سه شنبه 25 فروردين 1383

انتقاد رييس مجلس از مقدمه‌ي بيانيه شوراي نگهبان در‌ تاييد هفت حوزه انتخابيه، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس مجلس شوراي اسلامي
رييس مجلس شوراي اسلامي از مقدمه‌اي كه در بيانيه شوراي نگهبان در زمينه‌ تاييد هفت حوزه انتخابيه آمده بود انتقاد كرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

به گزارش خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، حجت‌الاسلام‌والمسلمين مهدي كروبي امروز در سخنان قبل از دستور خود گفت: «در آستانه‌ عاشوراي حسيني و هنگامي كه بودجه را به شوراي نگهبان فرستاده بوديم، برخورد روبرويي با جناب آيت‌الله جنتي داشتيم. ايشان درباره‌ بودجه صحبت‌هايي كردند. من گفتم انتخابات پايان يافت، ان‌شاءالله برخوردي با انتخابات داشته باشيد كه مشكلي پيش نيايد. من نمي‌توانم تعيين تكليف كنم. اما در قضيه ابطال‌ها توجه لازم را مبذول داريد. ايشان هم به شدت استقبال كردند.»
وي افزود: «بعد از اين‌كه برخي حوزه‌ها ابطال شد، مسائل تلخي در بعضي مناطق به وجود آمد تا اين‌كه به هفت حوزه‌اي رسيديم كه شوراي نگهبان ابطالش را به وزارت كشور اعلام كرد. با توجه به نامه‌اي كه وزير كشور نوشته بودند و درخواست من و آقاي خاتمي، در حد توان خود صحبتي داشتيم و تلفن‌هايي داشتيم كه رهبري در اين موارد وارد شدند و ايشان برخلاف ميل خود به شوراي نگهبان تذكري دادند. اين ورود مورد توجه همه بود و به همين دليل از طرف خود و نمايندگاني كه حوزه‌هايشان ابطال شده بود تشكر مي‌كنم.»
كروبي گفت: «اما در بيانيه‌ شوراي نگهبان نكته‌اي بود و مقدماتي را مطرح كردند كه درست نبود.»
رييس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به تجربياتي از ورود رهبري به اين نوع موضوعات، حتي در زمان رهبري امام(ره)، گفت: «در همين انتخابات رهبري گفتند انتخابات به موقع انجام شود، دولتي‌ها استقبال كردند، بنده هم وارد شدم اما يك مقدمه طولاني ننوشتيم كه فضا چگونه بوده است. طرح بحث خريد راي و … در مقدمه، مسائل ديگري را به وجود مي‌آورد. دوستان چيزي را كه با راي‌شان سازگار نيست طوري مي‌نويسند كه تبعات دارد.»
كروبي گفت: «مقدمه شورا، گزارشي براي توجيه كار خودش بوده است.»

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/6376

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'انتقاد رييس مجلس از مقدمه‌ي بيانيه شوراي نگهبان در‌ تاييد هفت حوزه انتخابيه، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016