پنجشنبه 17 ارديبهشت 1383

مبادله اسراي اسرائيلي و لبناني: احتمال آزادي کاظم دارابي، متهم ترور ميکونوس قوت گرفت، ايلنا به نقل از روزنامه اسرائيلي يديعوت‌‏آحارونوت

تهران- خبرگزاري كار ايران
روزنامه صهيونيستي يديعوت‌‏آحارونوت، امروز به نقل از منابع ديپلماتيك نوشت: همزمان با نزديك‌‏شدن زمان مبادله اسرا، احتمال آزادي زندانيان ايراني و لبناني از زندان‌‏هاي آلمان و روشن‌‏شدن سرنوشت چهار ديپلمات ايراني قوت گرفته است.
به گزارش سرويس ديپلماتيك خبرگزاري كار ايران ( ايلنا )، اين روزنامه به نقل از منابع مسؤول در بيروت نوشت: مرحله دوم مبادله اسرا بين اسرائيل و حزب‌‏الله لبنان، خود از دو مرحله مجزا تشكيل شده است كه مرحله نخست آن آزادي "سمير القنطار" قديمي‌‏ترين زنداني لبناني زندان‌‏هاي اسرائيلي در مقابل ارائه اطلاعات بسيار دقيق در خصوص سرنوشت "رون آراد"، خلبان مفقود اسرائيلي است.
اين منابع اضافه كردند: بخش ديگر مرحله دوم مبادله اسرا، شامل تسليم جنازه‌‏هاي سه سرباز ارتش رژيم اسرائيل در مقابل آزادي زندانيان ايراني و لبناني از زندان‌‏هاي فرانسه و آلمان، آزادي زندانيان فلسطيني و سوري از زندان‌‏هاي اسرائيل و ارائه اطلاعات در خصوص چهار ديپلمات ربوده‌‏شده ايراني‌‏است.


تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

چهار شهروند ايراني به نام‌‏هاي احمد متوسليان وابسته نظامي سفارت ايران در لبنان، سيد محسن موسوي كاردار سفارت، كاظم اخوان خبرنگار و عكاس خبرگزاري جمهوري‌‏اسلامي در بيروت و تقي رستگارمقدم كارمند سفارت،
22 سال پيش پس از پيشواز نيروهاي ايراني در فرودگاه بيروت، هنگام بازگشت به طرابلس از طريق جاده دريايي در پست ايست‌‏ـ‌‏ بازرسي نيروهاي سمير جعجع وابسته به رژيم‌‏صهيونيستي متوقف و به مكان نامعلومي منتقل شدند و تا امروز از سرنوشت آنها خبر نيست.
كاظم دارابي، كه از سوي دادگاه‌ آلمان به دخالت در پرونده ميكونوس متهم شده، از سال 1992 در زندان‌‏هاي اين كشور به سر مي‌‏برد.

Copyright: gooya.com 2016