جمعه 17 بهمن 1382

شريعتمداري: بايد هر چه سريعتر نمايندگان را از خانه ملت بيرون كرد و به محاكمه كشيد! ايلنا

مدير مسؤول روزنامه كيهان درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاري كار ايران، ايلنا، با بيان اين مطلب كه مقام معظم رهبري توصيه‌‏ها و دستورات مربوط به برگزاري انتخابات آزاد و عادلانه را با بهترين كلام اعلام كردند،تصريح كرد: تأكيد ايشان بر انجام انتخابات در اول اسفند ماه در واقع تأكيدي بر يك روال قانوني است چرا كه خطر يك انحراف بزرگ با دسيسه چيني دشمنان بيروني و غفلت و آلودگي برخي جريانات دروني به خوبي احساس مي شود.
شريعتمداري تهديد برخي مسؤولان اجرايي مبني بر عدم برگزاري انتخابات در اول اسنفد ماه را به نوعي خودخواهي تعبير كرد و گفت: برگزاري انتخابات، وظيفه مسؤولان اجرايي است در حالي كه آنها اين وظيفه را نوعي حق تلقي كرده‌‏اند كه مي‌‏توانند از آن چشم پوشي كرده يا آن را تحقق بخشند.
وي خاطرنشان كرد: تمام كساني كه در نظام مسؤوليت پذيرفته‌‏اند، در صورت عدول از وظيفه خود، نسبت به وظيفه خود خيانت كرده‌‏اند.
شريعتمداري از تعويق انتخابات به عنوان يكي از خواسته‌‏هاي اعلام شده دشمن ياد كرد و افزود: كساني كه خواستار تعويق انتخابات بودند به كاري شبيه به توپ بستن مجلس توسط محمد علي شاه قاجار اقدام كردند، چرا كه او نيز به دستور روس‌‏ها به دليل تفاوت نظر خود با نمايندگان مجلس،تصميم گرفت مجلس را به توپ ببندد.
مدير مسؤول روزنامه كيهان با استناد به اصل 68 قانون اساسي درخواست نمايندگان مبني بر تعويق انتخابات را غير قانوني دانست و گفت: تعويق انتخابات تنها در شرايط جنگي و اشغال كشور قابل اجراست به طوري كه انتخابات در بخش‌‏هاي اشغال شده به تعويق مي‌‏افتد و اين بحران در شرايط فعلي كشور ما مصداق ندارد.
وي افزود: بر اساس اصل 63 قانون اساسي، دوره نمايندگي مجلس 4 سال است و كشور نبايد در هيچ زماني بدون مجلس باشد در حالي كه تعويق انتخابات در اين دوره كشور را براي چند ماه از وجود مجلس محروم مي‌‏كند.
شريعتمداري در ادامه استعفاي نمايندگان را يك اقدام نمايشي خواند و گفت: با توجه به اينكه تأييد استعفا بايد به عهده مجلس باشد، خود نمايندگان با علم به اينكه استعفاي آنها عملي نمي‌‏شود، اقدام به اين كار كردند.
مدير مسؤول روزنامه كيهان بحث استعفا رايك حربه سياسي در دست نمايندگان مجلس دانست و گفت: هسته اصلي گردانندگان اين پروژه استعفا، پيام مثبتي به درخواست دشمنان بيروني تلقي مي‌‏شود.
وي ابراز عقيده كرد: درخواست استعفاي نمايندگان يك حركت ضد انقلابي است و بايد از سوي دستگاه‌‏هاي ذيربط تحت پيگرد قانوني قرار گيرد.
شريعتمداري همچنين پايداري نمايندگان بر استعفا را مغاير با دستورات مقام معظم رهبري ارزيابي كرد و گفت:نمايش تحصن و عملكرد گذشته نمايندگان متحصن به خوبي نشان مي‌‏دهد كه آنها پيش از آنكه نمايندگان ملت ايران باشند، ستون پنجم دشمن هستند چرا كه آنها در اين مدت همان اقداماتي را انجام دادند كه مقامات آمريكايي پيشنهاد كرده بودند.
مدير مسؤول روزنامه كيهان، اقدامات اخير نمايندگان مجلس را براي كساني كه از آنها شناخت كامل ندارند، غير منتظره دانست وگفت: تمام كساني كه در گذشته با انتقاد ما از نمايندگان مقابله مي‌‏كردند، با مشاهده اقدامات نمايندگان در آستانه انتخابات مجلس هفتم پي بردند كه بايد هرچه سريعتر آنها را از خانه ملت بيرون كرد و به محاكمه كشيد.
وي در پايان گفت: جمعي از نمايندگان فعلي مجلس نفوذي بيگانگان در خانه ملت هستند و برخي نيز غفلت زده و ناآگاه هستند كه به همين دليل هيچ يك از آنها شايستگي حضور در مجلس شوراي اسلامي را ندارند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/4344

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'شريعتمداري: بايد هر چه سريعتر نمايندگان را از خانه ملت بيرون كرد و به محاكمه كشيد! ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016