چهارشنبه 15 بهمن 1382

عسكراولادي: متحصنان بيش از اين افكار عمومي را تحريك نكنند، ايلنا

تهران-خبرگزاري كار ايران
دبير كل حزب مؤتلفه اسلامي معتقد است كه دخالت دولت در شكل‌گيري مجلس، تفكيك قوا را به مخاطره مي‌اندازد.
به گزارش ايلنا حبيب‌الله عسگراولادي، دبير كل حزب مؤتلفه اسلامي با بيان اين مطلب و اشاره به آنچه آن را انعكاس ارائه فهرست دولت به شوراي نگهبان و ايجاد فشار احتمالي سياسي براي تحميل آن مي‌ناميد، گفت: در هيچ‌جاي دنيا به قوه مجريه اجازه نمي‌دهند در كار چينش نمايندگان دخالت كند، اينكه انتشار يافته چهار وزير به شوراي نگهبان فشار بياورند كه تعدادي افراد را بپذيرند در حالي‌كه قانون آنها را براي ورود به مجلس صالح نمي‌داند، مصداق دخالت قوه مجريه در قوه مقننه است، اين از ادب و آداب مردمسالاري به دور و تذكر قانون اساسي از جانب رياست محترم جمهوري را سزاوار است.
وي با اظهار تاسف از سخنان رييس مجلس شوراي اسلامي در جلسه علني يكشنبه گذشته گفت: در حالي كه شش فقيه شوراي نگهبان و شش حقوقدان برجسته اين شورا سكوت كرده و به وظايف خود عمل مي‌كنند، زيبنده نيست كه به آنها اهانت شود كه برخي ديگر هم در مقام تهمت و نشر اكاذيب عليه شورا برآيند. متن استعفاي نمايندگان هم مشحون بي‌مهري به قانون و نهاد قانوني شوراي نگهبان بود.
دبير كل حزب موتلفه گفت: اگر شوراي نگهبان بردباري و حلم را كنار نهد و اسناد و مدارك مراجع چهارگانه را در مورد رد صلاحيتها فاش سازد، معلوم نيست افكار عمومي چه واكنشي در برابر استعفا و تحصن نشان خواهد داد. عقل حكم مي‌كند كه متحصنان بيش از اين افكار عمومي را تحريك نكنند و بگذارند فقط قانون، داوري اين معركه را بر عهده داشته باشد.
وي ضمن گلايه از اظهارات رييس مجلس كه انتخابات را دو فيلتره ناميده بود، گفت: آقاي كروبي خوب مي‌داند فيلتر سومي هم وجود دارد و آن تصويب اعتبارنامه در مجلس هفتم است. در تمام ادوار مجلس نمايندگاني كه مردم به آنها رأي داده‌اند، گاهي در تصويب اعتبارنامه رد شده‌اند، پس فيلتر سومي هم وجود دارد كه قانون آن را به رسميت مي‌شناسد، معلوم نيست چرا برخي از عزيزان، شان و جايگاه رفيع شوراي نگهبان را در قانون اساسي مدام زير سوال مي‌برند. تعدادي از همين اعضاي شوراي نگهبان هم عضو مجلس خبرگان تدوين قانون اساسي بوده‌اند. خودشان هم مي‌دانند آنچه به عنوان امر نظارت تصويب كرده‌اند چيست و چگونه بايد به آن عمل كرد.
وي افزود: متاسفانه تفتين برخي از سكولارها و كساني كه اعتقادي به اسلاميت نظام ندارند مي‌خواهند دوستان ما را به جايي ببرند كه امكان بازگشت هم نداشته باشند.
وي با اشاره به استعفاي نمايندگان گفت: مفهوم اين استعفا چيست؟ اگر آقايان مي‌خواهند همچنان تا آخرين روز مجلس ششم حضور داشته باشند اين روش در ذهن مردم يك نمايش تكراري بوده و كپي نمايشنامه تحصن جلوه مي‌كند. اگر هم مي‌خواهند مجلس را واقعا ترك و پارلمان را منحل كنند بايد بدانند ننگ انحلال پارلمان به نام آنها ثبت خواهد شد و تير خلاص به حيثيت سياسي‌شان نمود دارد. كاري كه در شوراي شهر سابق انجام شد و عملا مورد اعتراض و بي‌اعتنايي مردم قرار گرفت.
وي در ادامه با اشاره به ايام‌الله دهه فجر گفت: روز 12 بهمن، روز ورود امام(س) به كشور عده‌اي عزم خروج از نظام مي‌كنند، اين با كدام انصاف و عدالت و فهم سياسي سازگار است؟
عسگراولادي گفت: بنده به بسياري از اين عزيزان هنوز علاقه دارم، به عنوان يك برادر عرض مي‌كنم، حوصله كنيد و نگذاريد دشمنان از عصبانيت شما سوء استفاده كنند، آغوش پرمهر مردم و قانون را با قهر ترك نكنيد؛ اينطور نيست اگر كسي يك دوره به مجلس نرفت زمين به آسمان برسد. هزينه رفتن به مجلس، ايستادن در برابر قانون، مردم و نظام نيست.
عسگراولادي هم‌چنين با تبريك عيد قربان، عيد غدير و آغاز بيست و ششمين سال پيروزي انقلاب اسلامي اظهار اميدواري كرد كه جشنهاي ربع قرن حيات جمهوري اسلامي، باشكوه و عزت برگزار شود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/4238

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'عسكراولادي: متحصنان بيش از اين افكار عمومي را تحريك نكنند، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016