سه شنبه 4 فروردين 1383

بيانيه دولت جمهوري اسلامي ايران به مناسبت قتل شيخ‌احمد ياسين، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس سياسي
دولت جمهوري اسلامي ايران به مناسبت شهادت شيخ‌احمد ياسين، رهبر روحاني حماس، بيانيه‌اي صادر كرد.
به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران، متن كامل اين بيانيه كه نسخه‌اي از آن به ايسنا ارسال شده، به اين شرح است:

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

« بسم‌الله الرحمن‌الرحيم

صحنه فلسطين شاهد تكرار جنايتي ديگر از مجموعه جنايات رژيم صهيونيستي بود. روز گذشته بالگردهاي رژيم صهيونيستي، شيخ‌احمدياسين رهبر معنوي جنبش مقاومت اسلامي فلسطين “حماس” را هنگام خروج از مسجد مورد هدف قرار دادند كه به شهادت وي و 9 نفر ديگر ، از جمله فرزند ايشان انجاميد. تاريخ اشغال فلسطين سراسر شاهد جنايات خونبار رژيم صهيونيستي عليه مردم، شخصيت‌هاي سياسي و رهبران مردمي اين سرزمين مقاوم بوده است. بدون ترديد هدف اصلي اسراييل از اين اقدامات به زانو درآوردن مقاومت قهرمانانه مردم فلسطين مي‌باشد اما تجربه موجود در صحنه مقاومت مردم فلسطين، اين امر را مورد تاكيد قرار مي‌دهد كه با شهادت هر فلسطيني ، مقاومت و انتفاضه سرافراز، جاني تازه به خود گرفته و سنگري جديد در مقابله با تهاجمات بي‌رحمانه اسراييل به خود اختصاص مي‌دهد.

جمهوري اسلامي ايران ضمن محكوم كردن شديد اين اقدام تروريستي رژيم غاصب اسرائيل ، نكات زير را مورد تاكيد قرار مي‌دهد:

1- قطعا ترور يك رهبر بارز سياسي كه وظيفه اصلي خود را بيان واقعيات ، حقايق و خواست به حق مردم مظلوم فلسطين مي‌دانست، طبق تمامي تعاريف و مباني حقوق بين‌الملل ، اقدامي تروريستي از سوي دولتي تروريست قلمداد مي‌گردد. اين اقدام كه به اعتراف بسياري، نمونه آشكار و واضح تروريسم دولتي مي‌باشد، شديدا محكوم بوده و پيگيري جدي حقوقي بين‌المللي را مي‌طلبد.

2- متاسفانه تاريخ جنايات رژيم صهيونيستي سرشار از حمايت‌هاي بي‌دريغ دولت آمريكا بوده است. اين حمايت‌ها نه تنها موجب تشويق و ترغيب رژيم صهيونيستي به استمرار سياست‌هاي تجاوزكارانه و تروريستي آن گرديده، بلكه مبين شراكت مستقيم آمريكا در جنايات اسرائيل، به ويژه جنايت اخير اين رژيم در ترور رهبر معنوي حماس مي‌باشد.

3- غفلت و بي‌توجهي جهانيان، به ويژه مجامع و سازمان‌هاي بين‌المللي و نيز برخي از كشورهاي اسلامي و عربي نسبت به حوادث جاري در صحنه فلسطين و جناياتي كه رژيم صهيونيستي عليه مردم بي‌دفاع اين سرزمين اعمال نموده است، قطعا زمينه‌هاي كافي براي تشويق اين رژيم در استمرار سياست‌هاي ترور و قتل‌عام را فراهم نموده است. بهره‌برداري اسرائيل از واژه‌هاي تازه‌ رواج‌يافته در صحنه جهاني و توجيه اقدامات خود تحت پوشش مبارزه با تروريسم، در كنار سكوت سوال‌برانگيز و بعضا حمايت‌هاي غير علني سازمان‌هاي حقوقي و بين‌الملي و قدرت‌هاي جهاني از اين رژيم، قطعا از عوامل تشجيع و تشويق سياست‌هاي ترور و وحشت اسراييل بوده است.

4- تاريخ فلسطين به وضوح نشان داده است، علي‌رغم ابتكاراتي كه فلسطيني‌ها در نحوه تعامل با رژيم اشغالگر اسراييل اتخاذ نموده‌اند، اسراييل به هيچ وجه حاضر به اعطاي ( حتي‌اندكي) از حقوق مردم فلسطين نيز نبوده و استراتژي خود را بر نابودي بنيان‌هاي اساسي جامعه فلسطين قرار داده است. رژيم صهيونيستي با اصرار بر ادامه سياست ترور، سركوب و ناامني ثابت كرده است كه حفظ موجوديت و حيات خويش را تنها در استمرار تنش و بحران در سرزمين اشغالي و منطقه مي‌بيند.

5- در كالبد‌شكافي بحران خاورميانه، وجود اشغال و اشغال‌گر ، آوارگي گسترد‌ه بيش از پنج ميليون فلسطيني در سراسر جهان ، روشن نبودن سرنوشت و آينده اين مردم بي‌دفاع و مظلوم، بي‌اعتنايي قدرت‌هاي جهاني و سازمان‌هاي بين‌المللي نسبت به اين جنايات ،‌همه و همه از علل استمرار تنش و بحران در منطقه بوده و مورد خواست قلبي رژيم اشغالگر اسراييل مي‌باشد.

6- در صورت استمرار حمايت‌هاي آمريكا از رژيم صهيونيستي و نيز تداوم سكوت جامعه جهاني در برابر اقدامات سركوبگرانه اين رژيم و عدم برخورد جدي و قاطع با سياست‌هاي رژيم اسراييل از سوي كشورها، سازمان‌ها و مجامع بين‌المللي، بدون ترديد منطقه شاهد گسترش بي‌ثباتي ، بحران و استمرار سياست‌هاي جنايتكارانه اسراييل خواهد بود.

جمهوري اسلامي ايران ضمن تاكيد بر ضرورت استمرار استراتژي مقاومت انتفاضه مردمي فلسطين به عنوان تنها راه مقابله با سياست‌هاي ددمنشانه رژيم صهيونيستي و با تاكيد بر ضرورت حفظ وحدت و يكپارچگي صفوف فلسطيني در برابر تهديدات اسراييل، اين اقدام وحشيانه رژيم صهيونيستي را محكوم نموده و مراتب همدردي خويش را با مردم فلسطين و خانواده داغدار اين شهيد بزرگوار و دوستان و همرزمان ايشان در جنبش مقاومت اسلامي فلسطين “حماس” ابراز مي‌دارد و عزت و پيروزي هر چه سريع‌تر مقاومت مردم فلسطين را از خداوند متعال مسئلت مي‌نمايد.

ان‌ تنصروالله ينصركم و يثبت اقدامكم.»

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/5914

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'بيانيه دولت جمهوري اسلامي ايران به مناسبت قتل شيخ‌احمد ياسين، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016