دوشنبه 20 بهمن 1382

تأييد صلاحيت 55 كانديداي ديگر توسط شوراي نگهبان، بازتاب

[لينک خبر در سايت بازتاب]

خبرنگار «بازتاب» گزارش داد: تا ظهر امروز صلاحيت 55 كانديداي ردصلاحيت‌شده ديگر توسط شوراي نگهبان تأييد شده است.

بنا بر اين گزارش، با احتساب اين 55 كانديدا، تعداد داوطلبان نمايندگي مجلس شوراي اسلامي از 5700 نفر فراتر رفته است.

در اين حال خبرنگار «بازتاب» به ناگفته‌هايي درباره نامه مشترك رييس‌جمهور و رييس مجلس به رهبر انقلاب درباره بحران ردصلاحيت‌ها دست يافته است.

بنابر اين اطلاعات، مواضع خاتمي و كروبي در اين نامه بر مبناي گزارش وزارت كشور به رييس‌جمهور اتخاذ شده بود، اما وزارت اطلاعات صبح روز جمعه، گزارش متفاوتي به خاتمي ارايه كرده است.

در گزارش وزارت اطلاعات مشكل فقدان رقابت‌هاي انتخاباتي، تنها در 40 حوزه كه به انتخاب نماينده براي 52 كرسي نمايندگي مجلس مي‌انجامد وجود دارد. بخشي از اين تعداد كرسي در مورد شهرهاي بزرگ مانند تهران، مشهد و شيراز است كه بنا بر گزارش وزارت اطلاعات، امكان رقابت در حد 70 درصد كرسي‌هاي آنها موجود است. خاتمي و كروبي نيز در ديدار دوشنبه شب هفته گذشته با رهبر انقلاب، اظهار كرده بودند كه تأييد صلاحيت اشخاص خاصي را مدنظر داشته و هدف آنها از انجام رايزني‌ها، افزايش تعداد كانديداهاي شركت‌كننده در انتخابات است، اما پس از تأييد صلاحيت حدود 5650 نفر كه حداقل مورد انتظار رييس‌جمهور و رييس مجلس بوده است، برخي از مقامات از تمايل رييس‌جمهور به تأييد حداقل دست کم دو عضو شوراي مركزي جبهه مشاركت و دو عضو از جنبش دانشجويي سخن گفته بودند.

از سويي ديگر شوراي نگهبان، پس از انتشار نامه خاتمي و كروبي به رهبري در گزارشي از تأييد صلاحيت بيش از 520 نفر از نيروهاي جبهه دوم خرداد در انتخابات مجلس، خبر داده است.

بنا به گزارش شوراي نگهبان به طور متوسط براي هر كرسي نمايندگي مجلس 2 كانديدايي كه ارتباط تشكيلاتي با احزاب اصلاح‌طلب دارند تأييد صلاحيت شدند و در برخي از حوزه‌ها نيز رقابت كانديداها اساسا به صورت قومي و نه سياسي انجام مي‌شد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در همين زمينه:

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/4473

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'تأييد صلاحيت 55 كانديداي ديگر توسط شوراي نگهبان، بازتاب' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016