سه شنبه 21 بهمن 1382

ظهور يک اپوزيسيون فعال و معترض از دل جمهوري اسلامي، اظهارات احسان نراقي پيرامون انتخابات

احسان نراقي جامعه شناس، روز گذشته در گفتگو با دلفين مينويي خبرنگار روزنامه فرانسوي فيگارو، حاصل تحصن و استعفاي نمايندگان را مثبت ارزيابي کرد. وي معتقد است نکته مهم اين جريان ظهور براي اولين بار يک اقلييتي است که از نسج و بافت جمهوري اسلامي خارج شده است. وي امضاي اعلاميه اعتراضي 130 نماينده را سرآغاز مهمي براي ايجاد يک اقليت (اکثريتي که در مجلس نمايندگانشان نيستند) و گروه مخالف که دستگاه حاکمه نمي تواند آنها را به عنوان مخل نظم و ضد انقلاب تلقي کند، بيان کرد. اين اقليت که از درون رژيم آمده اند و افراد انقلابي ديروز بودند، با تحولات 25 ساله متوجه قانون و دمکراسي شده اند.
او معتقد است اين اقليت فعال و معترض بدون شک نقش مهمي در آينده سياسي ايران خواهند داشت. از الان نيز علايم حمايت ديگر گروه هاي نخبه اجتماع نظير دانشجويان و نويسندگان و روشنفکران را از اين گروه مشاهده مي کنيم. نامه 500 نويسنده، فعال سياسي و روشنفکر در حمايت از آنها نشانه اين اقبال عمومي است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/4481

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'ظهور يک اپوزيسيون فعال و معترض از دل جمهوري اسلامي، اظهارات احسان نراقي پيرامون انتخابات' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016