جمعه 7 فروردين 1383

مساله فلسطین؛ خون به خون شستن محال آمد، محال، محمدرضا نسب عبداللهی

"شیخ احمد یاسین" رهبر جنبش حماس، بالاخره به شیوه ای که در سازمان تحت رهبری اش متداول بود؛ به قتل رسید.آریل شارون هم به دروغ متوسل نشد و قتل او را به نیروهای امنیتی خود تبریک گفت. «شارون حقیقت را نمی گوید.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اما دروغ هم نمی گوید.به زبان ولتر که بیان کنیم او کلمات را بکار می برد تا افکارش را در آنها پنهان کند. هرگاه خود را آماده جنگ می کند، دم از صلح می زند. او از بیان سواستفاده می کند تا شنوندگان خود را آرام گرداند و بیداری را از آنها بستاند، آنها را گیج کند ، به انحراف انداخته و گولشان بزند. برخورد او با حقیقت همواره مشکل زاست.»(یوری آویری،ماهنامه خبیر، ص 52،ارگان انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه رفسنجان)

با قتل شیخ یاسین موجی از نگرانی ها، خاورمیانه را در برگرفته است."عبدالعزیز رنتیسی" رهبر جدید جنبش حماس سوگند خورده که انتقام خون شیخ یاسین را خواهد گرفت.نخست وزیر اسرائیل هم قبل از او گفته بود: یهودیان حق دارند کسانی را که درصدد نابودی آنان هستند؛ تعقیب و نابود کنند.اسرائیل همچنین اعلام کرده است که اکنون تمامی رهبران حماس را به عنوان اهداف مشروع خود تلقی می کند.این شاخ وشانه کشیدن ها در حالی است که قتل شیخ یاسین به طرز فزاینده ای در سراسر جهان محکوم شده است. دولت بوش نیز این حادثه را مایه نگرانی عمیق خوانده است.

به نظر می آید چشم اندازه تیره صلح و سازش در خاورمیانه بسیار تیره تر شده است."دان گیلرمن" سفیر اسرائیل در سازمان ملل با اشاره به جوانان پیکارجویی که عملیات های انتحاری علیه اسرائیلی ها انجام می دهند؛ گفته است:« تا زمانی که فلسطینی ها یاد نگیرند که بیش از آنچه از اسرائیلی ها متنفرند، به فرزندانشان علاقه داشته باشند، صلحی در کار نخواهد بود.»

در این وانفسا، جمهوری اسلامی ایران نیز اقدام اسرائیل را جنایت خوانده است اما پر واضح است که بیش از اسرائیل ،افراطیون حکومت ایران از به قتل رسیدن پیرمرد ویلچر سوار سود خواهند برد.اکبر هاشمی بهرمانی(رفسنجانی) قتل یاسین را عاملی برای تداوم جدی مبارزه علیه اسرائیل و آمریکا قلمداد نموده است. علی حسینی(خامنه ای) رهبر حکومت ایران نیز دولت اسرائیل را محکوم به فنا دانسته است.اما سخن واضح تر را حمید رضا ترقی از اعضای جمعیت موتلفه به زبان راند:«خاورمیانه تا نابودی اسرائیل روی صلح و آشتی نخواهد دید.»

همان گونه که پیدا و آشکار است بوی خشونت و خونریزی بیش از پیش در خاورمیانه به مشام می رسد.گویی که مساله خاورمیانه و مساله فلسطین همچنان به «مساله» بودن خویش وفادار خواهند بود.عبدالله بالی، سفیر الجزایر در سازمان ملل نیز بر غیر قابل حل بودن مساله خاورمیانه مهر تایید گذاشته است.او گفته است که تلاش های شورای امنیت در رسیدگی به اوضاع خاورمیانه محکوم به شکست است.این ادعا با توقف قطعنامه مربوط به محکومیت ترور شیخ یاسین در شورای امنیت، دیگر نه یک ادعا بلکه واقعیتی تلخ است.آمریکا برای هفتاد و نهمین بار از حق وتوی خود در شورای امنیت استفاده کرد و قطعنامه محکومیت«اعدام فرا قانونی» یاسین بی نتیجه ماند. این در حالی است که از پانزده عضو شورای امنیت، ی! ;ازده عضو با پیش نویس قطعنامه موافقت کردند،سه عضو رای ممتنع دادند و آمریکا هم از حق وتوی خود استفاده کرد.موضع آمریکا نیز برای وتوی قطعنامه قابل توجه است."جان نگروپونته" نماینده آمریکا در سازمان ملل گفته است:«آمریکا با این قطعنامه مخالف است. زیرا(شورای امنیت) در مورد اعمال فجیعی که حماس مرتکب می شود، سکوت می کند...این قطعنامه یک سویه است و کمکی به پیشبرد هدف صلح نمی کند.»

نظرگاه های مماشات آمیز بازیگران عرصه سیاست بین الملل، وقاحت تروریسم را از بین نخواهد برد؟ آیا جهان حال و آینده ما همان جهان فیلم هایی است که سراسر نفرت و خونریزی است؟ آیا صلح و دوستی و آرامش به دوران ما تعلق ندارد؟

تکمله:

خبر را دوباره عمیق تر مرور کنیم: شیخ یاسین رهبر سازمان پیکار جوی حماس که جنبش تحت امر او اقدامات تروریستی و انتحاری بسیاری علیه اسرائیلی ها سامان می دهند؛ ترور شد.«خون به خون شستن محال آمد ، محال»

نماینده حزب آینده سازان ایران در رفسنجان

http://iranreform.persianblog.com

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/5981

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'مساله فلسطین؛ خون به خون شستن محال آمد، محال، محمدرضا نسب عبداللهی' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016