دوشنبه 11 خرداد 1383

نامه همسر ايرج جمشيدي به رئيس قوه قضائيه

حضرت آيت اله هاشمی شاهرودی
رياست محترم قوه قضائيه
با سلام و تقديم احترام

با گذشت چندین هفته از تاریخ صدور بخشنامه 15 ماده ای جنابعالی این تصور می رفت که تغییری در روند رسیدگی به پرونده همسرم ایرج جمشیدی اتفاق افتد. قدر مسلم ،اين بخشنامه می تواند نقطه عطفی درامور قضايی اين کشورباشد که به نظر می رسد نياز زيادی به توجه مسئولين محترم منجمله شما دارد.


جناب آقای هاشمی شاهرودی

بدنبال مشکلی که در حدود 1 سال قبل برای روزنامه آسيا و سردبيرآن آقای ايرج جمشيدی ايجاد شد به تمامی مراجع رسمی کشور حضورا" مراجعه نموده يا نامه ارسال کرده ام . اين طيف از بالاترين مقام رسمی کشور تا هرفردی که فکر می کردم می توانم ندای مظلوميت خود را به او برسانم ، می گرديد. ولی متاسفانه تاکنون موفق نشدم نظرهيچ کدام را به بررسی و تدقيق در اين پرونده جلب نمايم .

اکنون نزديک يک سال است همسرم دربازداشت به سر می برد که 200 روز آن در انفرادی بود و از تاريخ 15/9/82 هيچ قراربازداشتی برای ايشان صادر نشده است وروزنامه ای با 250 نفر پرسنل به تعطيلی کشيده شد.

متاسفانه تاريخ دادرسی بدون ذکر دليل موجه به تعويق انداخته می شود که اين امر سوالی را به ذهن متبادرمی سازد که پرونده ای با اين ابعاد وسيع ازنظر تعدد اتهامات وتعداد دستگيری ها چگونه انگيزه صدورهر چه سريع تر حکم را برای متوليان آن ايجاد ننموده است ؟

آيا دليل اين تاخيرها اين نيست که شاکي وضابط قضايی اين پرونده (که برخلاف آيين دادرسی يکی می باشند) ، به خوبی دريافته اند که به جانب خطا رفته اند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

ریاست محترم قوه قضائیه

فردی که عملکرد روزنامه اش نشان داد که ثبات وامنيت کشور برايش اهميت دارد و به کارآفرينی در زمينه فرهنگی در اين کشور پرداخته چرا بايد با او بدينگونه رفتار شود و علی رغم توديع 200 ميليون تومان وثيقه کماکان دربازداشت بماند؟

به راستی چه کسی مسئوليت شرعی اين اتهامات ناروا و بی پايه و اساس را برعهده می گيرد؟

مطالعه بخشنامه جنابعالی ، درعين حال که اميدوارکننده و گويای ضرورت رفع نقايص جدی درعرصه رسيدگی به پرونده های قضايی بود ، باعث تاسف کسانی گرديد ، که به دليل کاستی های موجود اعتبار و منزلت??? ?خانوادگی شان به خطر افتاد و موارد عديده ای از نقض مفاد بخشنامه در روند بازجويی ها و تحقيقات پرونده هايشان مشاهده شده است .

به شما اطمينان می دهم که درصورت بررسی پرونده آقای ايرج جمشيدی درمی يابيد که تمامی بندهای آن بخشنامه در جريان رسيدگی نقض شده اند و برای هريک مصاديق بارز و فاحشی در پرونده خواهيد يافت .

درخاتمه اميدوارم به استناد بند اول بخشنامه حضرتعالی " مبنی بر پرهيز از بازداشت اضافی و بدون ضرورت "
دستور فرمائيد سردبير روزنامه اقتصادی آسيا تا زمان تشکيل دادگاه به قيد وثيقه آزاد گردد.

با تشکر
دکتر ساقی باقری نيا
مدیر مسئول آسیا


* تصویر این نامه به دفتر رهبری و کلیه مسئولین کشوری و لشکری ارسال گردیده است

www.irajjamshidi.com

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/8389

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'نامه همسر ايرج جمشيدي به رئيس قوه قضائيه' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016