سه شنبه 29 ارديبهشت 1383

تغيير رياست سازمان صدا و سيما در ابهام!

صبح امروز سايت بازتاب با انتشار خبر بازديد سرزده رهبر جمهوري اسلامي از صدا و سيما شايعات مربوط به انتصاب ضرغامي به مديريت اين سازمان را به طور جدي تري طرح کرد. بازتاب در گزارشي تحت عنوان حضور غيرمنتظره رهبر انقلاب در صداوسيما، نوشت رهبر انقلاب از ساعتي پيش به صورت غيرمنتظره در سازمان صداوسيما حضور پيدا كرده و مشغول بازديد از اين سازمان مي‌باشند. بنا بر اين گزارش، در اين ديدار كه همزمان با اتمام دوره مديريت علي لاريجاني و آغاز دوره مديريت عزت‌الله ضرغامي انجام شده است، رهبر انقلاب از اين سازمان بازديد كرده و هم اكنون در سالن مركز همايش‌هاي بين‌المللي صداوسيما حضور يافته‌اند. رهبر انقلاب همچنين در اين جلسه سخناني نيز ايراد خواهند كرد. پيش از اين «بازتاب» دو بار از برنامه بازديد رهبري از سازمان صداوسيما خبر داده بود كه به دلايل مختلف اين ديدارها به تعويق افتاد.
بعد از آن ايسنا در خبري ضمن تاييد اين بازديد نوشت بازديد حضرت آيت الله خامنه‌اي از صدا و سيما در ساعت ‌٤٠/١٠ صبح روز دوشنبه آغاز شد و رهبر معظم انقلاب در حالي كه آقاي لاريجاني رييس سازمان صدا و سيما ايشان را همراهي مي‌كرد با حضور بر سر مزار پنج تن از شهيدان گمنام در محوطه مسجد بلال صدا و سيما با قرائت فاتحه براي شهيدان سرافراز انقلاب اسلامي و حماسه دفاع مقدس علو درجات مسالت كردند. ايشان سپس از بخش‌هاي مختلف واحد مركزي خبر بازديد و با فعاليت‌هاي بخش‌هاي توليدي خبر در صدا و سيما آشنا شدند. رهبر معظم انقلاب اسلامي سپس از بخش‌هاي مختلف پخش خبر سيما، استوديوها و رژي پخش خبر سيما بازديد كردند. ايسنا از قول خامنه اي و با اشاره به فشار جريان‌هاي سياسي به صدا و سيما در دهه اخير نوشت: اين فشارها با انگيزه‌هاي مختلف صورت مي‌گيرد كه در ميان اين انگيزه‌ها مخالفت با اقدامات انقلابي و ارزشي صدا و سيما كاملا پررنگ است. در گزارش ايسنا البته اشاره اي به انتصاب ضرغامي به سمت رياست اين سازمان نشده است.

در همين رابطه سايت "آزادي باطبي" در گزارشي چنين نوشت: پاسدار عزت الله ضرغامی رئیس صدا و سیما شد!
اين سايت افزوده است، ساعاتی پیش بازدید ظاهرا سرزده خامنه ای از صدا و سیماخاتمه یافت و عزت لله ضرغامی توسط وی به عنوان رئیس جدید صدا و سیما معرفی شد. بنا برگزارشهای دریافتی ، خامنه ای که ساعت ده صبح وارد جام جم شد پس از بازدید از واحد مرکزی خبر ،استودیو های پخش و ساختمان شیشه ای در مراسمی در سالن همایش های صدا و سیما عزت الله ضرغامی پاسدار سابق و معاون سابق لاریجانی در وزارت ارشاد اسلامی را که هم اکنون معاون مراکز، شهرستان هاو حقوقی صدا و سیما است را به عنوان رئیس جدید صدا و سیما معرفی کرد به این ترتیب شمار پاسداران سابق در حاکمیت و مجلس به بالاترین سطح خود رسیده است! به این ترتیب دوران ده ساله علی لاریجانی که از نزدیکان و خویشاوندان خامنه ای ست بر صدا و سیما پایان یافت. این درحالی ست که گفته می شود تا انتخابات ریاست جمهوری آتی حکم مشاور فرهنگی رهبری برای وی زده شده است. علی آقا محمدی پاسدار سابق و فرمانده نیروی ویژه حفاظت تهران سپاه همچنان به عنوان معاون ریاست سازمان صدا وسیما باقی می ماند. سايت مذکور در پايان نوشت: یادآوری می کنیم که ضرغامی که کارشناس اقتصاد است در دوران معاونت در ارشاد خود را مهندس خواند و به همکاری نزدیک با یار قدیمی خود سعید امامی برای ترور و تهدید سینماگران پرداخت و در دوران معاونت در صدا و سیما نیز رابط هیئت موتلفه با صدا و سیما بود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

بي بي سي در خبري پيرامون اين انتصاب نوشته است که آقای ضرغامی تاکنون معاونت امورمجلس سازمان صداو سيما را به عهده داشت و انتصاب او در پی پايان يافتن دومين دوره پنج ساله رياست علی لاريجانی بر اين سازمان صورت گرفت. بي بي سي مي افزايد سازمان صداوسيما که انحصار کليه ايستگاههای راديويی و تلويزيونی را در ايران را دست دارد، از قدرتمندترين نهادهای حکومت ايران به شمار می رود و رياست آن از انگشت شمار سمتهايی است که مستقيماً از سوی رهبر اين کشور منصوب می شود. همزمان با اعلام خبر انتصاب رئيس جديد صداوسيما، آيت الله خامنه ای به صورت سرزده از اين سازمان بازديد کرد و به سخنرانی در جمع کارکنان سازمان پرداخت. علی لاريجانی در دوران تصدی ده ساله اش بر مديريت سازمان صداوسيما بشدت تحت انتقاد اصلاح طلبان قرار داشت و بارها متهم شد که رسانه ای را که به عموم مردم ايران تعلق دارد در اختيار جناح محافظه کار قرار داده است. آيت الله خامنه ای در سخنرانی خود در جمع کارکنان صداوسيما از عمکرد ده ساله علی لاريجانی تقدير کرد و گفت: "جريانهای سياسی با توجه به همين نقاط قوت، صداوسيما را تحت فشار قرار می دهند".
پيش از اين نيز رسانه هاي خبري اخبار اين انتصاب را منتشر کرده بودند. خبرگزاري کار ايران نيز گزارشي تحليلي از اين موضوع دارد، تحت عنوان دون‌‏كيشوتيسم در عرصه فرهنگ که از اينجا قابل مطالعه است.

نيما راشدان، روزنامه نگار مقيم سويس نيز در همين رابطه طي گفتگويي با راديو بين المللي فرانسه گفته است که هر جا اصلاح طلبان از کميته بحران و يا ستاد ضداصلاحات صحبت مي کنند ، اسم آقاي ضرغامي آنجا مطرح بوده تا کنون، يکي از موارد معروف - ماجراي کارناوال عصرعاشورا و تلاش براي شوراندن توده هاي متدين عليه کانديداتوري خاتمي در سال ۷۶ بود ، است که آنجا هم اسم آقا محمدي - ضرغامي و سعيد امامي در ميان بود ، اما به توصيه خامنه اي پي گيري آن متوقف گرديد. بهرحال ضرغامي نمونه يک سپاهي تشکيلاتي است ، ترديد نکنيم با استقرار ايشان در صدا و سميا ، عملکرد ماجراجوانه و تنش زاي اين سازمان در عرصه سيات خارجي از اين هم بيشتر شود ، صدا و سيما بطور مشخص سمت جانبداري بيشتر از گروههاي تروريستي نظير حماس - حزب الله و جهاد اسلامي خواهد رفت. در عين حال بايستي منتظر حملات بيشتر و دامنه دارتري بود عليه روشنفکران خصوصا غيرديني در سازمان صدا و سيما». متن کامل اين گفتگو را در اينجا بخوانيد.

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/7830

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'تغيير رياست سازمان صدا و سيما در ابهام!' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016