پنجشنبه 16 بهمن 1382

رضا خاتمي: رهبر انقلاب در دو مرحله دخالت كردند اما هيچ كدام از سوي شوراي نگهبان عملي نشد، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس سياسي
رضا خاتمي در پاسخ به پرسش خبرنگاري كه با اشاره به آخرين نتايج بررسي مجدد شوراي نگهبان ، رييس جمهور را اهل مصالحه دانست، گفت: محذورات دولت را مي دانيم .شايد توقع ما هم از دولت برآورده نشده باشد ما آنچه را كه صلاح مملكت بود مي گوييم اما هر كس بايد پاسخگوي عملكرد خود در پيشگاه ملت باشد. نرفتن زير بار انتخابات فرمايشي توقع ماست گرچه محذورات دولت را نيز در نظر داريم.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) وي در مورد برنامه‌ي بعدي متحصنان گفت: تا اول اسفند برنامه‌ي ما مبارزه با برگزاري انتخابات فرمايشي است.راهكارهاي ديگري را نيز تدارك ديده ايم و تلاش مي كنيم مردم را در اين مدت آگاه كنيم، بعد از انتخابات نيز به صورت هماهنگ پيش خواهيم رفت.
خاتمي در پاسخ به پرسش ديگري درباره‌ي حضور يا عدم حضور در جلسات علني و نحوه‌ي تصويب بودجه گفت:هيچ وقت نگفته ايم در جلسات علني شركت مي كنيم يا نه. اما نمايندگان در استعفاها مصر هستند. تصويب بودجه راههاي مختلفي دارد. نشنيده ام تا به حال كسي استعفايش را پس بگيرد در حالي كه استعفاها زياد شده است به طوري كه تا كنون به حدود 130 استعفا رسيده است.
وي همچنين در پاسخ به سوال ديگري گفت: از نظر متحصنان پروند‌ه‌ي انتخابات آزاد و دموكراتيك در اول اسفند بسته شده است، لذا حتي اگر راه حلي پيدا شود براي آن زمان محقق نخواهد شد.شايد در سطوح بالاي حكومت از نظر تداوم حركت اصلاحات دچار مشكل شويم ، اما مجبور هستند كه خواسته هاي اصلاحات را بپذيرند.
محمد رضا خاتمي همچنين در پاسخ به سوال ديگري گفت: مشكل اصلي ما اقتدار گرايي است .
وي در پاسخ به خبرنگاري خارجي در مورد نقش مقام معظم رهبري در مساله اخير گفت: مقام رهبري در دو مرحله دخالت كرده اند، مرحله اول به صورت كامل مي توانست مشكل را حل كند، مرحله دوم مي توانست شكل قانوني تري به انتخابات بدهد، اما هيچ كدام از سوي شوراي نگهبان عملي نشد. اعضاي شوراي نگهبان منتصب رهبري هستند و طبعا رهبري بايد از آن ها بازخواست كند كه چرا كشور را با بحران مواجه مي كنند.اگر اين كار انجام شود اعتماد بيشتري جلب خواهد شد و اگر نشود اعتماد فعلي نيز كاهش پيدا مي كند.
خاتمي همچنين در پاسخ به سوالي مبني بر اين كه چرا جناح ها همديگر را متهم به دخالت دادن بيگانه مي كنند، گفت: ما جناح مقابل را متهم نمي كنيم، در مواضع خودمان هم هميشه اعلام كرده ايم كه تحصن بدون هيچ نگاهي به خارج از كشور انجام گرفته است.
وي همچنين در مورد جلوگيري از حضور خبرنگاران صداوسيما گفت: خبرنگاري را يك كار حرفه‌اي مي دانيم جلو كار خبرنگاري كه بخواهد سوء استفاده جناحي بكند را ميگريم. كه متاسفانه صداوسيما اين كار را كرد و مجبور شديم از حضور آنها ممانعت كنيم.
وي همچنين گفت: در هفته گذشته متحصنان ديدارهايي را با رئيس جمهور داشتند و همه اين مسائل بحث شد.محذورات را آگاهيم حتي اگر قانع نشويم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/4309

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'رضا خاتمي: رهبر انقلاب در دو مرحله دخالت كردند اما هيچ كدام از سوي شوراي نگهبان عملي نشد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016