پنجشنبه 7 اسفند 1382

من مجلس تعيين مي کنم! مصطفي ايراني

« من مجلس تعيين مي کنم. من مجلس تعيين ميکنم. من تو دهن اين مجلس ميزنم. من به پشتوانة اينکه آمريکا به من گفته است که کاري ندارد با من، مجلس تعيين مي کنم. من تو دهن اين ملت مي زنم ... »

نمي دانم که آيا آيت ا... خامنه اي جملاتي از نوع بالا را پيش خود يا در حضور ديگران زمزمه کرده اند يا خير. اما آن چه مسلم است، اينست که ايشان با روشي که دستگاه هاي تحت امرشان در هنگام برگزاري انتخابات در پيش گرفته بودند، نه تنها مخالفتي نداشته اند، بلکه کاملا موافق هم بوده اند. پر واضح است که چنين موضعي جز به منزلة زدن تو دهني به اکثريت مردم ايران نمي تواند باشد، که البته مسبوق به سابقه هم هست.
در تعريف دموکراسي گفته مي شود که آن «روشي است معين براي رسيدن به نتايج نامعين». حال آن را مقايسه کنيم با آن چه در نظام سياسي حاکم بر ايران اتفاق مي اقتد که ملغمه اي است از انواع حکومت هاي سياسي که دموکراسي نيستند ولي به تعبير سعيد حجاريان، «سوء دموکراسي» مي باشند. با نگاهي به روند برگزاري انتخابات در ايران مي توان چنين نتيجه گرفت که: «دموکراسي ديني، يعني روشي معين براي رسيدن به نتايج کاملاً معين»!. انتخاباتي که در روز يکم اسفند امسال برگزار شد، شاهد بسيارخوبي براي اين مدعاست. حذف رقيبان، تبليغات وسيع يکسويه و ممانعت از گردش آزاد جريان اطلاعات به هر نحو ممکن، دروغ پردازي در سطح وسيع، سوء استفاده از احساسات وطن دوستانه و به خصوص احساسات مذهبي ايرانيان، تهديد و تطميع، تقلب در کلية مراحل انتخابات اعم از راي گيري، شمارش و اعلام نتايج، و بسياري اقدامات ناشايست ديگر که همگي نشان از عزم جزم محافظه کاران براي به دست گرفتن (به قول مسعود بهنود) صد در صد ارکان قدرت، البته به روشي نامشروع، مي باشد. آن هايي که خيلي خوب اين شعار را بلدند که «هدف وسيله را توجيه نمي کند»، اين بار نيز، هم چون هميشه، وسايل و روشهايشان را با اهدافشان توجيه کردند. اهدافي که معلوم نيست چه ميزان مقبوليت در بين اکثريت ملت داشته باشند.
اين انتخابات، بي شک به نمايشي رسوا بدل شد، که شايد در طول تاريخ 25 سالة انقلاب نتوان نظيري براي آن يافت. نه اينکه انتخابات قبلي آزاد بوده اند، بلکه مقصود اينست که دامنة رسوايي اين انتخابات تا بدان جا بالا رفت و به قولي «آش آن قدر شور» شد که حتي افرادي همچون خاتمي و کروبي هم که معمولاً همه چيز را مثبت مي بينند، به آن اعتراض کردند. در کنار اين ها البته بودند افرادي از طيف اصلاح طلبان که با شدت بسيار بيشتري به آن اعتراض نمودند.
اکنون ديگر آن ها به نقطه اي رسيده اند که فتوايشان، دعوتشان، تهديدها و تطميع هايشان بلا اثر است. آن ها رفتني هستند و اين هر روز نمود بيشتري مي يابد.

مصطفي ايراني

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/5117

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'من مجلس تعيين مي کنم! مصطفي ايراني' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016