دوشنبه 31 فروردين 1383

سیامک پورزند در آستانه مرگ است!

نيمه شب دوشنبه - ساعاتی پیش وضعیت روزنامه نگار و شخصیت فرهنگی زندانی سیامک پورزند که مدتهای طولانی است که در ایزوله کامل به سر می برد، در موقعیت خطرناک قرار گرفت. وی که تحت حفاظت نیروی انتظامی به بیمارستان مدرس در سعادت آباد منتقل شده است، ساعاتی است که منتظر فراهم شدن اتاق خالی در سی سی یو بیمارستان است تا تحت مراقبت ویژه قرار بگیرد.
وی در مدت زندان به دلیل عدم مداوای بیماری های مختلف ناشی از کهنسالی دائما به مصرف قرص های مسکن و آرام بخش پرداخته و به همین دلیل تعادل روحی و جسمی اش را از دست داده است. او در حال حاضر کنترل ادرار و مدفوع خود را ندارد و ساعاتی از سکته قلبی اش نیز می گذرد. ماموران انتظامی دو تن از خویشان سیامک پورزند که بالای سرش بودند را از بیمارستان بيرون کرده اند و این احتمال وجود دارد که نیروهای امنیتی که وی را تحت کنترل دارند وی را در لحظات مرگ به خواهرش تحویل دهند تا مسوولیت مرگ وی را به عهده نگیرند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

pourzand-siamak-19042004.jpg


سیامک پورزند، شخصیت فرهنگی که قریب 75 سال از عمرش می گذرد مدتی طولانی در زندان انفرادی به سر برد و علیرغم اینکه مسوولان قضایی ایران به اتحادیه اروپا تعهد داده بودند که وی را به عنوان اولین نفر از فهرست ده نفر زندانیان سیاسی که باید آزاد شود، آزاد کنند، اما چون این مقامات می دانند که با آزادی وی بسیاری از رفتارهای غیر انسانی که با پورزند شد فاش می شود، لذا تمام تلاش براین قرار گرفت که پورزند زنده آزاد نشود.
مقامات قضایی جمهوری اسلامی به اتحادیه اروپا تعهد دادند که ده زندانی سیاسی و از جمله سیامک پورزند را به زودی آزاد خواهند کرد، اما با وجود اینکه از فرصت تعهد شده گذشته است، این مقامات دنبال بهانه ای هستند که مطابق رویه گذشته خود آزادی این افراد را ناشی از تصمیمات نظام بدانند، نه فشارهای بین المللی.
براساس آخرین اطلاعاتی که در ساعات پایانی یکشنبه 30 فروردین از بیمارستان مدرس رسیده است، هیچ امیدی به نجات جان سیامک پورزند روزنامه نگار 75 ساله نیست.


صبح دوشنبه - بر اساس گزارشي که امروز دريافت کرده ايم، خواهر سيامک پورزند به شدت تحت فشار قرار دارد تا گواهي را امضا کند مبني بر اينکه پورزند در اختيار خانواده خود است. در حال حاضر چند تن از بستگان وي در بيمارستان حضور دارند. پورزند قبل از اينکه بيهوش شود به خواهرش تاکيد کرده است که گواهي را امضا نکند.


عصر دوشنبه - آخرين گزارش رسيده از وضعيت سيامک پورزند حاکي از آن است که وي هنوز در بخش اورژانس بيمارستان مدرس، در سعادت آباد، نزديک اوين است و از بردن وي به سي سي يو خودداري مي کنند. ظاهرا دستگاه هاي مورد نياز را از بخش سي سي يو به اورژانس منتقل کرده اند. وضعيت جسمي وي بسيار نامطلوب گزارش شده است. خانواده وي اينک اجازه حضور بر بالين وي را ندارند. بر اساس خبر دريافتي تلاش هاي خواهر و پسر عموي همسرش براي ديدار وي بي نتيجه مانده است. اين گزارش حاکي است که پاي سيامک پورزند، زنداني 75 ساله را با زنجير به تخت بيمارستان بسته اند. تنها خواهر وي در اين مدت توانست براي زماني کوتاه وي را ملاقات نمايد. در سال هاي اخير بعد از زهرا کاظمي اين دومين بار است که در زندان هاي جمهوري اسلامي عمدا يک زنداني را اينچنين در مقابل چشم هاي مردم به کام مرگ مي فرستند!

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/6619

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'سیامک پورزند در آستانه مرگ است!' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016