شنبه 23 خرداد 1383

صفار هرندى: بايد قالب شكنى كرد و پوسته را تركاند، روزنامه شرق

حسين صفار هرندى معاون مديرمسئول روزنامه كيهان در جلسه هفتگى انصار حزب الله برنامه جبهه محافظه كاران براى انتخابات رياست جمهورى را تشريح كرد. وى با اشاره به تحولات اخير در جناح راست گفت: يك اتفاق مهمى كه در يك سال اخير افتاد اين بود كه نيروهاى خودى توانستند خودشان را از زير سلطه يكسرى شخصيت هاى معزز و محترم نجات بدهند و عقل خودشان را به كار گيرند. در گذشته ما خيلى اسير تامين نظر شخصيت هاى متعدد بوديم و در محاسبات نيروهاى خودى خيلى از اين افراد اثر داشتند. خيلى از اوقات نيروهاى حزب اللهى برخلاف نظرى كه به آن رسيده بودند به احترام ريش سفيدان و سابقه دار بودن عده اى، از نظر خود عبور مى كردند ولى امروز نيروهاى حزب اللهى به اينجا رسيده اند كه اگر قرار است نظرات كسى را با اين خصوصيات داشته باشند آن شخص يك نفر بايد باشد و آن هم ولى جامعه است كه اگر گفت داخل تنور برو حاضر به انجام باشند. يقيناً اگر همين حرف را ده نفر ديگر بزنند و هر كدام هم به تنور حواله دهند كارى صورت نخواهد گرفت.

وى تاكيد كرد: اصل ذوب در ولايت وقتى موثر است كه از يك ولى تبعيت شود. اگر اولياى متعددى بالاى سر باشند نه تنها ذوب در ولايت مفهوم نخواهد داشت بلكه دستور ولايت نيز بر زمين خواهد ماند.صفار هرندى گفت: متأسفانه تا همين اواخر ما اسير اوليا بوديم. سال ها خون دل خورديم و ضجه زديم كه جامعه نمى تواند چند امام داشته باشد. جامعه يك امام لازم دارد بايد امام هاى فرعى را از ذهن و دلمان خارج كنيم اينكه فلانى خيلى نزديك به مقام معظم رهبرى است، حرفش حجت نيست و اصلاً چرا بايد ولايت او را در اعداد ولايت ولى مان بپذيريم. همين مسائل و ملاحظه كارى ها بود كه به ما ضربه زد. خيلى از جاها ما تدبير قطعى رهبرى را داشتيم و اگر به آن عمل مى كرديم كارمان به سامان مى رسيد، اما چون در كنارش يكسرى امام هاى فرعى هم بودند و مى خواستيم نظر آنها را هم رعايت كنيم، آن وقت نظر «آقا» زمين مى ماند و مصيبت بچه حزب اللهى ها اين بود كه نظر ولى شان به نفع نظرهاى امامان متعدد زمين مى ماند.

در آستانه اين انتخابات فهميديم كه بايد خودمان را از اسارت آن تفكر كه باج دادن به حاشيه هاى امامت است، نجات دهيم و اين يك توفيق بزرگى بود. موفقيتى كه نبايد فراموش كنيم و در آينده هم به اين توفيق نگاه داشته و حافظ آن باشيم.اين روزنامه نگار و كارشناس مسائل سياسى در ادامه تصريح كرد: محصول همين نگاه قالب شكنانه بود كه به جاى تكيه كردن به آدم هاى شناخته شده، به گمنام ها رو بياوريم. تا كى قرار است انقلاب در پوسته و لايه اوليه اش باقى بماند؟ چرا نبايد قالب شكنى كرد و اين پوسته را تركاند. تا قبل از اين هر وقت دنبال يك منجى براى مملكت مى گشتيم، ده نفر به چشم مى آمدند و چاره اى جز حمايت از آنها نداشتيم ولى اكنون وقتى به فرض مى گوييم رئيس جمهور آينده كيست؟ افراد مختلفى در مظنه انتخاب قرار مى گيرند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اصلاً شايد به اينجا رسيده ايم كه آن بزرگانمان را كه هم خيلى دوستشان مى داشتيم و برايشان صلوات هم مى فرستاديم، ديگر به كار اين دوره ما نمى آيند، حرمت آنها را نگه مى داريم و در يك اتاق فكرى قرار مى دهيم تا براى آينده نظام فكر و برنامه توليدكنند. ولى به آنها مى گوييم كه ديگر در تابلو و پيشانى كار آينده ما نمى توانيد حضور داشته باشيد. وى بخشى از موفقيت مجلس هفتم را معلول به صحنه آمدن يك آدم بالنسبه گمنام مثل دكتر احمدى نژاد دانست و اظهار داشت: قطعاً اگر كسى ديگر با ملاك هاى قديمى انتخاب مى شد اين نتيجه اى كه امروز حاصل شده به دست نمى آمد. داشتن اين شجاعت كه توانست قالب شكنى كرده و خودش را از اسارت چهره هاى نامى نجات داده و به چهره هاى گمنامى كه البته وقتى به كارنامه شان رجوع مى شود مى بينيم كه ستاره هاى درخشانى بوده اند كه ما گم كرده بوديم. پيروزى بزرگى براى جبهه خودى بود.

متن كامل سخنان صفار هرندى در هفته نامه لثارات ارگان انصار حزب الله چاپ شده است.

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/8831

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'صفار هرندى: بايد قالب شكنى كرد و پوسته را تركاند، روزنامه شرق' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016