پنجشنبه 7 خرداد 1383

تشنج در افتتاحيه مجلس هفتم: وزير کشور: اين گزارش وزارت کشور در مورد روند برگزاري انتخابات است، ايلنا

سخنراني موسوي لاري وزير کشور ، در افتتاحيه مجلس هفتم، فضاي صحن علني مجلس را به تشنج کشاند.
به گزارش خبرنگار ايلنا، ارايه گزارش از سوي وزير کشور, درخصوص روند برگزاري انتخابات مجلس هفتم،اعتراض منتخبان مجلس هفتم را در اولين روز شکل‌‏گيري اين مجلس بر انگيخت.
طبق اين گزارش, بيان و اعلام آمار رد صلاحيت شدگان داوطلبان نمايندگي مجلس هفتم از سوي شوراي نگهبان ، در گزارش وزير کشور اعترض اکثريت منتخبان مجلس هفتم را در برداشت,که سخنان وزير کشور را براي دقايقي متوقف ساخت.
محمدعلي شيخ، رييس گروه سني مجلس هفتم, از نمايندگان معترض که با برخاستن از جايگاه خود خواستار پايان سخنان وزير کشور بودند, خواست تا نظم و قانون در جلسه را رعايت کنند و با تحمل سخنان مخالف اعتراض را به روزهاي ديگري واگذار کنند؛ اما معترضان با ادامه اعتراضات خود خواستار بيان تذکر آيين نامه‌‏اي شدند.
در اين هنگام موسوي لاري خطاب به منتخبان گفت: اين گزارش وزارت کشور در مورد روند برگزاري انتخابات است و گزارش که نيازي به تذکر ندارد.
يکي از منتخبان فرياد زد اين گزارش نيست، بيانيه است.
در اين هنگام سيد نظام مولازاده, نماينده منتخب مردم دشت آزادگان, با فرياد از جايگاه خود برخاست و خطاب به خبرنگاران و به رييس سني مجلس گفت: من نماينده دشت آزادگان در اعتراض به سخنان وزيرکشور صحن علني مجلس را به مدت 10 دقيقه ترک مي‌‏کنم.
وي, پس از بيان اين کلمات با وساطت توکلي, نماينده تهران به سرعت به جايگاه خود بازگشت و از سوي ديگر حداد عادل, رييس فراکسيون اقليت مجلس ششم نيز با حرکات دست معترضين را دعوت به نشستن ‏کرد.
براساس اين گزارش, وزير کشور به ادامه قرائت گزارش پرداخت و همهمه نمايندگان دوباره آغاز شد, که در اين هنگام يکي از نمايندگان جوان مجلس نيز از جايگاه خود برخاست و گفت: آقايان خواهش مي‌‏کنم براي اينکه حواس‌‏ها و توجه‌‏ها از سخنان وزير کشور به سمت ديگري جلب شود، براي نابودي اشغال‌‏گران آمريکايي به عتبات مقدس يک صلوات بفرستيد.
سپس نمايندگان با شعار مرگ بر آمريکا خواستار توقف سخنان وزير کشور شدند.
محمد علي شيخ, که از اصلاح طلبان مجلس ششم بود, در جايگاه رياست مبني مجلس هفتم خطاب به معترضان گفت: اينجا مجلس است و قانون بايد در اين جا تصويب شود ؛ لذا خواهش مي‌‏کنم رعايت قانون را نيز از همين جا آغاز کنيم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي ادامه داد: حتي اگر سخنان وزير کشور را قبول نداريم, بايد رعايت قانون و نظم جلسه را بکنيم و اگر اعتراضي هست, بايد در فرصت‌‏هاي ديگر مطرح کنيم.
نماينده شوشتر افزود: از نمايندگان خواهش مي‌‏کنم, اجازه دهند جلسه ادامه يابد و در موعد خود خاتمه يابد.
وي, با تاکيد بر اينکه بايد دوستان سخنان مخالف را هم گوش کنيم, تصريح کرد: اگر لازم باشد, اعتراض را به روزهاي ديگري واگذار مي‌‏کنيم.
موسوي لاري, در همهمه نمايندگان گزارش خود را به پايان رساند و شيخ نيز از جايگاه رياست جلسه علني گفت: از حجت الاسلام و المسلمين موسوي لاري به خاطر ارايه گزارش وزارت کشور در موره نحوه برگزاري انتخابات محلس هفتم سپاسگذاريم.
سپاسگذاري شيخ يک بار ديگر صداي اعتراض نمايندگان را بلند کرد و دوباره همهمه و خنده دقايق ديگر صحن علني مجلس نا آرام شد.

در همين زمينه:

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/8216

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'تشنج در افتتاحيه مجلس هفتم: وزير کشور: اين گزارش وزارت کشور در مورد روند برگزاري انتخابات است، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016