چهارشنبه 8 بهمن 1382

مدير مسوول «آسيا» محاكمه شد، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس فقه و حقوق - حقوق سياسي
ساقي باقرنيا مدير مسوول روزنامه‌ي آسيا صبح امروز در شعبه‌ي 1083 دادگاه عمومي تهران محاكمه شد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

به گزارش خبرنگار حقوقي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) در اين محاكمه‌ي علني، مدير مسوول ”آسيا“ نسبت به اتهام انتشار تصوير خلاف عفت عمومي از زنان و نشر اكاذيب طي يك شكايت عمومي و سه شكايت خصوصي از خود دفاع كرد.
نماينده‌ي مدعي‌العموم با اشاره به چاپ تصويري از زنان در يكي از شماره‌هاي اين روزنامه، خواستار كيفر مدير مسوول شده بود. باقرنيا نيز در اين زمينه پاسخ داد كه هيج قصد و نيتي براي انتشار چنين تصويري در كار نبوده است بلكه عكس چاپ‌شده تصويري از يك كامپيوتر است كه اشتباها نماي مبهمي از زناني در پس‌زمينه‌ي آن وجود داشته كه البته به محض مطلع شدن از اين مساله براي جمع‌آوري شماره‌هاي در حال توزيع اين شماره اقدام شده است.
چوبدار وكيل مدافع اين مدير مسوول نيز اضافه كرد كه به خاطر كمبود وقت و مشغله‌ي وكالتي طي ثبت وكالتش در پرونده از دو روز قبل موفق به بررسي جزئيات اين موضوع نشده و عكس مربوطه را نيز مشاهده نكرده است.
قاضي دادگاه نيز عكس مورد شكايت را از نزديك به رؤيت اين وكيل رساند.
چوبدار ضمن اشاره به دفاع موكلش اظهار داشت: چاپ اين تصوير در ماه اول و ابتداي كار انتشار اين روزنامه بوده و اشتباها انجام شده است. حتي مدير مسوول پس از مطلع شدن اقدام به جمع‌آوري شماره‌هاي موجود آن كرده است لذا درخواست برائت داريم.
در اين محاكمه همچنين سه اتهام نشر اكاذيب بنا به شكايت انجمن چشم پزشكي ايران، فروشگاه زنجيره‌اي رفاه و شركت گرانيت كاشان مطرح شد كه باقرنيا درباره‌ي آنها پاسخ داد.
وي راجع به ادعاي شركت گرانيت كاشان كه مربوط به گزارشي درباره‌ي كيفيت كار و محصولات اين شركت بوده، عنوان كرد: اين خبر، گزارشي مقايسه‌اي راجع به توليدات داخلي و خارجي و بررسي عملكرد محصولات موجود بوده كه به گرانيت كاشان نيز اشاره شده است اما در عين‌حال در ادامه‌ي همين گزارش عنوان شده كه در حال حاضر محصولات شركت مذكور رو به رشد است لذا نقاط مثبت كاري هم ذكر شده است.
شكايت انجمن چشم پزشكي نيز مربوط به مطلبي با عنوان «چرا چشم‌پزشكان عينك فروشي مي‌كنند؟» بود كه مدير مسوول نسبت به آن از خود دفاع كرد.
همچنين باقرنيا راجع به شكايت فروشگاه رفاه كه مربوط به گراني 20 درصدي قيمتها در اين مركز بود، عنوان كرد: اين گزارش در مصاحبه با چند نفر انجام شده و به نقل از خبرگزاري جمهوري اسلامي منتشر شده است، البته در همان گزارش نظر مخالف ديگري نيز در رد وجود گراني 20 درصدي قيمتها در فروشگاه رفاه منتشر شده است.
در ادامه اين محاكمه، چوبدار وكيل مدافع مدير مسوول آسيا نيز تاكيد كرد: هيچ‌ يك از شكايات خصوصي طرح‌شده با ماده 698 قانون مجازات اسلامي تطبيق ندارد و به هيچ‌وجه قصد اضرار كه به عنوان شرط در اين ماده ذكر شده وجود نداشته است بلكه صرفا هدف و قصد اطلاع‌رساني و انجام رسالت مطبوعاتي طبق قانون موجود مدنظر قرار گرفت.
اين محاكمه با اعلام ختم دادرسي توسط قاضي پايان يافت تا نظر هيات منصفه اعلام شود.

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/3982

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'مدير مسوول «آسيا» محاكمه شد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016