دوشنبه 21 ارديبهشت 1383

آيت الله گرامي: "مارمولك" مي خواهد بگويد در لباس روحانيت، دزد زياد است، ايلنا

تهران-خبرگزاري كار ايران
آيت الله گرامي، از مراجع عظام تقليد، ضمن ابراز اعتراض شديد نسبت به ساخت و اكران فيلم مارمولك،‌‏ گفت: اين فيلم در ظاهر نشان مي‌‏دهد كه يك دزد از لباس روحانيت سوء استفاده مي‌‏كند و درنهايت در اين لباس مقدس توبه مي‌‏كند؛ اما اين موضوع در جو جامعه اين نكته را بازتاب داده است كه در اين لباس دزد زياد است و اين موجب عكس‌‏العمل‌‏هاي ناهنجار در جامعه مي‌‏شود.
اين روحاني و مرجع تقليد، در گفتگو با خبرنگار سرويس هنري ايلنا، گفت: ما اعتراضات خود را از سه ماه قبل به مسوولين منتقل كرديم و ضمن تاخير در نمايش عمومي اين فيلم در فروردين ماه ،آنها نيز قول تغييرات لازم در اين فيلم را دادند؛ اما اكنون كه فيلم در سينماها به نمايش درآمده، مي بينيم تغييرات بسيار جزئي بوده و به هيچ وجه گويا نيستند.
وي افزود: اين فيلم به‌‏خصوص ميان نسل جوان كه نسبت به حكومت معترض است و حكومت را با جامعه روحانيت يكي مي‌‏بيند واكنشهاي مخربي را به دنبال داشته و باعث شده است كه اين قشر اعتراضات توهين آميز خود را عملا به جامعه روحانيت و طلاب ابراز مي كنند.


تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

آيت الله گرامي تاكيد كرد: اتفاقا اين اعتراضات توهين آميز بيشتر به روحانيون و طلابي كه ساده زندگي مي‌‏كنند و براي دين زحمت كشيده و درس خوانده‌‏اند و در مواقع ضروري حتي جان خود را نيز اهدا مي‌‏كنند، بازمي‌‏گردد.
وي خاطر نشان ساخت: تنها كسي كه از جامعه روحانيون موافق پخش اين فيلم است، يكي‌‏از امام جمعه‌‏هاي گيلان است كه متاسفانه اشتباه مي‌‏كند چرا كه جو حاكم بر جوانان عصيان‌‏گر امروز را نمي‌‏داند.
آيت الله گرامي تاكيد كرد: با نمايش فيلم "مارمولك "به شدت مخالفم و اين اعتراض را به صورت مكاتبه‌‏اي بارها به وزارت فرهنگ و ارشاد اعلام كرده ام.

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/7466

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'آيت الله گرامي: "مارمولك" مي خواهد بگويد در لباس روحانيت، دزد زياد است، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016