جمعه 1 اسفند 1382

رفسنجاني: مجلسي معتدل و آرام‌ خواهيم داشت، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس سياسي
رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام در ساعات اوليه صبح امروز با حضور در حسينيه جماران راي خود را به صندوق شماره‌ي 2888 انتخابات مجلس شوراي اسلامي انداخت.
به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران‌(‌ايسنا)، حجت الاسلام و المسلمين اكبر هاشمي رفسنجاني پس از پايان مراحل اخذ راي در مورد نقش حضور مردم در اعتلاي داخلي و خارجي كشور به خبرنگاران گفت: اين دوره از انتخابات، دوره‌ي بسيار پر ماجرايي است. از همان آغاز مقدمات انتخابات و لوايح دولت كه مسايل سياسي فراواني داشت و ردصلاحيت‌ها و دخالت رهبري و بعد هم تاييد بعضي از صلاحيت‌ها، قهر كردن بعضي از نيروهاي انقلاب، همه از مواردي است كه مقداري از آنها قابل تامل است. ولي اين كه ببينيم بخشي از مردم ما به خاطر اين مسائل از دخالت در سرنوشت خود دريغ كنند تلخ است. گرچه اگر اين مسائل اتفاق نمي‌افتاد بهتر بود. بدتر از همه اينها تهاجم خارجي‌ها به خصوص آمريكايي‌ها براي دلسرد كردن مردم از حضور در پاي صندوق‌هاي راي است؛ كه بايد روي اين پديده‌ي مهم حساب كنيم. من اين حركت را خيلي ساده نمي‌بينم و آن را مقدمه‌ي حركات و تهاجمات ديگر مي‌دانم.
وي ادامه داد: اميدوارم كه مردم با راي خود جواب اين تهاجمات را بدهند و آگاهي و معرفت خود را در انتخابات امروز ثبت كنند.
رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام، در پاسخ به سوال خبرنگاري مبني بر اينكه آيا پس از انتخابات وفاق بين چپ و راست قابل تحقق خواهد بود يا خير گفت: من فكر مي‌كنم اين مشاجرات براي مدتي باز هم ادامه خواهد داشت؛ اما توافق نسبي در حد نياز مملكت به وجود خواهد آمد. معمولا طرفين حسن نيت دارند و با وجود اختلاف سليقه‌ها منافع ملي را در معرض خطر ببينند مصالح ملي را بر منافع جناحي ترجيح مي‌دهند و فكر مي‌كنم كم كم از دامنه‌ي مشاجرات كاسته خواهد شد و به حركت معتدلي خواهيم رسيد.
هاشمي رفسنجاني، در مورد پيش بيني از حضور مردم در انتخابات گفت: من مانند شما خبرنگاران نمي‌توانم از حضور مردم پيش‌بيني مشخصي داشته باشم و قضاوت در اين مورد براي من آسان نيست ولي در عين حال از فضاي عمومي مي‌فهمم كه حضور قابل قبولي از مردم را شاهد خواهيم بود و نتايج انتخابات به احتمال قوي يك مجلس معتدل و آرام‌تري را در برخواهد داشت.
وي به منتخبين امروز مردم توصيه كرد كه شعارهاي تبليغاتي خود را عملي كنند.
رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام، ادامه داد: با مشاهده‌ي برنامه‌ها و شعارهاي گروه‌ها و افراد احساس مي‌كنم نامزدها به واقعيت جامعه و نيازهاي مردم توجه كرده‌اند. برنامه‌هاي تامين معاش مردم، پيشرفت كشور، سازندگي و عمران در تبليغات نامزدها چشمگيرتر است و نامزدهايي كه موفق مي‌شوند بايد در عمل شعارهايشان را تحقق ببخشند تا آينده‌ي مباركي داشته باشيم.
هاشمي رفسنجاني، در مورد تامين سلامت انتخابات امروز اظهار داشت: اين بار، هم نظارت‌ جدي‌تر است و هم هيات‌هاي اجرايي آماده‌تر حركت مي‌كنند. نظارت جامعه هم بر انتخابات مهم است و مردم خودشان بايد از آرا حفاظت كنند. فكر نمي‌كنم كه در نتيجه‌ي آرا انحرافي به وجود آيد.
وي در خصوص پاسداشت حضور مردم در صحنه اظهار داشت: اگر خدمت به مردم خوب باشد و مردم احساس كنند مسوولان خوب كار مي‌كنند مردم هم علاقمند مي‌شوند ولي اگر مردم احساس كنند كه فقط در هنگام راي‌گيري تماس‌ها با مردم زياد مي‌شود ولي در عمل، خدمت‌ها صادقانه نيستند طبيعي است كه مردم هم كم كم دلسرد و مايوس مي‌شوند.
رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام، در پاسخ به سوال خبرنگاري در خصوص روابط ايران و مصر، خاطر نشان كرد: من شخصا علاقمند بوده‌ام كه روابط مصر و ايران طبيعي شود و از اين كه مي‌بينيم ملت‌هايمان از لحاظ فكري و سرنوشت به هم نزديكند ولي با هم روابط ندارند رنج مي‌برم. انتظار داشتم بعد از حركت اخير ديگر در برقراري رابطه معطل نشوند و من دليل اين تعلل را نمي‌فهمم. بايد تلاش كرد كه زودتر از اين گردنه عبور كنيم.
هاشمي رفسنجاني، در پاسخ به سوال خبرنگار راديو دانمارك مبني بر اينكه اگر يك چهارم نامزدها راي بياورند آيا دموكراسي در ايران رعايت مي‌شود يا خير گفت: تا به حال در ايران سطح حضور مردم بيش از معمول حضور مردم در دنيا بوده است و نامزدها هم با آرا خوبي به مجلس رفته‌اند و يا براي رياست جمهوري انتخاب شده‌اند. فكر نمي‌كنم اين بار هم با دفعات قبل تفاوت زيادي داشته باشد. در بدترين حالت شبيه آمريكا مي‌شويم كه رييس جمهورشان با بيست و پنج درصد آنهم با حكم دادگاه به كاخ رفت.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/4876

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'رفسنجاني: مجلسي معتدل و آرام‌ خواهيم داشت، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016