يكشنبه 19 بهمن 1382

بيانيه شماره 19 نمايندگان معترض مجلس: در راهپيمايي 22 بهمن شرکت مي کنيم تا اين عيد به نفع يك جريان سياسي مصادره نشود، ايلنا

تهران-خبرگزاري كار ايران
نمايندگان معترض مجلس شوراي اسلامي در بيانيه شماره 19 خود كه به مناسبت سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي منتشر كردند، آورده‌‏اند: " نمايندگان معترض در مجلس با تجديد عهد با آرمان‌‏هاي انقلاب اسلامي و امام امت در راهپيمايي‌‏هاي سراسري شركت مي‌‏كنند و اجازه نمي‌‏دهند مشاركت مردم در اعياد ملي و ديني به نفع يك جريان سياسي مصادره شود."
به گزارش سرويس مجلس ايلنا متن اين بيانيه بدين شرح است:
« بسم الله الرحمن الرحيم
" عيد سعيد غدير خم " و بيست و پنجمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي را كه با گام‌‏هاي استوار و وحدت كلمه ملت شريف و آگاه ايران و رهبري خردمندانه امام خميني رحمت الله عليه به عمر كهن استبداد در ايران پايان داد و دست‌‏هاي بيگانگان را از دخالت در امور كشور ما كوتاه كرد و آْزادي و استقلال و جمهوري اسلامي را براي همگان به ارمغان آورد تبريك و تهنيت مي گوييم و در برابر دلاوري ها، شجاعت ها و ايثارگري هاي مبارزان راه آزادي و شهداي والامقام انقلاب و خانواده هاي مكرم ايشان سر تعظيم فرود مي آوريم.
دين و معنويت، وحدت كلمه مردم و رهبري داهيانه امام امت، اركان اصلي پيروزي ملت بزرگ ايران در مبارزه با حكومت استبدادي شاه و دخالتهاي بيگانگان در كشور بود. اگر چه امروز امام در ميان ما نيست اما صداي او هنوز در سرتاسر ايران طنين انداز است كه آزادي و استقلال را حق مردم مي دانست و جمهوري اسلامي ايران را نه يك كلمه بيش و نه يك كلمه كم ميخواست و راي و نظر ملت را اصل و ميزان در اداره امور جامعه اعلام مي كرد و قانون را فصل الخطاب همه اختلافات و سلايق و ديدگاههاي مختلف.
در ميان ثمرات و دستاوردهاي انقلاب اسلامي آنچه امام بر آن تاكيد ورزيد و براي تحقق آن شتاب چشم گيري به خرج داد تنظيم امور جامعه بر مبنا و محور قانون بود. بر همين اساس آن پير آينده نگر با شوقي تحسين بر انگيز شكل گيري يكايك نهادها و سازمانهاي قانوني را بر مبناي خواست مردم پيگيري مي كرد و شروع به كار آن را به همگان تبريك مي گفت.
فراموش نكرده ايم كه امام امت براي تشكيل مجلس قانونگذاري چه اهتمامي داشت و چگونه مراقبت مي كرد كه اين نهال نوپاي آزادي لطمه نبيند و در مقام چشماني بيدار و آگاه با توصيه، نصيحت و انذار و هشدار نمايندگان ملت را با توجه به حقوق ملت و رفتن به راه مدرس ها رهنمون مي شد.
امام هم حكيم بود و هم عارف هم فقيه بود و هم سياستمدار، اما آنچه او را نزد مردم محبوب و مكرم ساخته بود باور او به مردم بود و احترام او به راي و نظر ملت. حكمت عملي، ذوق و سرزندگي و معنويت و اخلاق در امام موج مي زد و اعتدال او را از اسارت قيد افراط و تفريط باز داشته بود و همين ماندن در مسير اعتدال بود كه چندان كه شايسته بود او را وارسته و بي نياز و آزاد ساخته بود. او به آن مايه از آزادي و بي نيازي نايل شده بود كه نه خود را برتر از ديگران مي ديد و نه قدر و مقام خود را مي شكست و به همين علت همواره در مقام سخن و عمل در برابر ملت تواضع مي ورزيد و ايثار مي كرد. امروز جامعه ما سخت به توجه و عمل به سيره و روش امام (ره) محتاج است و همه ما نيز نيازمند خواندن و خواندن رهنمودهاي او و عمل به آن.
در دنياي امروز نهادها و حكومتها حتي دموكرات ترين نظام هاي حكومتي به مراقبت و نظارت عمومي و راي و نظر مردم نياز دارند والا به وادي انحراف كشيده مي شوند و بر همين اساس است كه اصل امر به معروف و نهي از منكر در انقلاب اسلامي ما جايگاه ويژه اي دارد.
اكنو ن در بيست و پنجمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي جامعه ما با چالش بزرگ روبرو شده است و آن چالش مردم سالاري ديني و اقتدارگرايي است كه بي توجهي و كم توجهي به آن مي تواند دستاوردهاي انقلاب بزرگ ملت مسلمان ايران را بر باد دهد.
ملت آگاه ايران در دوم خرداد 76 با حضور آگاهانه در پاي صندوق هاي راي به پيروي به اصول و مباني انقلابي راي دادند كه در سال 1357 براي تحقق آن قيام كردند يعني زدودن غبار از گوهر مردم سالاري برخواسته از اسلام و معنويت. ترديدي نيست كه دوره شش سال گذشته از فرازهاي ماندگار در تاريخ انقلاب ماست اما با كمال تاسف اين روزها شاهد شليك هدف دار به ستون هاي اين حركت تحسين برانگيز هستيم كه مردم براي بالا بردن آن رنج ها و آلام فراواني را بر خود هموار ساختند.
انتخابات مجلس هفتم كه مقدمات برگزاري آن با چشم فرو بستن بر قانون و حقوق ملت به انجام رسيده اكنون پيش روي ماست حتي تلاشهاي خير خواهانه و دلسوزانه روساي محترم قانون مجريه و مقننه نيز براي جلوگيري از تخريب اين ستون ها و بازگرداندن مسير انتخابات به بستر قانوني ره به جايي نبرده است. ترديد نداريم كه اين همه منطبق با راه و رسم انقلاب و امام نيست. بارها ديديم كه هر جا حق مردم در تعارض با حقوق دسته اي، جناحي و تفكري قرار گرفت امام بي هيچ ترديد و دودلي حق را به مردم داد اما با كمال حيرت و شگفتي اقتدار گرايان بي توجه به دستاوردهاي عظيم انقلاب يعني آزادي و استقلال درصددند كه مجلسي را در كشور شكل دهند كه چيزي جز كودتاي پارلماني نمي توان بر آن نام نهاد و از هم اينك مي توان پيش بيني كرد آن چه در آن جايي ندارد حقوق ملت است.
نمايندگان مردم شريف ايران در مجلس شوراي اسلامي در پيروي از راه امام هر آنچه شرط بلاغ بود گفتند و خطرات مجلس فرمايشي را آن هم بعد از گذشت ربع قرن از پيروزي انقلاب اسلامي متذكر شدند و اكنون نيز تاكيد مي كنيم تشكيل مجلسي با مقدمات غير قانوني و با ناديده گرفتن حقوق ملت ورق افتخاري بر دفتر ايام انقلاب نخواهد افزود و خسران و زيان آن انكار ناشدني است.
اقتدارگرايان نيز خواهند ديد كه انتخابات آتي پيروزي واقعي براي ايشان به ارمغان نخواهد آورد و در مخالفت با اين بي قانوني ها و بي توجهي ها خاطرنشان كرده ايم كه نمي توانيم براي تشكيل مجلسي همكاري و همراهي كنيم كه قرار نيست در آن از حقوق ملت و دستاوردهاي عظيم انقلاب و امام دفاع و مراقبت شود.
نمايندگان معترض در مجلس شوراي اسلامي با تجديد عهد با آرمانهاي انقلاب اسلامي و امام امت رحمت الله عليه در روز تاريخي 22 بهمن همگام با ملت شريف ايران در راهپيمايي هاي سراسري شركت مي كنند و اجازه نمي دهند مشاركت مردم در اعياد ملي و ديني به نفع يك جريان سياسي مصادره شود و حضور مردم را كه راي به انقلاب و نظام است حمايت از جرياني خاص تفسير كنند.
ما همچنان در آستانه عيد بزرگ انقلاب اسلامي به حمايتهاي خالصانه و تذكرات سازنده و نصايح دلسوزانه مردم عزيز و شريف ايران و پشتيباني صادقانه ايشان از حق و عدل و آزادي و استقلال و جمهوري اسلامي چشم اميد بسته ايم.»

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/4417

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'بيانيه شماره 19 نمايندگان معترض مجلس: در راهپيمايي 22 بهمن شرکت مي کنيم تا اين عيد به نفع يك جريان سياسي مصادره نشود، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016