يكشنبه 26 بهمن 1382

مجيد فراهاني: جناح منتقد دولت پس از در اختيار گرفتن مجلس هفتم، كابينه دولت را به شكل مطلوب خود اصلاح خواهد كرد، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس سياسي
عضو شوراي مركزي جبهه مشاركت ايران اسلامي گفت: جناح منتقد دولت پس از در اختيار گرفتن مجلس هفتم، كابينه دولت را به شكل مطلوب خود اصلاح خواهد كرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

مجيد فراهاني در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، افزود: در صورت پيروزي جناح راست در انتخابات آتي، در اولين روزهاي تشكيل مجلس هفتم شاهد درگيري اين مجلس با دولت و برخورد با وزراء و مسوولان اجرايي اصلاح‌طلب خواهيم بود.
به اعتقاد وي، مهمترين برنامه‌هاي جناح منتقد اصلاحات جلوگيري از دو قطبي شدن فضا و عدم تمايز ميان ليستهاي انتخاباتي است.
فراهاني ادامه داد: عليرغم ارائه ليستهاي مختلف و تشكيل ائتلافهاي جديد با حضور چهره‌هاي گمنام از سوي اين جناح، عناصر شاخص آنها يا اصلا كانديدا نشده، يا در شهرهاي ديگر كانديدا شده و يا اينكه در ليستها گنجانده نشده‌اند.
به اعتقاد وي اين امر بيانگر حداكثر اعمال عدم شفافيت از سوي جناح منتقد دولت است؛ زيرا اين جناح به خوبي واقف است كه با بيان شفاف ديدگاهايش، از اقبال عمومي بي نصيب خواهد ماند.
فراهاني با اعتقاد به اين كه شرايط كنوني براي كشور شكننده و بحراني است، پيش‌بيني آينده را مشكل دانست و گفت: فرآيند اصلاحات برگشت‌ناپذير است و با وجود باز شدن فضاي عمومي كشور، ارتقا سطح آگاهي مردم و عدم توان مسدود كردن فرآيند اطلاع‌رساني، مطمئنا به فضاي پيش از دوم خرداد باز نخواهيم گشت.
وي با بيان اينكه پس از تشكيل مجلس هفتم با حضور اكثريت جناح منتقد دولت، حاكميت يكدست خواهد شد، تحولات جدي‌اي را در عرصه آينده سياسي كشور متصور شد و در عين‌حال پيش‌بيني چنين تحولاتي را مشكل دانست و افزود: در صورت پايين آمدن مشروعيت مجلس - به علت مشاركت حداقلي مردم- فشارهاي بين‌المللي به جمهوري اسلامي ايران افزوده مي‌شود؛ زيرا آنها شاهد حضور ديدگاهي خواهند بود كه اقليت را در جامعه نمايندگي مي‌كند و از ورود ديگر ديدگاهها به عرصه سياسي، اجتماعي كشور جلوگيري كرده است و به همين دليل در تعاملات خود نسبت به ثبات سياسي ايران شك خواهند كرد. اين در حالي است در عرصه داخلي كه بدين ترتيب فاصله مردم و حكومت به بيشترين حد خود رسيده و نظام از اصلي‌ترين پشتوانه خود يعني حمايت اكثريت مردمي محروم خواهد شد و چه بسا اساس جمهوريت نظام با چالش‌هاي جدي مواجه خواهد شد.

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/4640

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'مجيد فراهاني: جناح منتقد دولت پس از در اختيار گرفتن مجلس هفتم، كابينه دولت را به شكل مطلوب خود اصلاح خواهد كرد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016