جمعه 17 بهمن 1382

اطلاعيه‌كديور و مهاجراني: هتك حرمت به اين شيوه براي اولين‌بار نيست، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس فقه و حقوق - حقوق سياسي
جميله كديور پس از حضور در دادسرا به همراه مهاجراني، درباره‌ي مطرح شدن شكايتي عليه همسرش اعلام كرد كه كارناوال عاشورا پيش از موعد راه‌اندازي شده است.
به گزارش خبرنگار حقوقي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) جميله كديور كه در پي احضار روز چهارشنبه همسرش، عطاءالله مهاجراني به دادسراي عمومي و انقلاب تهران، به همراه وي در اين دادسرا حضور يافته بود، پس از بيش از سه ساعت جلسه‌ با دادستان تهران و شاكي پرونده، مطرح شدن شكايت مذكور عليه مهاجراني را راه‌اندازي پيش‌ از موعد كارناوال عاشورا عنوان كرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

جميله كديور با تكذيب ادعاهاي مطروحه اظهار داشت: حضور من در اين‌جا به معني كذب ادعاي مطرح شده است؛ برخي محافل مدت‌هاست به‌دنبال پرونده‌سازي هستند و اكنون در اوج انتخابات اين ماجرا را راه انداخته‌اند.
وي روز چهارشنبه وعده داد كه او و همسرش در اين قضيه به موقع اطلاع‌رساني خواهند كرد.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران جميله كديور و عطاءالله مهاجراني با صدور اطلاعيه‌اي تحت عنوان اطلاعيه‌ي شماره‌ي يك كه نسخه‌اي از آن امروز به ايسنا نمابر شد، به آيه‌ي 43 سوره‌ي شريفه‌ي فاطر اشاره كرده و آورده‌اند: «اين نيرنگ‌هاي بد جز گريبان نيرنگ‌بازان را در برنگيرد».
در اين اطلاعيه آمده است: «در پي تماس‌هاي پي در پي خبرنگاران محترم پيرامون اراجيفي كه در برخي رسانه‌هاي خاص، رسانه‌هايي عامه‌پسند و به اصطلاح ارزشي كه وابستگي‌شان به برخي محافل ويژه اطلاعات موازي مورد ترديد نيست و طي يك‌سال گذشته نيز همواره شاهد مضمون‌سازي و هتاكي آنان بوده‌ايم و مدت‌هاست به عنوان شاخه رسانه‌اي ستاد ضداصلاحات به تشويش افكار عمومي با ادبيات توأم با لمپنيزم خود پرداخته، ضرورت دارد نكات ذيل را براي توجه افكار عمومي عرضه داريم:
1- ترديدي نيست كه يك جريان سياسي اعتبار و پشتوانه ملي و مردمي خود را از دست داده است. در مقطعي كه در آستانه انتخابات و نيز سالروز انقلاب بزرگ اسلامي هستيم انقلابي كه جهت تحقق ارزش‌هاي اخلاقي و اسلامي شكل گرفت، كارگرداني و مديريت مباحثي از قبيل آنچه كه مطرح شده است بيش از آنكه نشانه هوشمندي سياسي و يا حتي فرصت‌طلبي سياسي باشد، حاكي از سردرگمي و روان‌پريشي است.
2- اين نخستين بار نيست و آخرين مرتبه نيز نخواهد بود كه محافل خاص و وابسته به برخي نهادهاي اطلاعات موازي براي دستيابي به اهدافي كه دارند به هتك حرمت و مضمون‌سازي سياسي - تبليغاتي با چنين شيوه‌هاي نخ‌نمايي دست يازيده‌اند.
از اين رو جامعه ما داوري خود را درباره اين شيوه‌ها پيدا كرده است. چنانچه در آستانه انتخابات دوم خرداد هم شاهد كارگرداني «كارناوال عاشورا» بوديم كه البته اگر به موقع با طراحان و صحنه‌گردانان اين پروژه برخورد شايسته‌اي صورت مي‌گرفت، در طول اين سال‌ها شاهد انواع و اقسام ترورهاي شخصي و شخصيتي نبوديم.
3- حضور در عرصه‌ي سياسي در كشور ما به ويژه چنانچه اين حضور همراه با استقلال رأي و عدم تمكين نسبت به محافل خاص قدرت و حضوري تاثيرگذار باشد، لازمه‌اش تحمل هزينه‌هاي سنگيني سياسي اجتماعي است. ما به حضور سياسي اجتماعي و فرهنگي‌مان عليرغم تمام هزينه‌هايي كه پرداخته‌ايم و خواهيم پرداخت، ادامه مي‌دهيم و با اتكال به خداوند متعال و دانايي و دقت مردم عزيزمان و شكيبايي و صرافي زمانه، سرانجام نيرنگ نيرنگ‌بازان مثل تيرهاي اواخر عمر بخت‌النصر به سوي خودشان كمانه خواهد كرد.
4- چنانچه واقعا ادعاهايي حقوقي وجود داشته باشد، ضرورتي به هوچي‌گري و جنجال‌سازي تبليغاتي از نوع ويژه ندارد. اين خود دليل ديگري بر زبوني گردانندگان اين خيمه‌شب‌بازي و بطلان ادعاهاي مزبور است».
در پايان اين اطلاعيه امضاي جميله كديور و عطاءالله مهاجراني مشاهده مي‌شود.

گفتني است روز چهارشنبه در ديدار مردمي رييس كل دادگستري استان تهران، پرونده‌اي به حجت‌الاسلام عليزاده ارجاع شد كه اين پرونده شكايت زني بود كه ادعا مي‌كرد همسر عطاءالله مهاجراني است و خواسته‌اش الزام وي به ثبت ازدواج مورد ادعا بود.
به گزارش خبرنگار حقوقي ايسنا، پس از مطرح شدن اين پرونده، همان روز، مرتضوي دادستان تهران، عطاءالله مهاجراني را به اين دادسرا احضار كرد و مهاجراني به همراه همسرش، جميله كديور در اين دادسرا حضور يافت.
طرفين دعوي حدود سه ساعت و چهل‌وپنج دقيقه با دادستان تهران جلسه داشتند.
(پايان خبر ايسنا)

لازم به ذکر است پيش از اين خبرگزاري فارس خبري منتشر کرده بود تحت عنوان اظهارات همسرتازه مهاجراني درباره مهريه‌اش

در اين خبر آمده بود، به گزارش فارس صبح امروز در ديدار هفتگي رئيس كل دادگستري استان تهران كه با حضور مرتضوي دادستان تهران، ميركوهي قائم مقام رئيس كل دادگستري استان، طباطبائي رئيس دادگاه تجديد نظر و احمدزاده معاون دادگاه‌هاي عمومي و انقلاب تشكيل شد، مشكلات حقوقي 70 نفر از مراجعه كنندگان رسيدگي شد.
بنا بر اين گزارش، در بين مراجعين درخواست ثبت واقعه ازدواج خانمي كه خود را همسر 25 ساله مهاجراني وزير سابق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي مي‌خواند جلب توجه مي كرد.
خانم «م. ي» كه خود را همسر مهاجراني معرفي مي‌كرد مدعي بود براي ثبت واقعه ازدواج خود با مشكل روبرو بوده و با مراجعه به رئيس كل دادگستري تقاضاي رسيدگي به پرونده‌اش را داشت.
وي در پاسخ به عليزاده مدعي بود عقدنامه دارد و كپي آن را به آقاي عليزاده ارائه داد.
عليزاده در راهنمايي به اين خانواده گفت: شما بايد با ارائه دادخواست مجدد، درخواست ثبت واقعه ازدواج را بكنيد.
بر اساس اين گزارش، خانم «م. ي» همچنين مدعي بود: طبق عقدنامه، مهريه من 2 هزار سكه طلا، يك ويلا در شمال شهر به مساحت 500 متر، حج تمتع، 14 مثقال طلا، 14 مثقال نقره، 14 مثقال ابريشم و 14 مثقال نمك و يك ديوان حافظ خطي و چند عدد تابلو بود و او همه اينها را پذيرفته است.
وي از رئيس دادگستري تقاضا ‌كرد كه به مشكل وي رسيدگي كند و اعلام كرد تا زماني كه اين مسأله حل نشود دفتر را ترك نخواهد كرد.
در پايان جلسه، آقاي عليزاده دستور رسيدگي به شكايت مشاراليها را صادر كرد و پس از آن قاضي مرتضوي، مهاجراني را براي حضور در دادسرا احضار كرد تا به موضوع رسيدگي شود.
اين خبر همچنين در برخي رسانه هاي ديگر از جمله سايت بازتاب به نقل از خبرگزاري فارس منتشر شده بود.

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/4331

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'اطلاعيه‌كديور و مهاجراني: هتك حرمت به اين شيوه براي اولين‌بار نيست، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016