جمعه 17 بهمن 1382

رييس كميسيون اصل 90 مجلس: رييس‌‏جمهور حق برگزاري انتخابات غيرقانوني و غيرمشروع را ندارد، ايلنا

تهران-خبرگزاري كار ايران
انصاري راد گفت: رييس جمهورحق برگزاري انتخابات غيرقانوني و غيرمشروع را ندارد و اين انتخابات مورد تاييد ملت نخواهد بود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

به گزارش خبرنگار پارلماني ايلنا, رييس كميسيون اصل نود مجلس روز گذشته در سخناني در جمع متحصنين گفت: با كمال تواضع , از روي اخلاص و در انجام مسئوليت روحاني و نمايندگي به عالي ترين مقام كشور و ساير مقامات عرض مي كنم , براي تامين شرايط يك انتخابات آزاد و عادلانه اين ملت بيدار و دنيا ناظر بر وضع ماست.
حسين انصاري راد در جمع متحصنين , با اشاره به اينكه انتخابات آزاد از انتخابات فرمايشي جدا بوده است, گفت: براي تامين يك شرايط آزاد و عادلانه خواستار به تعويق افتادن زمان آن و تاييد همه كساني كه سند و مدرك قانوني براي تاييد آنها وجود دارد , هستيم.
حسين انصاري راد , با بيان اينكه برگزاري هر انتخاباتي غير از اين شرايط , غيرمشروع , غيرقانوني و مورد تاييد ملت نخواهد بود, تصريح كرد: رييس جمهور قسم خورده است پاسدار قانون اساسي و مسئول اجراي آن باشد. رييس جمهور نمي تواند انتخابات غيرقانوني رابرگزار كند و حق برگزاري آن را ندارد.
وي تصريح كرد: اين خيال نيست و جدي است اين ملت اجازه نخواهد داد اين انتخابات به صورت فرمايشي كه آقايان مي گويند, انجام شود.
وي تصريح كرد:تئوري پرداز آقايان صريحا اعلام كرده جمهوريت شرك است و مي گويد الحمدالله ما از آن شرك مبرا هستيم و صريحا مي گويد آرا و راي مردم هوس هاي آنهاست و چنين تصوري است كه دنبال برگزاري چنين انتخاباتي مي رود.
انصاري راد گفت: مقطع حساس و بسيار تاريخي براي انقلاب اسلامي ايران مشروطيت و انقلاب ايران است.
وي افزود: صد سال است كه ملت ايران براي حكومت قانون و حاكميت ملت و نفي استبداد و حاكميت شخصي و گروهي تلاش جانفرسا به انجام رسانده است.
وي تصريح كرد:امروز بهترين و مناسب ترين شرايط براي نفي استبداد و نفي حاكميت اراده شخصي و نفي حاكميت گروه هاي غيرمسوول فرا رسيده است.
رييس كميسيون اصل نود گفت: بيش از هزار نفر را بر اساس بند يك ماده 28 قانون انتخابات مبني بر عدم اعتقاد به اسلام و التزام عملي به اسلام و نظام جمهوري اسلامي رد صلاحيت كرده اند.
وي افزود: اين از بديهيات دين , سيره رسول خدا و فقه است كه هيچ كس را نمي توان به آساني و به اين راحتي مرتد اعلام كرد.
انصاري راد تصريح كرد: من از دو نفر از مراجع تقليد و بزرگان سوال كرده ام آيا حق دارند با عنوان عدم التزام به اسلام افراد را رد صلاحيت كنند, پاسخ اين بود" جايز نيست و به الضروره گناه است".
وي افزود: بدون شك و ترديد اين اقدام و عمل به خلاف شرع , اسلام و ديانت است و از بزرگترين گناهاني است كه در اسلام شناسايي شده و جزء گناهان كبيره است.

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/4319

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'رييس كميسيون اصل 90 مجلس: رييس‌‏جمهور حق برگزاري انتخابات غيرقانوني و غيرمشروع را ندارد، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016