دوشنبه 10 فروردين 1383

شهردار برلين از لغو نصب لوح يادبود حادثه ميکونوس خوددارى مى کند، مهر

به رغم هشدار شهردار تهران ، شهردار يکي از مناطق برلين امروز از لغو برنامه هايي براي نصب لوح يادبود چهار کرد ايراني که در حادثه رستوران ميکونوس کشته شدند خودداري مي کند .

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

به گزارش خبر گزاري مهر ، مونيکا تايمن شهردار منطقه شارلوتنبرگ برلين در گفتگويي با خبرگزاري فرانسه گفت : ما دليلي نمي بينيم که اين برنامه را لغو کنيم اين تصميمي است که توسط شوراي محلي گرفته شده است .
وي افزود : فعالان احزاب مخالف براي بهبود وضعيت حقوق بشر در ايران در رستوران ميکونوس گردهم آمدند و بخاطر آن نيز کشته شدند .
تايمن همچنين خاطر نشان کرد : اين لوح يادبود قرار بود که در روز چهار شنبه نصب شود اما به در خواست دولت آلمان تاريخ نصب اين لوح به بيست آوريل موکول شده است تا از نگرانيهاي ديپلماتيک پيش از برگزاري کنفرانس بزرگ بين المللي افغانستان که قرار است اين هفته در برلين برگزار شود جلوگيري شود .
بنابر اين گزارش يک وزير ايراني قرار است در اين کنفرانس بين المللي شرکت کند .
حادثه حمله به رستوران ميکونوس که در هفدهم دسامبر سال 1992 رويداد سالها موجب تيرگي روابط بين ايران و آلمان گرديد .
در سال 1997 يک دادگاه آلماني ايران را به دست داشتن در اين حادثه متهم کرد و برلين را وا داشت که سفير خود در تهران را احضار کند و گفتگوهاي اتحاديه اروپا و ايران نيز به مدت يکسال به تعويق افتاد .
بنابر اين گزارش در اين لوح يادبود ادعا شده است : " مرداني که در حادثه ميکنوس کشته شدند در راه مبارزه براي آزادي و حقوق بشر کشته شده اند" .
گفتني است که روز گذشته شهردار تهران تصميم اخير شهردار برلين مبني بر نصب لوحي حاوي عبارات بي اساس عليه ايران را اقدامي توهين آميز عنوان کرد و با ارسال نامه اي به همتاي آلماني خود در برلين گوشزد کرد که شهرداري برلين از اقدامات توهين آميزعليه ايران بپرهيزد .

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/6032

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'شهردار برلين از لغو نصب لوح يادبود حادثه ميکونوس خوددارى مى کند، مهر' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016