جمعه 17 بهمن 1382

آيت‌الله واعظ طبسي: شوراي نگهبان تكليفش را انجام داده و حال نوبت ماست، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - مشهد
سرويس سياسي
آيت‌الله واعظ طبسي گفت كه دشمن به مجلس هفتم، چشم اميد بسته است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، نماينده‌ي ولي فقيه در استان خراسان، در دومين همايش پيشكسوتان انقلاب اسلامي كه از سوي منطقه مقاومت بسيج سپاه خراسان برگزار شد، افزود: دشمنان نظام مايلند مجلسي ترتيب دهند كه كشور و مردم را آسيب‌پذير كند تا بتوانند جامعه را به سمت سكولاريسم ببرند.
وي با بيان اينكه برخي از افرادي كه امروز در مجلس هستند، نه قانون اساسي را قبول دارند و نه ولايت فقيه را، اظهار داشت: اين نمايندگان به دنبال حكومتي سكولار هستند تا دين در متن جامعه مطرح نباشد.
واعظ طبسي، نتيجه حاكم‌شدن سكولاريسم را سلطه بيگانگان و قلع و قمع مسلمانان خواند و تصريح كرد: اين افراد مطمئن باشند كه تلاش آنها ناكام خواهد شد و چنين اتفاقي در ايران اسلامي، روي نخواهد داد.
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام، با طرح اين سوال كه آيا تحصن نمايندگان و اعلام استعفاي آنها قانوني است؟ ادامه داد: اگر جمعي از كارگران در گوشه‌اي از كشور به تحصن دست بزنند، دستگاه امنيتي و انتظامي ما چه موضعي در مقابل آن مي‌گيرد؟، در حاليكه يك جمع 100 نفره، امنيت ملي كشور را تهديد مي‌كنند و بايد پرسيد موضوع چيست؟
وي گفت: مجلسي كه شعار قانون‌مداري مي‌دهد، بايد طرفدار قانون باشد و زمينه را براي عمل به قانون آماده كند.
نماينده‌ي ولي فقيه در استان خراسان، با تقدير از عملكرد شوراي نگهبان در بررسي صلاحيت‌ها گفت: من معتقدم شوراي نگهبان شرايط سختي را پشت سرگذاشته‌ و فشار سختي به آنها وارد آمده است، از همين‌جا به همه آنها مي‌گويم، آجرك الله.
وي تاكيد كرد: شوراي نگهبان تكليفش را انجام داده و حال نوبت ماست، ما بايد مواظب باشيم.
عضو مجلس خبرگان با بيان اينكه شوراي نگهبان بايد صلاحيت داوطلبان ورود به مجلس را احراز كند، اظهار داشت: شوراي نگهبان به استناد قانون بايد طوري عمل كند كه در پيشگاه خداوند بتواند سند و مدرك براي تاييد صلاحيت افرادي كه وارد مجلس مي‌شوند، داشته باشد.
واعظ طبسي افزود: اگر احراز علمي مبناي عمل مي‌بود، بيش از اين تعداد نيز بايد رد صلاحيت مي‌شدند.
وي با اشاره به سخنان اخير مقام معظم رهبري، گفت: رهبر معظم انقلاب در موضعي پرصلابت و محكم، تكليف همگان را روشن كردند تا برگزاري انتخابات در روز اول اسفند، ضربه محكمي بر ياوه‌سرايي بيگانگان باشد.
وي درباره‌ي برخي از اظهارات مبني براين‌كه “با استناد به قانون اساسي، مشكل انتخابات حل نمي‌شود“، گفت: همه ديديد كه رهبري، مشكل را با تدبير خود، حل و از اختياراتشان استفاده كردند تا اين مساله پايان يابد.
نماينده‌ي ولي فقيه در استان خراسان، افزود: من در 25 سال گذشته به ياد ندارم كه هرگز يك مدير اجرايي در سطح بالاي كشور افرادي را معرفي و اصرار كند كه اين مجموعه بايد در مجلس بماند يا در زمره كانديداها مطرح باشد.
عضو مجلس خبرگان در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به حركات ايذايي كه براي مخدوش كردن ولايت فقيه در حال انجام است، گفت: امروز دنيا مي‌داند آن كسي كه مي‌تواند اين انقلاب را به سرمنزل مقصود برساند و حيله و مكر دشمن را ناكام بگذارد، رهبري است، اگر ولايت فقيه نباشد و امام جامعه اسلامي نتواند در مسووليت و جايگاه خود قرار بگيرد، نه وحدت در ايران به وجود مي‌آيد و نه اسلام و ايمان، نقش تعليم‌دهندگي خود را خواهند داشت.
وي خاطرنشان كرد: جوانان ما بدانند آزادي، مردم‌سالاري ديني و ايستادگي در برابر دشمن، همه با قدرت ولي فقيه در كشور محقق مي‌شود.
نماينده‌ي ولي فقيه در استان خراسان، درباره‌ي عملكرد آستان قدس رضوي در انتخابات مجلس نيز گفت: بنده در اين انتخابات نسبت به هيچ فردي، نفيا يا اثباتا نظري نخواهم داد، حتي اگر كسي كه مرا مورد نقد قرار داده باشد، اما شرايط حضور در مجلس را مطابق با فرمايشات مقام معظم رهبري داشته باشد، به او راي مي‌دهم.
واعظ طبسي تصريح كرد: ما هرگز حاضر نيستيم بيت‌المال و منابع ثروت مردم را صرف تبليغات افراد و گروه‌ها كنيم.
توليت آستان قدس رضوي، در عين حال، با اشاره به برخي از شايعات در خصوص استفاده از امكانات آستان قدس در تبليغات انتخاباتي، گفت: در هر انتخاباتي ديواري از ديوار ما كوتاه‌تر وجود ندارد، ولي من همه‌ي اين حرف‌ها را به خداوند متعال واگذار مي‌كنم.

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/4322

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'آيت‌الله واعظ طبسي: شوراي نگهبان تكليفش را انجام داده و حال نوبت ماست، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016