دوشنبه 27 بهمن 1382

کروبي: حضور مردم در پاي صندوق‌هاي راي مهم‌ترين نكته است، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس مجلس شوراي اسلامي
كروبي گفت: دنيابه اين انتخابات نگاه مي‌كند. ضمن اينكه مي‌نگرد چه گروه‌هايي بر سر كار آمده‌اند، اما براي آنها مهم اين است كه چقدر جمعيت در پاي صندوق‌ýها مي‌آيد.
به گزارش خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، حجت الاسلام‌والمسلمين مهدي كروبي رييس مجلس شوراي اسلامي در جمع مردم شهر ري در مراسمي ويژه‌ي ايام گرامي‌داشت سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي طي سخناني اظهار داشت: همه‌ي نهادهاي نظام جمهوري اسلامي بر اساس انديشه‌ي حضرت امام(ره) و قانون اساسي و متكي بر آراي مردم است.
كروبي حكومت‌ها را دو نوع دانست و ادامه داد: گاهي حكومت‌ها بر اساس آراء مردم نيستند، بلكه ميراثي و خانوادگي محسوب مي‌شوند. در برخي حكومت‌ها نيز گروه‌هايي بر سر كار آمده و سال‌ها هم‌چنان بر سر كار باقي مي‌مانند.
رييس مجلس شوراي اسلامي، تصريح كرد: در زماني كه امام انقلاب كردند با توجه به سابقه‌ي بد سلطنت و حوادثي كه پيش آمده بود و نيز با توجه به اين كه جنبش مشروطه موقعيت خود را از دست داده بود و با تجربه از آن، امام مردم را پاي صندو‌ق‌هاي راي بردند.
دبير مجمع روحانيون مبارز با اشاره بيست‌و پنجمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي اظهار داشت: از بهمن ماه 57 تا اسفند ماه 58 هم رفراندوم صورت گرفته، هم قانون اساسي تصويب شده و هم مجلس خبرگان و هم رييس جمهور تعيين شدند؛ چرا كه اعتقاد امام بر اين بود كه حكومت متكي بر مردم باشد و با آراي مردم در صحنه باقي بماند.
كروبي با بيان اين‌ كه يك انتخابات مهم در پيش است، ادامه داد: در بين همه‌ي انتخابات، انتخابات مجلس مهم‌ترين انتخابات است. نه بحث من و دوستان است بلكه بحث اصلي نهاد مجلس است.
رييس مجلس شوراي اسلامي، با اشاره به اين‌ كه در انتخابات مجلس همه‌ي مردم از مناطق مختلف و حتي از اقليت‌هاي شناخته شده ديني نماينده دارند، يادآور شد: بزرگترين و مهم‌ترين نهاد مردمي مجلس است كه طبق فرموده‌ي حضرت امام(ره) خانه‌ي ملت است.
نماينده‌ي مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي، با اشاره به اينكه همه‌ي گروه‌ها در اين انتخابات افرادي را وارد ميدان كرده‌اند، افزود: رقابت جدي در تهران وجود دارد ليست‌هاي متعددي داده شده و بيش از هزار نفر در تهران فعاليت انتخاباتي دارند. يكي از گروه‌هايي كه فعاليت انتخاباتي دارد و ليست ارايه‌ي كرده است ائتلافي است كه جمعي از اعضا و تشكل‌هاي مختلف در آن حضور دارند از جمله مجمع روحانيون مبارز و مجمع اسلامي بانوان، حزب اسلامي كار، خانه‌ي كارگر، كارگزاران سازندگي و ساير گروه‌ها در اين ائتلاف شركت دارند.
رييس مجلس شوراي اسلامي، رقابت انتخاباتي را سالم دانست و اظهار داشت: حضور مردم در پاي صندوق‌هاي راي مهم‌ترين نكته است، اما مردم آزادنند كه هر گروه يا فردي را كه خواستند انتخاب كنند.
كروبي با تاكيد بر نفس حضور مردم در پاي صندوق‌هاي راي، افزود: دنيا هم كه به اين انتخابات نگاه مي‌كند ضمن اينكه مي‌نگرد چه گروه‌هايي بر سر كار آمده‌اند، اما براي آنها هم مهم اين است كه چقدر جمعيت در پاي صندوق‌ها مي‌آيد. بنابراين حضور و راي مردم بسيار مهم است.
دبير مجمع روحانيون مبارز يادآور شد: هر گروه و حزبي و تشكلي افرادي را معرفي مي‌كند ما هم جمعيتي را معرفي كرده‌ايم، اين شما هستيد و اختيار داريد كه به هر فردي كه صلاح ديد راي دهيد. ليستي بين شما توزيع شده است و چند تن از افرادي كه در ليست هستند در بين شما وجود دارند. علي توكلي از نيروهاي جوان و مومن از دوران امام و دفاع مقدس، خانم درخشنده كه يك دوره نماينده‌ي مجلس بوده و فرهنگي هستند، علي هاشمي از چهره‌هاي مومن و واقعا وابسته به انقلاب و امام، رسول منتجب‌نيا كه دو دوره نماينده‌ي مجلس بوده‌اند، مجيد انصاري و طه‌ هاشمي و آيت الله دورچه‌اي.
رييس مجلس شوراي اسلامي، در ادامه با بيان اينكه بودجه‌اي كه بعد از تعطيلات مجلس بايد تصويب شود برنامه‌ي خوبي است، از جمله براي بازسازي آرامگاه مرحوم تختي بودجه‌اي اختصاص يافته است، افزود: شما را به حضور پاي صندوق‌هاي راي در اول اسفند دعوت مي‌كنم تا به اين صورت حمايت خود را از امام و انقلاب اعلام داريد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/4680

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'کروبي: حضور مردم در پاي صندوق‌هاي راي مهم‌ترين نكته است، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016