سه شنبه 15 ارديبهشت 1383

بابك احمدي: زماني كه حكومت به جاي همه مردم حرف مي‌‏زند مشروعيت كاذب براي خود ايجاد مي‌‏كند، ايلنا

تهران-خبرگزاري كار ايران
دكتر بابك احمدي نويسنده, پژوهشگر و محقق در حوزه علوم سياسي و فلسفه عصر امروز در دانشگاه شهيد بهشتي تهران در بين دانشجويان در خصوص دموكراسي سخنراني كرد.
به گزارش خبرنگار ايلنا, احمدي در اين سخنراني به موضوعاتي نظير دموكراسي, مدرنيته, دوران‌‏گذار, انتخابات مجلس هفتم, وضعيت سياسي 25 سال اخير ايران, دولت دمكراتيك و ... پرداخت.
احمدي در خصوص دمكراسي گفت:از نظر يوناني ها دموكراسي حكومت مردم است .اينكه حكومتي به نام مردم حرف بزند نمي‌‏شود, مثلا آمريكا به نام مردمش به عراق حمله مي‌‏كند ولي ملت نمي‌‏گذارد بيش از اين پا جلو بگذارد.زماني كه حكومت به جاي همه مردم حرف مي‌‏زند مشروعيت كاذب براي خود ايجاد مي‌‏كند كه مي‌‏شود آن را زير سوال برد.


تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي همچنين در خصوص وضعيت سياسي ايران در دو دهه اخير گفت:در 25 سال اخير درايران انتخابات دموكراتيك راه افتاد, اين يك گام رو به جلو نسبت به عراق در دوران صدام حسين است اما بايد در برابر اين ادعاي سوال كنيم در اين 25 سال به دست آوردن مشروعيت ناشي از اكثريت چقدر به حقوق اقليت احترام گذاشته شده و آنها داراي چه مقدار از آزاديها و حقوق بوده اند؟
در اين زمينه دولتمردان كارنامه درخشاني ندارند, نزديكترين گرايش هاي حاكم به ايران غير قانوني اعلام شدند , و از زندگي سياسي اخراج شدند و نگذاشتند كه در انظار عمومي از خود دفاع كنند,اينها با دموكراسي نمي خواند.

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/7227

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'بابك احمدي: زماني كه حكومت به جاي همه مردم حرف مي‌‏زند مشروعيت كاذب براي خود ايجاد مي‌‏كند، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016