يكشنبه 26 بهمن 1382

شکوري راد: جناح راست مي‌خواهد از الگوي انتخابات شوراها استفاده كند، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس مجلس شوراي اسلامي
شكوري‌راد معتقد است: جناح منتقد دولت مي‌داند كه پايگاه آنها در كشور به زير ده درصد تنزل پيدا كرده، و اگر كسي از جناح راست شناخته شده باشد، حداكثر مي‌تواند، ده درصد آرا را به خود اختصاص دهد، كه اين ميزان براي پيروزي در انتخابات كافي نيست.
علي شكوري‌راد نماينده‌ي مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي در گفت‌و‌گو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، در مورد اين‌كه چرا جناح منتقد دولت برخي از افراد سرشناس خود را در ليست نهايي قرار نداده، اظهار داشت: آنها سعي كرده‌اند كساني را در ليست خود قرار دهند كه چندان شناخته شده نيستند و مي‌توانند بار ضدارزشي‌اي كه امروز جناح راست به نامزدها تحميل مي‌كند را به دوش نكشند، به همين دليل از نامزدهاي گمنام استفاده كرده‌اند كه تاكنون عملكردي از خود نشان نداده‌اند، و مورد قضاوت مردم قرار نگرفته‌اند و اين دليل اصلي عدم معرفي نامزدهاي شاخص جناح راست در ليست آنهاست.
عضو كميسيون اصل نود مجلس شوراي اسلامي، افزود: جناح منتقد دولت، پيروزي مفت و مجاني را در انتخابات شوراها تجربه كردند، و در غياب حضور مردم و با كاهش مشاركت مردم توانستند با راي ‌٥/٢ درصد راي دهندگان، شوراي شهر را در اختيار مجموعه‌اي از جناح راست كه بدون تابلو جناح راست وارد انتخابات شده بودند، قرار دهند، لذا اين بار فكر كردند، اين مساله را الگوي خود قرار دهند، تا بتوانند مجلس شوراي اسلامي را با نامزدهاي ‌٢ تا ‌٥ درصدي خود به تصرف درآورند.
نماينده‌ي مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي، ادامه داد: آنها فكر كردند كه اگر اين روش آنها پيروز شود و آنها بتوانند نامزدهاي خود را به مجلس بفرستند، و مجلس را در اختيار بگيرند، يقينا براي انتخابات رياست جمهوري بر اساس اين فرمول و روش اقدام خواهند كرد و پس از قبضه كردن دولت و مجلس به فكر اعمال نظرات اصلي خود كه اين روزها آن را پنهان نگه مي‌دارند باشند.
شكوري‌راد يادآور شد: چهره‌ي واقعي اين نوع از نامزدها را بعد از قبضه كردن مجلس و دولت خواهيم ديد كه ممكن است تا آن موقع، آنها مواضع واقعي خود را هم‌چنان پوشيده نگه دارند.
عضو كميسيون اصل نود مجلس شوراي اسلامي، عنوان كرد: ممكن است در فاصله‌ي بين انتخابات مجلس و رياست جمهوري، جناح منتقد دولت، دوره‌ي امتيازدهي به مردم را در برنامه‌ي كاري خود قرار دهند و تا حدي آزادي‌هاي اجتماعي و فرهنگي را برقرار كنند، و اقداماتي در جهت جلب رضايت مردم انجام دهند، تا بتوانند كانديداي رياست جمهوري خود را در انتخابات بعدي معرفي كنند، و به كرسي رياست جمهوري نشانند. ولي بعد از آن، دوره‌ي سخت گرفتن شروع خواهد شد و آنها برنامه‌هاي اصلي خود را كه انقباض فرهنگي خواهد بود آغاز خواهند كرد.
شكوري‌راد در پايان اظهار داشت: احتمال دارد كه ظرف يكسالي كه از زمان تشكيل مجلس هفتم تا انتخابات رياست جمهوري باقي است، سياست‌هاي دوره‌ي گذار آنها را شاهد باشيم و سياست‌هاي اصلي آنها بعد از انتخابات رياست جمهوري دوره‌ي نهم آغاز مي‌شود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/4663

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'شکوري راد: جناح راست مي‌خواهد از الگوي انتخابات شوراها استفاده كند، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016