دوشنبه 7 ارديبهشت 1383

گزارش تحصن ديروز در مقابل دفتر سازمان ملل در تهران، همراه با عکس، جبهه دمکراتیک ایران

جبهه دمکراتیک ایران
6/2/83
به نام خداوند جان وخرد

تحصن در مقابل دفتر سازمان ملل در تهران با حضور خانواده های برخی از زندانیان سیاسی و فعالین جبهه دمکراتیک ایران و جبهه متحد دانشجوئی پس از یک ساعت و نیم به پایان رسید.

امروز از ساعت 14 تحصنی با حضور برخی از خانواده های زندانیان سیاسی و عقیدتی از جمله خانواده های ؛ حشمت طبرزدی ، ایرج جمشیدی ، علیرضا جباری ، امید عباسقلی نژاد ، مهرداد لهراسبی ، سعید ماسوری ، مهرداد حیدرپور ، امیر عباس فخر آور و همچنین با حضور گسترده فعالان جبهه دمکراتیک ایران و جبهه متحد دانشجوئی ، انجمن تارا ، کمیته دانشجوئی دفاع از زندانیان سیاسی ، جامعه فرهنگیان مبارز ، تنی چند از دانشجویان دانشگاههای تهران و جمعی از هموطنان آگاه و معترض در مقابل دفتر سازمان ملل در خیابان قائم مقام فراهانی برگزار گردید.
این مراسم که از سوی اتحادی از جبهه دمکراتیک ایران ، جبهه متحد دانشجوئی و کمیته دانشجوئی دفاع از زندانیان سیاسی سازماندهی شده بود در ساعت 2:45 بعد از ظهر با سر دادن شعار های زیر همراه گردید:
زندنیان سیاسی آزاد باید گردد، آزاد باید گردد، آزاد باید گردد
دانشجوی زندانی آزاد باید گردد
رفراندوم رفراندوم این است شعار مردم
آزادی عدالت این است خواست ملت
خشونت محکوم است
ای مردم با غیرت حمایت حمایت
و سرود های ای ایران و یار دبستانی من و....

در این مراسم با سر داده شدن شعار ( ای مردم با غیرت حمایت حمایت ) جمعی از عابران رهگذر به صف تحصن کنندگان پیوستند.
همچنین در دست متحصنین دو پلاکارد با عنوان "ما خواستار آزادی بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی هستیم" به زبانهای فارسی و انگلیسی جلب توجه می کرد.
گفتنی است که به دلیل جابجائی ناگهانی ساختمان دفتر سازمان ملل از خیابان قائم مقام به خیابان دروس در پاسداران برخی از خانواده های زندانیان سیاسی نیز در مقابل محل جدید این دفتر گرد هم آمده بودند.

ضمنا همزمان برخی از گروهها و شخصیت های سیاسی و هموطنان در خارج از کشور ضمن حمایت از این تحصن به دفاتر سازمان ملل مراجعه نموده و خواسته های متحصنین را به گوش نمایندگان سازمان ملل رساندند که گزارش آنها متعاقبا اعلام خواهد شد.
تحصن مقابل دفتر سازمان ملل در خیابان قائم مقام در ساعت 15:30 با بارش شدید باران و دخالت ماموران امنیتی و انتظامیمواجه گردید که در لحظه ترک محل توسط خانواده ها و مبارزان، برخی از آنها از سوی ماموران مورد تهدید قرار گرفتند.

زنده باد آزادی - برقرار باد دمکراسی - گسسته باد زنجیر استبداد

روابط عمومی جبهه دمکراتیک ایران

jebhehdemokratikeiran@yahoo.com
zarezade_a@yahoo.com

عکس هاي تحصن:

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/6873

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'گزارش تحصن ديروز در مقابل دفتر سازمان ملل در تهران، همراه با عکس، جبهه دمکراتیک ایران' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016