پنجشنبه 14 اسفند 1382

آمريکا مسؤوليت دارد، ولي ما نه! مصطفي ايراني

آمريکا مسؤوليت دارد، ولي ما نه!

فاجعة عظيم انفجار در کربلا و کاظمين، که به کشته و مجروح شدن صدها انسان بيگناه منجر شد، بار ديگر دستاويزي شد براي آيت ا... خامنه اي تا در قالب يک پيام تکان دهنده [!] نکاتي را به مسلمانان جهان و نيز انسانهاي آزاده يادآوري نمايند. نکتة اول پيام ايشان لزوم حفظ وحدت است. اما محور ديگر پيام که شايد انگيزة اصلي ارسال آن باشد، يادآوري مسؤوليت انکارناپذير آمريکاي جنايتکار در قبال وقوع اين حادثه و حوادثي مشابه است. به سختي بتوان پذيرفت که «کار، کار خود آمريکائيهاست» و واقعاً انگيزهها يا شواهدي که مؤيد اين موضوع باشد، در دسترس نيست، و اتفاقاً آيت ا... خامنهاي خود نيز به اين موضوع واقف بوده، اما تاکيد ميکنند که حتي اگر دخالت مستقيم خود آمريکائيها نباشد، به هر حال مسؤوليت اين سهلانگاري و عدم تامين جاني مردم بر عهدة آمريکاست.
اين اتفاق در حالي رخ ميدهد که حدود دو هفته از واقعة دردناک انفجار راه آهن نيشابور گذشته است. در آن حادثه تعداد کشته شدگان و مجروحان به مراتب بيش از آن چيزي بود که تا به حال از واقعة روز عاشورا گزارش شده است. ولي با اين وجود متاسفانه، چنين پيامي را از سوي رهبر انقلاب شاهد نبوديم. حتي تاکنون مسؤولي از اين بابت از مردم عذرخواهي نکرده است و قولهايي براي پيگيري داده شده، ولي معلوم نيست که به سرنوشت حوادث ديگر نظير سقوط پي در پي هواپيماها، برخورد قطارها، ريزش پل ها در خيابانها، فروريزي خيابانها در تهران، شکستن سدهاي بيبنيان، فروريزي ساختمانهاي دولتي در بم و صدها نمونة دلخراش ديگر دچار نشود. در کنار اينها نمونههاي گوناگون چپاول اموال مردم را ميتوان نام برد که تازهترين آنها اختلاس 22 ميليارد توماني در «صندوق عدل اسلامي» سپاه بوده است.
همة اينها در حالي است که زماني سخن گفتن از چنين موضوعاتي به منزلة تضعيف نظام اسلامي قلمداد شده، مستوجب عواقبي سخت بود. به يمن حضور اصلاح طلبان در حاکميت، «سياهنمايي» جزء برنامههاي حکومت قرار گرفت. البته زماني که اين امکان وجود ميداشت که همة تقصيرات را به گردن اصلاح طلبان انداخت. بعيد نيست که با اخراج اصلاح طلبان از حاکميت باز هم به دوراني بازگرديم که کوچکترين انتقادي از نظام دربارة ناکارامديهاي آن در عرصههاي مختلف به عنوان «تضعيف نظام اسلامي» قلمداد شود.

مصطفي ايراني

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/5325

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'آمريکا مسؤوليت دارد، ولي ما نه! مصطفي ايراني' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016