پنجشنبه 7 اسفند 1382

پورنجاتي و ميردامادي در نامه به خاتمي رسيدگي به برخي مطالب منتشر شده در روزنامه حمايت را خواستار شدند، ايلنا

تهران-خبرگزاري كار ايران
احمد پورنجاتي و محسن ميردامادي در نامه‌‏ مشتركي به سيدمحمد خاتمي رسيدگي به برخي مطالب منتشر شده در روزنامه "حمايت" را خواستار شدند.
به گزارش سرويس مجلس خبرگزاري كار ايران ،ايلنا ، متن نامه مشترك روساي كميسيون‌‏هاي فرهنگي و امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي به رئيس جمهور كه به اين خبرگزاري نمابر شده، بدين شرح است:
« جناب آقاي خاتمي
رياست محترم جمهوري
با عرض سلام و تحيت به استحضار مي رساند روزنامه "حمايت" كه ارگان سازمان زندان ها و طبعا مرتبط به قوه قضاييه مي باشد، در مورخه سوم اسفندماه 1382 در صفحه 3 تحت عنوان " جنگ براندازي پس از پيروزي در جنگ اطلاعاتي رخ مي‌‏دهد" ، مطالبي را مطرح كرده است كه جاي تامل جدي دارد.
بخشي از مطلب مذكور به شرح ذيل مي باشد:
" يعني آلترناتيو برانداز، امروزه قادر به بازسازي تام و تمام شرايط چند سال گذشته مانند قتل هاي زنجيره‌‏اي، حادثه كوي دانشگاه و .... خواهد بود؟
بديهي است كه شرايط فوق براي اين جريان امكان پذير نيست، بنابراين آنها بايستي برخي از آن حوادث را بازآفريني كنند.
به طور مثال با توجه به تعطيلي مطبوعات و برخي برخوردهاي قضايي با طيف نشريات و خبرنگاران در عرصه سياسي و عمومي كشور كه بازده آن در افكار عمومي به قهرمان سازي براي اين طيف از عناصر منجر شده و يك چهره سختگيرانه و غير قابل تحمل از نظام نسبت به منتقدين و يا مخالفين را در اذهان و افكار عمومي تداعي نمود، اقدام بعدي كه شايد منجر به حادثه هايي مشابه قتل هاي زنجيره اي كه مي تواند تنفر بسياري در جامعه ايجاد كند و همه را به دفاع از حقوق فردي و شهروندي مقتول و مقتولين وا دارد، حادثه اي شايد در جريان آن يك عنصر مطبوعاتي و رسانه ايي كه به نحوي در بند و زندان گرفتار آمده نقش مقتول و مظلوم را ايفا نمايد.
تدارك چنين اقدامات هماهنگي به منظور رويگرداني از عدالت اسلامي و نظام صورت خواهد گرفت كه اركان اصلي نظام و دستگاههاي اجرايي و قضايي را وارد يك چالش غير قابل پيش بيني و ناخواسته كند.
اين حوادث به تضعيف عدالت اسلامي، سلب اعتماد از مدافعين و حاميان نظام، ايجاد اختلاف ميان مقامات قواي اداري و حكومتي و جسارت بخشيدن به دشمنان نظام به جهت مغتنم شمردن وصيت، منجر خواهد شد. "
طرح چنين مطالبي حتي در نشرياتي كه ارتباطي با دستگاه قضايي و سازمان زندان ها ندارند نيز به طور جدي نگران كننده است، ولي قطعا طرح آن در رسانه سازمان زندان ها كه مسوول حفظ سلامتي و جان افرادي كه تحت بازداشت نموده و در زندان هستند به مراتب حساسيت بيشتري ايجاد مي كند، لذا مستدعي است دستور فرماييد مساله مورد بررسي قرار گيرد تا مبادا مجددا افراد خودسر دست به اقدامات ناگواري بزنند كه هزينه هاي جبران ناپذيري را بر كشور تحميل نمايد.
احمد پورنجاتي رئيس كميسيون فرهنگي و محسن ميردامادي رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي
7/12/1382 »

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/5106

فهرست زير سايت هايي هستند که به ' پورنجاتي و ميردامادي در نامه به خاتمي رسيدگي به برخي مطالب منتشر شده در روزنامه حمايت را خواستار شدند، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016