت بزرگ ايران و با يكديگر پيمان مي‌بنديم تا با تكيه بر سابقه‌ي لطف ازل از راهي كه كناره‌اي ندارد، بازنگرديم و با همه‌ي توان بكوشيم در تداوم راه امام (ره) با برگزاري انتخاباتي قانوني و آزاد، نور اميد در قلوب ملت ايران خاموش نگردد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در همين زمينه:

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/3753

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'سوگندنامه نمايندگان متحصن، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016