دوشنبه 6 بهمن 1382

به سوی تحريم کامل انتخابات و برگزاری رفراندوم، کوروش گلنام

کشور ما در بحران ساختاری به سر می برد. نه حکومت غیر منتخب قادر به ادامه سلطه استبدادی خود به شیوه گذشته است و نه مردم دیگر هیچ گونه مشروعیتی برای این حکومت قائل هستند و حاضر به قبول و ادامه وضع موجود هستند. البته این موضوع تازه ای نیست اما بحران کنونی و در گیری بین دو جناح حکومتی، وبی اعتنایی مردم به این درگیری که نشانه کامل بن بست اصلاحات ادعایی جناح موسوم به اصلاح گرایان است، فرصتی را پیش آورده است که می تواند زمینه یک اتحاد گسترده ملی را برای رهایی از استبداد گروهی اندک تحت لوای اسلام، فراهم آورد. با وجود همه سستی ها، بی برنامگی ها و فرصت سوزی های جناح اصلاح طلب حکومت، که هیچ گاه نخواستند به مردم و آراء آنهاتکیه کنند و همه مدت به زد وبند پشت پرده پرداختند وسر انجام نیز نتيجه این فرصت سوزی ها را دیدند، اما در میان آنها هستند افرادی که پتانسیل پذیرش جدایی دین از حکومت و تن دادن به حکومتی مردمی با احترام به آزادی های فردی و اجتماعی را دارند. فرصت پیش آمده اتفاقن بیش از همه به نفع عناصر صادق جناح موسوم به اصلاح طلبان است تا از گذشته آموخته و خود را بکلی از جناح دیگر جدا کرده و به مردم به پیوندند تا با کمک و همراهی دیگر احاد ملت زمینه تحریم همه جانبه انتخابات نمایشی ـ فرمایشی و بر گزاری یک همه پرسی عمومی بر سر تعین نوع حکومت با نظارت سازمان ملل، و در صورت لزوم، سایر سازمان های مدافع حقوق بشر انجام پذیرد. این عناصر اصلا_cd طلب اگر در واقع به آنچه که خود در ظاهر ادعا کرده و خود را مخالف استبداد، قانون مدار، مدافع آزادی و حقوق شهر وندان وانمود می کنند باور دارند، قبل از هر چیزمی بایست تکلیف خود را با موارد زیر روشن کنند:
1 ـ سیستم ولایت فقیه و دادستان التزام عملی بدان؛ نظر خود نسبت به این سیستم استبدادی خشونت طلب و خونریز، به صورتی شجاعانه، روشن وشفاف نه شرمگینانه و در پرده،
2 ـ ابراز نظر قاطع و صریح نسبت به انتخابات و اعلام عدم شرکت و تحریم انتخابات در هر دو صورت قبول یا رد صلاحیت،
3 ـ اعلام و پذیرش برگزاری رفراندم و تلاش در جهت اجرای آن.
این کمترین کاری است که آنها می توانند انجام بدهند تا در صفوف مردم قرار گرفته وخود را از باند های مافیایی حاکم جدا سازند. تا کنون که سوگند نامه و مصوبه سه فوریتی اخیر اصلاح طلبان، که بیش از هر چیز نشانه ضغف و درماندگی آنهاست، روندی کاملن خلاف این موارد را نشان می دهد اما هستند عناصري که می توانند این مهم را انجام داده و خود را حتا از اصلاح طلبان دروغین جدا سازند.
بنظر می رسد که روزگار و دوران های طولانی استبداد به ما آموخته است که به فکر انتقام جویی و حل مسائل با توسل به خشونت نباشیم. برای پرهیز از رو آوری به هر گونه خشونت در صورت تغیر اوضاع، از هم اکنون این موارد را می بایست به بحث و گفتگو گذاشت تا قبل از وقوع حوادث آینده ، امادگی حد اقلی ب'd1ای ما ایجاد شده باشد:

ـ لغو مجازات اعدام حتا برای جنایتکاران.
ـ لغو هر گونه شکنجه به هر بهانه و در هر مرحله ای از روند بازجویی و دادرسی.
ـ برخورداری از دادگاه هایی عادلانه، حق داشتن وکیل و حضور وکیل در مراحل بازجویی برای همه مجرمین، و نظارت کامل بر دادرسی ها.

روی دیگر سخن ما با سپاهیان، بسیجیان و دیگر وابستگان به رژیم حتا عناصر حزب الهی چون انصار حزب الله است. مگر نه این است که شما نیز فرزندان این مردم هستید؟ هر انسانی خطا می کند . مردم ایران از خشونت، نا امنی، بی قانونی، سختی معیشت، فقر، فحشا، اعتیاد، زور و تبعیض، نابسامانی در امر بهداشت، مسکن، کار، آموزش و... خسته شده اند. شما را چه شده است که با چنین بی رحمی در خدمت مشتی شیاد که خود را زیر ردای دین و مذهب پنهان کرده اند، به روی برادران و خواهران خود تیغ می کشید! نگاهی به اطراف خود بیاندازید. این همان جامعه ای است که شما تصورش را داشتید ودر عالم خیال برای خود فرض می کردید؟ کودکان خیابانی و بی سر پناه، دختران خردسال تن فروش، میلیون ها معتاد و ..چه می توان گفت! این است جامعه عدل اسلامی که وعده اش را داده بودند؟ مسئول این فلاکت ونابسامانی کیست؟
شما که خود دردرون کشور هستید و در گیر با مسائل اگر بخواهید ذره ای به فکر هم وطنانتان باشید می توانید با مردم ودر کنار مردم باشید. مردم به خوبی می دانند که اکثریت شما دل با آنها دارید اما در این سیستم گرفتارشده اید. برای آن دسته که حتا جرائم سنگین نیز دارند نیز هنوز راه باز است. مردم بخشندگی دارند.آیا از رهبران خود نمی توانید بپرسید که اگر شما راست می گویید و مردم طرفدار شما هستند چرا با برگزاری یک رفراندم با نظارت بین المللی موافقت نمی کنید؟
برای مردم ایران اگر نخواهند سرانجام برای احقاق حق خود دست به اعمال خشونت بزنند، هیچ راه دیگری جز برگزاری یک همه پرسی با نظارت بین المللی نیست. این سخن بسیار درستی است که باید در فکر ایجاد وسیعترین جبهه برای برگزاری این همه پرسی بود. به ملت بپیوندید.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/3916

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'به سوی تحريم کامل انتخابات و برگزاری رفراندوم، کوروش گلنام' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016